Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het past niet zo bij het weer maar ik heb alles nog in huis voor een koolhydraatarme wortelstamp met rookworst dus dat eten we vandaag 

Ik heb courgette en aubergine liggen, daar maak ik een prutje van met tomaat, ui en knoflook. Rijst erbij en een hamburger voor man.

Ies

Ies

08-04-2024 om 07:53

Hier weer de pizza, erg druk momenteel en dan is dat toch wel erg handig, zo’n kant en klare bodem. (Bloemkool) Ik varieer weleens met wat ik erop gooi maar het lekkerste vind ik het toch met ansjovis, tomaat, kappertjes, ui, oregano, olijf, parmezaan en veel rucola. Ik eet er wat rauwkost bij als ik daar puf voor heb straks. (Erg weinig tijd vandaag) 

Hier de maandagse avg, broccoli,  gebakken aardappeltjes en deze keer een hamburger erbij.

Jynta1981 schreef op 07-04-2024 om 21:05:

Volgens mij eten we morgen officieel macaroni uit de vriezer, maar we hebben net ook al pasta op, dus ik gooi wat om in het weekmenu.
Dus ik denk aardappelschijfjes uit de airfryer, doperwt/wortel en een vega ding want redelijk laat uit werk en wil snel en op tijd eten om nog hard te kunnen lopen in het licht.

Oh vriend kookt en bedenkt hoor ik net, want die is vrij. Ik gok nasi ofzo. 

Het pastagerecht van gisteravond viel erg in de smaak. Ook de frutjes aten hun bordje leeg, wat mooi is, want aubergine krijgt bij hen niet de handjes op elkaar. Het wordt wat, met het ontwikkelen van die smaken. Had er ook wat geweekte porcini in gedaan en geroosterde pijnboompitten eroverheen. Amandelen niet, want die bleek ik niet te hebben  . Vorige week ook als lunch omelet gegeten met gedroogde porcini erdoor, dat was érg lekker, dank voor de tip hier!
Vanavond worden het gemarineerde drumsticks uit de oven. Lief houdt daar niet erg van, hij krijgt gemarineerde filetlapjes -over van de gourmet van laatst. Erbij hebben we sperziebonen en gebakken minikrieltjes. 

Ja hoor, Dewi, halloumi kan ik hier in iedere supermarkt wel krijgen. Ik vind die van Aldi eigenlijk het lekkerste (met rode peper of nature, verpakking met een griekserige kop erop). Hier ligt dat in het schap waar de kaasschnitzels, andere grilkaas, mozza, feta e.d. liggen. Mss moet je eens om “fromage à griller” vragen? Ik kan me voorstellen dat hier ook niet iedere supermarktmedewerker weet dat het halloumi heet…

Hier ging zaterdag rond een uur of 2 ook de BBQ aan. Daarop kwam rib eye (met daslookboter die man maakte, wat is dat toch heerlijk, nietwaar Ted), gemarineerde aubergine, halloumi en in de lengte doorgesneden little gem (aanrader). Gisteren aten we tegen 5 uur wat hapjes : ciabatta met brie, gorgonzola, muhamarra. Olijfjes, chorizo, druiven, ansjovisjes, kerstomaatjes en bladerdeeg flûtes. Prosecco erbij.

Voor vanavond K&K verse ravioli gevuld met mascarpone en daslook met kerstomaatjes, daslookpesto, pbp en Parmezaan.

Vandaag pasta carbonara (onlangs pecorino kunnen scoren). 
Morgen zijn het Provençaalse patatjes met geroosterde tomaten en spiering filet in een paddenstoelenroomsaus.   

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-04-2024 om 17:34

Vandaag eet ik een ovenschotel met prei, shoarma en aardappelschijfjes en kaas. 

Wij aten knorhaantjes met een stoofje van prei+zevenblad in crème fraîche, mosterd en dille en gestoomde wortels. 
En verder
Ovenomelet van overgebleven eiwitten, kurkuma voor de kleur, met k&k gekruide falafel mix en zevenblad, oregano en peterselie (meegestaafmixerd met de eiwitten), uiringen en gehalveerde kerstomaten bovenop. Met knoflooksaus. En nog meer kerstomaten. 

Inderdaad Irma: daslook   is echt heel lekker....Had vanmiddag al gegeten op mijn  werk: daslook risotto met een zalmmoot. Dus ik heb een broodje brie3 gegeten. Voor man en kinders penne arrabiata gemaakt met  komkommer salade. 

yette

yette

08-04-2024 om 21:54 Topicstarter

Gisteren ging de bbq aan en heb ik  flink (vooruit) gekookt. Bij de bbq: varkenslapjes, curryworst, maïskolven, aardappelsalade, een simpele pastasalade, kruidenboter, stokbrood, dipgroenten en (alweer) zelfgemaakte knoflooksaus. Ik denk dat ik die laatste vanaf nu maar gewoon wekelijks met een hele emmer Turkse yoghurt ìn die emmer Turkse yoghurt maak. 
Ik had extra veel vrij simpele pastasalade gemaakt, dat werd vandaag met groenten en salami een maaltijdsalade (bedenk nu dat ik de rucola ben vergeten erin te doen )
Daarnaast heb ik gisteren rendang gemaakt van 2 kg vlees. Vier porties voor de vriezer en eentje voor morgen. Verder erbij: eiercurry, dahl, rijst, naan en gegrilde boontjes en witte asperges met een Thaise dressing. 

Ik weet het nog niet want normaal werk ik in de avond en ik was van plan een broodje mee te nemen maar er is iemand ziek dus misschien wordt het hele rooster anders.

Hier worden het vanavond baked potatoes met daslookboter, gegrilde little gem met kruidenolie en in daslook (alweer) gemarineerde lamsspiesjes.

Heeft iemand hier  ervaring met baked potatoes uit de magnetron? Gewoon gaatjes in prikken en dan een paar minuten op high?

Heb vandaag vrij,maar heb een paar afspraken.Dus maak patat,en een gehaktbrood. En een gemengde salade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.