Eten
afrodite05
21-04-2024 om 08:41
Wij hebben een slechte nacht achter de rug. Ik had eindelijk mogen uitslapen, dus ging om 23.00 slapen. Na een uur maakte man mij wakker: zoon was doorgelekt. Verder koorts en veel huilen, elke twee uur wakker. Om 6 uur zijn we uiteindelijk maar opgestaan. Man ligt inmiddels te maffen op de bank, mij lukt dat niet meer. Zoon ligt ook alweer op bed.
Vanmiddag komt schoonvader even langs, ik had gelukkig al appel gesneden en geschild in de koelkast staan. Daar heb ik net appelflappen van gemaakt, die staan nu in de oven.
Vanavond zou ik gevulde courgette maken met couscous, maar ik denk dat ik er een gewoon simpel gehakt/courgette/groenteprutje van maak met couscous ernaast. Geen zin in dat gekeutel met zo'n courgette uithollen. Wel feta en amandelen erbij.
Dolfje
21-04-2024 om 08:54
Ellende zulke nachten Afrodite. Sterkte ermee vandaag en vanavond vroeg naar bed.
Ik heb ook slecht geslapen en lagen er zelfs voor 23:00 uur al in. Was dus om 7 uur al wakker.
Moet nog verzinnen wat we eten en wil het voor morgen ook vast halen zodat ik dat morgenvroeg voor ik ga werken ook vast klaarzet.
yette
21-04-2024 om 09:28
Het lijkt wel een themadagje 'slechte nachtrust'
Ik slaap door mijn NAH een beetje raar. Omdat alles me nèt wat meer inspanning kost, is overdag rusten noodzakelijk en dat heeft natuurlijk weer gevolgen voor mijn hele slaapritme. Maar ik was vandaag pas om 5.15 (klaar)wakker. Dat kan erger
Hier vanavond oa lamsmerguez, oven-aardappelkroketjes, ratatouille en Griekse salade. Die kroketjes passen niet echt bij de andere gerechten, maar de bulgur & couscous zijn op, we hebben deze week al een paar keer rijst gegeten èn die kroketjes liggen in de weg - ik krijg de vriezer amper dicht. Het zal vast een smakelijk allegaartje worden.
Ted68
21-04-2024 om 10:58
Man en ik gaan koken: hij maakt truffelpasta, en ik maak een runderbraten. Weet hier geen NLs woord voor, en een tarte tatin....Op zondagavond eet iedereen mee,en vaak ook met vriend/vriendin.
Teigera
21-04-2024 om 11:55
Wat gezellig Ted68, zo'n volle tafel.
Wij eten vanavond een Indische eiercurry, recept van Delicious, met sperziebonen en rijst.
Hier overigens een goede nacht, ik was dan ook gesloopt van een avondje dansen. Vanochtend om 08:45 stond er al een vriendinnetje van de frutjes op de deur te kloppen... mijn kinderen mogen zo vroeg de deur nog niet langs op zondag 
anijsblokje
21-04-2024 om 12:00
Wie weet heb ik toch geinfluenced met mijn gevulde courgettes @afrodite
Balen dat je zo slecht geslapen hebt.
En inderdaad @yette: thema slechte nacht lijkt wel.
Ik was gisteren uit eten en kreeg allerlei groente op allerlei manieren bereid. Het was lekker, maar niet fantastisch...denk dat ik toch een beetje verwend ben
.
Vanavond eet ik niet thuis en ik weet al wat er op het menu staat: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1197457/ovenschotel-met-kabeljauw-witlof-en-mosterdroom
Prima dus, niet bijzonder maar dat hoeft ook niet. Ik was van plan om komende week twee keer spanakorizo te eten met heekfilet, maar het spanakorizoplan blijft denk ik wel overeind alleen eet ik er dan wel feta bij of zo want zo vaak witte vis hoeft ook weer niet.
Dolfje
21-04-2024 om 12:31
Op de terugweg van de sportschool ben ik de Ah binnen gewandeld en voor vanavond wordt het " Mexicaanse" bonensoep met 2 soorten bonen, tomaat en maïs en gehakt en erbij een stokbrood met ui en kaas ( had nog een half stokbrood in de diepvries).
Jynta1981
21-04-2024 om 19:00
Het werd een kindvriendelijke maaltijd, er bleef ook een vriendinnetje eten van de jongste: tagliatelle met spinazie, hamblokjes, champignons (die werden eruit gefrut door alle kinders), ui en roomkaas. Voor mij pijnboompitjes erover en parmezaan/ geraspte kaas.
Alle bordjes gingen leeg (op de uitgefrutte champignons na).
Morgen AGVtje: aardappels, sperziebonen en een kipschnitsel die nog in de vriezer ligt bedenk ik me nu. Even eruit halen.
ToetieToover
21-04-2024 om 19:19
vandaag: ovenomelet met meiraapjes, kaas, ham, uiringen en omelet van: geklutste (overgebleven) eiwitten, hele eieren, knoflook, kurkuma en chiazaad. Peper zout.
en een dikke moccachino er achteraan met koffieboontjes, want ik was afgevallen en dat vind ik geen goed plan. Gelukkig begin ik alweer meer te proeven. Yay.
Verder:
pompoensoep + salade van rucola, gerookte bietjes, feta, augurken, komkommer, knoflooksaus en croutons van glutenvrij brood.
Met als toetje later vanavond: choco-proteïnepudding met slagroom. Want beetje bij-eten.
En chocola is nu eenmaal heerlijk na het eten van veel knoflook. Of heb alleen ik die afwijking?
MijnNaamIsHaas73
21-04-2024 om 22:02
Daar heb ik geen last van. Maar ik ben sowieso niet zo'n chocolade fan.
Heb je die bietjes zelf gerookt @toetie? Of koop je die ergens?
Wij zouden eigenlijk geroosterde aardappelen met spinazie en kip in champignonsaus eten. Maar ik heb samen met man de hele dag heel hard in de tuin gewerkt en toen hadden we geen puf meer om te koken. Toen maar pizza besteld. Smaakte prima maar voelde niet zo goed omdat we gisteren ook al hamburger met friet gegeten hadden. Die trouwens wel erg lekker was. Ik had provolone erop en gestoofde champignons.
ToetieToover
21-04-2024 om 23:34
MijnNaamIsHaas73 schreef op 21-04-2024 om 22:02:
Daar heb ik geen last van. Maar ik ben sowieso niet zo'n chocolade fan.
Heb je die bietjes zelf gerookt @toetie? Of koop je die ergens?
Wij zouden eigenlijk geroosterde aardappelen met spinazie en kip in champignonsaus eten. Maar ik heb samen met man de hele dag heel hard in de tuin gewerkt en toen hadden we geen puf meer om te koken. Toen maar pizza besteld. Smaakte prima maar voelde niet zo goed omdat we gisteren ook al hamburger met friet gegeten hadden. Die trouwens wel erg lekker was. Ik had provolone erop en gestoofde champignons.
K&K bietjes:

Crisp heeft ze in het assortiment.
Moirmel
22-04-2024 om 00:20
In het weekend eet mijn broer meestal mee. Deze avond had ik een grote schotel tortilla gemaakt, zaten twintig eieren in. Ideaal voor als we een overschot eieren moeten wegwerken en ze niet weggegeven hebben.
anijsblokje
22-04-2024 om 08:20
Salade met aardappel, rode kool, wortel, granaatappelpitjes oa en een tahindressing. Misschien nog gekookt ei erbij.