Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


We eten bugatini amatriciana......

En gefeliciteerd Teig....

yette schreef op 24-04-2024 om 06:32:

[..]

Potjes pesto zijn ook helemaal niet te vergelijken met zelfgemaakte pesto. De verhoudingen kloppen voor geen meter en traditionele ingrediënten worden vervangen door goedkopere alternatieven als noten, zonnebloemolie en zelfs aardappelvlokken.

Hier vanavond makkelijk k&k: Chinese tomatensoep en een loempia.

Dat specifieke potje werd door velen geprezen (vonden het een delicatesse) dus ik ook gekocht maar het smaakte heel anders dan ik op grond van het uiterlijk had verwacht.


Hier wordt het een traybake met pompoen en runderchipolatas. Lekker makkelijk straks.

Hier vanavond udonnoedels met groenten (wortel, witte kool, paprika, shiitake, lenteui...), beetje kipgehakt en aziatische smaakmakers (gember, knof, gochujang, sojasaus). Eventueel nog een speigeleitje erbij.

yette

yette

25-04-2024 om 08:55 Topicstarter

Nacho grande. 

yette schreef op 25-04-2024 om 08:55:

Nacho grande.

Dat eten wij ook vanavond 

Dankjulliewel! 
Vanavond eten we moksi meti, met kip. Lief gaat zo'n potje saus daarvoor gebruiken, ben benieuwd.

Hopelijk heb je een fijne verjaardag gehad, Teigera! 

Hier twijfel wat er op tafel komt vanavond. Ik heb courgettesoep uit de vriezer gehaald maar daar in ieder geval geen zin in, dus die gaat terug erin. Waarschijnlijk wordt het een ovenschotel met zuurkool, boekweit, puntpaprika, komijn en komijnekaas. Maar tomaten-linzensoep zou ook nog kunnen.

Gebakken gnocchi met een "saus" van gewokte spinazie, gehakt, veel knoflook en (een normale hoeveelheid) room. 

Lunch was een restje nasi van gisteren.

Kip kerrie met kokosmelk, sperziebonen en rijst

Asperges op zijn Vlaams.
En omdat dit een Nederlands forum is:
https://dagelijksekost.vrt.be/gerechten/asperges-op-vlaamse-wijze

Wij gebruiken wel groene asperges. 

Vandaag lekker een bordje pittige en kruidige courgette lasagne. Dat was zalig.

Ik maakte een ovenschotel met aardappelschijfjes,  stukjes saucijs, sperziebonen, uitje, cherrietomaatjes en een kaassausje. Alles door elkaar en een half uurtje in de oven, viel goed in de smaak.

Morgen slinger ik de slowcooker aan. Het plan was rendang, maar het wordt denk gewoon stoofvlees en daarbij rode kool voor ons, sla voor de kinders en patat uit de airfryer.

De risotto die ik gister maakte viel ook goed in de smaak trouwens. Ik had hem met gerookte kip gemaakt (en kastanjechampignons en erwtjes) en dat was verrassend lekker!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.