Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Vanavond bezoek: salade chevre chaud, rundsmoorvlees met witte asperges, en als toetje vanille ijs met een kaneel taartje.

Ik denk niet dat we nog de stad in gaan vandaag want ik vind Koningsdag echt heel leuk maar het moet wel lekker weer zijn.
Kan kippensoep maken dus misschien dat vanavond of we verzinnen nog iets anders. 

Ik was gister for old time’s sake weer eens naar de Vrijmarkt. Heb niet meer zo de neiging om dingen te kopen tegenwoordig maar het was wel echt leuk. Mensen zijn zo blij en gezellig, en het was ook niet zo achterlijk druk als ik me van jaren terug herinner, terwijl het toch prima weer was gisteravond. Ik at een broodje ham, een broodje knakworst, een mini-pastel de natá en 2 samosas die ik op een soort van Afrikaans feestje scoorde. En dronk een biertje op een feestje in een witgoedwinkel waar een meneer van 80 de muziek verzorgde met 3 keyboards en een microfoon Was hilarisch. 

Vandaag ga ik de hele dag koken voor het ‘souper’ na een concert vanavond hier in het dorp. Het is een flamenco-concert, dus ik kook Spaans. Heb een beetje op de Baskische keuken zitten Googlen, het wordt gebakken heek met salsa verde, piperade (pittige tomaten-paprikasaus) pintxos met ham, eigen brood, manchego en salade. 

Wij zijn vanochtend vroeg naar de vrijmarkt in het dorp gegaan, op de terugweg tompoucen gehaald bij erg chagrijnige Hema-medewerkers. Straks een proeven. Ik denk dat we vanavond gebakken krieltjes met shoarma en broccoli gaan eten. Lekker makkelijk. 

Moosey schreef op 27-04-2024 om 10:23:

En dronk een biertje op een feestje in een witgoedwinkel waar een meneer van 80 de muziek verzorgde met 3 keyboards en een microfoon Was hilarisch.

Dat klinkt inderdaad geweldig!

Denk dat we straks toch ff naar de stad fietsen als het droog blijft. Beetje sfeer snuiven en kijken of er bekenden zijn.

Dat klinkt geweldig Moos, zowel je koningsnacht ervaringen als het Spaanse menu.

Wij zijn vanmorgen al even het dorp in geweest waar we te laat waren voor de kleedjesmarkt maar nog wel wat Oudhollandse spelletjes konden doen. Ondertussen deed man boodschappen en werd hij door de jumbo medewerker uitgelachen toen hij vroeg of er nog tompoezen waren. Dus we eten oranje bollen vanmiddag.  Straks nog even naar het "grote" winkelcentrum hier in de buurt in de hoop op wat gezelligheid. En vanavond maak ik kip massala met roti pannenkoeken. 

yette

yette

27-04-2024 om 15:54 Topicstarter

Roti met kip, gekookt ei, aardappel, bataat, snijbonen èn sperziebonen (ik had het simpeler bedacht, maar er komen extra eters). De rotiplaten komen uit de vriezer van de toko. 

Wortelsoep, want oranje

Feestmacaroni, met flinters oranje paprika.

Wij zijn onderweg naar huis na een middag om de zon met biertjes en man is nu de Ah binnen gewipt voor friet en kipcorn die we zo in de airfryer mikken. Sparen we toch weer geld uit want het was daar idioot duur dat eten en drinken.

RoosOpJeHoed schreef op 27-04-2024 om 16:53:

Wortelsoep, want oranje

Het vet van de shoarma was ook oranje-achtig, dus ik heb ook koningsgezind gekookt! 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 27-04-2024 om 13:53:

 Dus we eten oranje bollen vanmiddag. Straks nog even naar het "grote" winkelcentrum hier in de buurt in de hoop op wat gezelligheid. En vanavond maak ik kip massala met roti pannenkoeken.

Nou dat liep anders. Het winkelcentrum was heel saai. Geen biertje te krijgen dus weer terug naar het dorp. Daar teveel biertjes gedronken ,  toen geen tijd en puf meer om te koken. Van daar shoarma schotel meegenomen. En zojuist de oranje bollen bij de thee gegeten. Was wel een hele leuke koningsdag zo 😃

afrodite05 schreef op 27-04-2024 om 20:03:

[..]

Het vet van de shoarma was ook oranje-achtig, dus ik heb ook koningsgezind gekookt!

Onze kipcorns zaten in een oranje doos 

eerst bruine fruitschaal, gevolgd door broodje kroket

Vanmiddag op de kermis een heerlijke puntzak friet met lekker veel mayo. Vanavond zelfgemaakte pizza naar smaak te beleggen. Ik had ham, salami, ui, paprika en champignons.  En kaas uiteraard.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.