Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Vanavond een hohrucken van rund uit de oven, en witlofsalade.

Vandaag salade met plakjes van: gegrilde aubergine, tomaat, komkommer, soort chimichurri dressing, feta en walnoten. 
Kostte me weer moeite, ik heb nog steeds geen zin in koken en eten. Vriendlief zorgt voor het diner vanavond en dat komt geheid uit de selectie van de P’s. En daar heb ik ook geen zin in. 

Toetie, ben je al wel weer een beetje beter of dat nog niet? Beterschap!

Ik maak vanavond iets wat wij thuis Thaise nasi noemen, hoewel het dat niet is. Ooit in mijn studententijd ontstaan toen ik restjes moest opmaken. Gebakken kip met Thaise wokgroente, rijst, een lik pindakaas en wat katjang pedis pinda's erover. Die eerste keer was het met kipsaté uit de diepvries bij gebrek aan ander vlees. 

ik ga vandaag voor het eerst Shaksuka maken. 

Wij hebben nog een pak proteïne pannenkoekenmix staan wat over de datum is. Heeft man ooit eens gekocht. Dus dat eten we vandaag.

Dankjewel anijsblokje, ook voor de link. Handig!

Drukke dag vandaag, in de ochtend met sport /scouting van de frutjes, vanmiddag een borrel van vrienden en vanavond nog een dansfeestje. Maar wel een heel leuke dag! De slowcooker staat al aan, ik maak chicken arrabiata en daar gaan nog Parmezaan-dumplings in. Eerder gemaakt, viel goed in de smaak.  https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chicken-arrabbiata-stew-parmesan-dumplings

We eten vanavond ossobuco in bianco....met polenta.

Nu maak ik rijst met broccoli ,kipfilet,en cashewnoten....Word afgepaktin 1 persoonsporties,  voor het volk wat studeert....
Het is in CH normaal om 2 keer per dag warm te eten. En in de Mensa staan dan ook vaak x tallen microwellen om allesop te warmen.

Wat lief dat je dat allemaal doet voor je studeren kinderen Ted!

Wij aten gisteren inderdaad paella. Vanmiddag gaan we even de stad in en hopen een plekje te kunnen bemachtigen bij een hamburger restaurant (dus niet de Mac of Burger King, daar is altijd plek). Helaas kan je op de plekken die ik op het oog heb niet reserveren 

yette

yette

20-04-2024 om 14:52 Topicstarter

Eiercurry, rendang, iets pittigs met boontjes en rijst. 

Dankje:  mijn naam is haas 73!

Partner is vandaag met een vriendin naar een optreden en zij eten onderweg iets. Voor mezelf ga ik wat fruit snijden.

zelf gemaakte pizza met beleg naar keuze 

Jomig, sneeuw bij jullie Ted en Irma. Blij dat het hier niet zo koud is!
Gaat gelukkig stukken beter met lief dus we eten weer normaal al maak ik geen hele pittige dingen. 

Vrijdag aten we lamsworstjes (hebben bio lamsvlees ingeslagen op Texel) met pompoenpuree en geroosterde rode biet.

Lief kwam vanochtend thuis met asperges als verrassing. Vanochtend vers gestoken op de boerderij hier vlakbij. Heb ik door het gedoe nog niet gegeten en ben er zo dol op. 
Eten we zo met gekookt ei en ham. Mmmmm

Ik weet het nog niet. Eet alleen met de meiden, gister aten we noodles (mweh). Ik denk iets van pasta.

Ik weet het ook niet, gisteren de pannenkoeken waren niet zo lekker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.