Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ja dat deed ik vroeger wel eens, resultaat is matig herinner ik me. De onderkant werd kei hard of zo.

Ik heb in mijn studententijd wel aardappels gepoft in de magnetron, dan moest je ze inprikken/insnijden. Maar hoe lang/hoeveel watt weet ik niet meer.

Ik maak vanavond een simpele Thaise kippensoep met kokosmelk, Thaise wokgroente en (superlogisch) naanbrood. Hoewel, misschien loop ik nog met het gupje naar de supermarkt voor stokbrood kruidenboter. Ook niet logisch, wel lekker.

How to microwave a baked potato | Good Food (bbcgoodfood.com)

Hier staat hoe wij dat weleens deden. Best een goed idee om weer eens te maken trouwens... maar vanavond worden het wraps. Haalde gisteren een "overblijver" bij AH, daarin zat oa een zak Mexicaanse groenten. Die gaan dus in wraps, lekkere kruiden erbij, iets van kip of vega dingen, creme fraiche, geraspte kaas. Lief brouwt daar vast iets lekkers van vandaag, ik schuif dan uit werk meteen gezellig aan .

Teigera schreef op 09-04-2024 om 13:07:

Hier staat hoe wij dat weleens deden. Best een goed idee om weer eens te maken trouwens... maar vanavond worden het wraps. Haalde gisteren een "overblijver" bij AH, daarin zat oa een zak Mexicaanse groenten. Die gaan dus in wraps, lekkere kruiden erbij, iets van kip of vega dingen, creme fraiche, geraspte kaas. Lief brouwt daar vast iets lekkers van vandaag, ik schuif dan uit werk meteen gezellig aan .

Zo doe ik dat ongeveer ook, althans het magnetron gedeelte: op een bord leggen, aardappels inkruisen boven en onder, onder een (diep) bord, 4 minuten. Borden gezamenlijk omkeren met ovenwanten, of alleen de aardappelen omkeren. Nog 4 minuten. Dan aardappels lossen in een teiltje koud water en pellen maar. Hoe groter de inkruising, hoe makkelijker. Voor puree maken niet bruikbaar (wordt niet smeuiig), voor salades en opbakken in de pan of oven heel goed bruikbaar. 

Teigera schreef op 09-04-2024 om 13:07:

Bedankt voor de link, Teigera! Zo ga ik het proberen. De wraps klinken ook goed - helemaal als je enkel je benen maar onder tafel hoeft te steken...

Ik ben nu een eitje aan het koken, pak ook nog een cup a soup en neem een broodje kaas mee. Heb barstende koppijn en korter pauze dan normaal dus het moet maar ff zo.

Simpel avg'tje vanavond: gebakken krieltjes, sperziebonen en een tartaartje

Vanavond weer uit eten  ,deze keer met vriendinnen.  Beetje saai restaurant dus ik weet nog niet waar ik voor ga, zal vast wel prima zijn, ik kijk straks wel. Wel heel veel zin om lekker bij te kletsen. 

Thuis eten ze lasagne.  

Ies

Ies

09-04-2024 om 16:36

Nasi hier, met tofu ei en allerlei groentes. Weet nog niet of ik er wat satesaus bij maak. Augurkjes erbij.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-04-2024 om 17:35

op het werk gegeten, tussen de middag: Nasi met saté, eigengemaakte atjar en kroepoek

Dolfje schreef op 09-04-2024 om 14:58:

Ik ben nu een eitje aan het koken, pak ook nog een cup a soup en neem een broodje kaas mee. Heb barstende koppijn en korter pauze dan normaal dus het moet maar ff zo.

Sterkte Dolf! Niet fijn, met koppijn op je werk.

Hier vanavond hartige bladerdeegtaart met allerlei dingen die op moeten, voordat we weer naar Nederland gaan. Uien, knoflook, venkel, courgette, champignons, groot stuk oude kaas en een overgebleven stukje blauwe kaas... een soort lekkere vuilnisbak. Morgen bij de lunch de restjes.

Dewi-Sri2 schreef op 09-04-2024 om 20:04:

[..]

Sterkte Dolf! Niet fijn, met koppijn op je werk.

En zeker niet maar van thuis zitten gaat het meestal ook niet over. Ben nu net thuis en besloten morgen thuis te werken. Hoef maar een paar uurtjes en wil het een en ander lezen en kan dat dan mooi op mijn gemak doen.

irmaladouce schreef op 09-04-2024 om 14:56:

[..]

Bedankt voor de link, Teigera! Zo ga ik het proberen. De wraps klinken ook goed - helemaal als je enkel je benen maar onder tafel hoeft te steken...

Die baked potatoes zijn helemaal goed gekomen via deze link. Die houden we erin,  vooral ook prima op deze manier voor te bereiden voor een bbq! Top, Teigera!

Gister aten we aardappels met sperziebonen en een filetlapje.

Voor vanavond denk ik aardappelschijfjes met een vegading (dat ligt er beide) en nog te kopen groente, maar misschien maak ik wel wat anders. Ligt er een beetje aan hoe laat ik uit mijn werk kom.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-04-2024 om 07:21

ik heb nog een deel aardappelshoarmapreischotel in de koelkast staan

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.