Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


We zijn gisteren om 2100 gaan slapen, dus vandaag iets meer uitgerust. Vanavond maak ik pasta met een saus van aubergine, gehakt en tomaten. Eigenlijk wilde ik hem vega maken, maar die variant had ik laatst al gemaakt en daar ligt nog een portie van in de diepvries. Ik vind het stom om iets te maken wat ook al in de diepvries ligt.

Hier wordt het courgette met kip en tomaat en Italiaanse kruiden. Ben dat nu al aan het maken want ben pas na 18:00 uur thuis en dan kunnen we meteen eten.

Ik heb gister alles voorbereid voor vanavond, omdat ik moest werken.... Maar de dagopvang is i.v.m normvirus dicht.... Dus bouw ik mijn overuren af....

We eten pasta pesto, met een varkenskarbonade, en broccoli, en sla.

Potver, er wordt weer heerlijk gegeten zeg!

Vrijdagavond aten man en ik hapsnapperige hapjes met Netflix (we keken iets Scandinavisch). Zaterdag als late lunch tagliatelle met paddenstoelen en gestoomde brocs on the side - op verzoek van jovo. En gisteren opnieuw een late lunch. Op verzoek van jovo en verkering werd het een plancha waarop rumsteak, kipfilet, paddenstoelen, groene asperges. Met dikke frieten erbij. En door man gemaakte aïoli en daslookboter. 

Vanochtend opnieuw sneeuw. Ik denk dat het kaasfondue of raclonette wordt.

Gisteren had ik asperges, maar die hoef ik maar een keer per seizoen te eten. Gewoon met ei, botersaus en puree.

Ik blijf wel de hele avond volzitten daarvan. Maar ja, je koopt dan meteen flink veel daarvan dus weinig plek over voor je koekje, toetje enz.

Ies

Ies

22-04-2024 om 14:11

Gisteren hier ook simpel. Wat salade en omelet met groente. Vandaag ook simpel Broodjes met makreel, nu al zin in. Rauwkost erbij. 

yette

yette

22-04-2024 om 14:30 Topicstarter

Wat balen Ted, ik hoop dat het virus jullie overslaat! 

Hier vanavond 'Turkse pizza' uit 15 Minutes van Jamie Oliver. Die zat helemaal niet meer in mijn systeem terwijl het hier thuis ooit best populair was.  

Wij eten vanavond gemarineerde rundersteak (zat laatst in Overblijver-pakket van AH, bij thuiskomst meteen in de vriezer gemikt) met patatas bravas en broccoli. De kinderen doe je geen plezier met een rundersteak, die krijgen mini-kipschnitzeltjes die nog over waren van de Paas-gourmet. Zo maak je ruimte in de vriezer én heb je blije kinderen. 

Ik had stoofvlees uit de vriezer gehaald en daar overheen een laagje bloemkool/falafelmix gelegd in een ovenschaal. Oven aangezet, gaan sporten, en direct na het sporten PING eten klaar. Ik was vroeg gestopt met werken vandaag want de kat moest met spoed naar de dierenarts, wat uiteindelijk allemaal meeviel gelukkig. Toch vond ik het stressvol genoeg om eerder te gaan sporten. Word ik rustig van. En vanavond kan ik mijn werk nog wel afmaken.

Ik haalde een bak venkel-preisoep uit de vriezer.  Daar kon naar smaak gestoomde makreel aan toegevoegd worden. Verder aten we er stokbrood met kruidenboter gebakken champignons bij.

yette schreef op 22-04-2024 om 14:30:

Wat balen Ted, ik hoop dat het virus jullie overslaat!

Hier vanavond 'Turkse pizza' uit 15 Minutes van Jamie Oliver. Die zat helemaal niet meer in mijn systeem terwijl het hier thuis ooit best populair was.

Daar ga ik het recept van zoeken, dat vinden ze hier thuis wel wat denk en ben op zoek naar een variant voor op de pizza, patat avond. 

Het originele plan was snijbonenstamppot met gehaktballetjes, maar ik ga er nog wat extra groenterestjes door stampen. 

Vanavond werken dus een broodje kaas of zo.
Man gaat voor zichzelf weer een aantal porties curry met boontjes en gehakt maken. Hij eet er vandaag noedels bij.

yette schreef op 22-04-2024 om 14:30:

Hier vanavond 'Turkse pizza' uit 15 Minutes van Jamie Oliver. Die zat helemaal niet meer in mijn systeem terwijl het hier thuis ooit best populair was.

Heb ook ff naar t recept gezocht. Ik maak deze "pizzas" wel eens met een mexicaanserige twist. Ook lekker.

Vandaag een soort danger dogs van zachte volkorenpuntjes en verschillend gekruide runderchipos want die moeten op. Gemengde sla erbij.

Wij eten stamppot vanavond, van rauwe andijvie, met blokjes kaas en vega nep-spekjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.