Eten
Moirmel
01-04-2024 om 06:29
Partner eet vandaag niet thuis maar mijn vader komt eten. Ga spaghetti all'assassina maken (heb het recept hier al eens geplaatst, is iets waarbij je de pasta bijna als risotto klaarmaakt) en omdat hij van pikant voedsel houdt ga ik me niet inhouden met de pepers.
Morgen maak ik een ovenschotel met prei en gerookte zalm.
yette
01-04-2024 om 10:02
Vandaag een behoorlijk uitgebreid, maar makkelijk maal: keema en rendang uit de vriezer, diepvriesboontjes met een al eerder gemaakte pittige ketjap/sesam/gember-dressing, rijst, naan. En als er vanavond nog gekookte eieren over zijn, wat waarschijnlijk is, maak ik daar nog even een groene eiercurry mee (kunnen mooi de verse koriander & groene pepers in die over zijn van de zhoug).
Ted68
01-04-2024 om 10:58
Vanavond Fajitas met kip, tomaat, komkommer, paprika, gehakt, ui, creme fraiche en geraspte kaas...
Dewi-Sri2
01-04-2024 om 11:00
Gaat het al beter, Afro? Ziek en pannenkoeken lijkt me geen fijne combi.
Ik zet zo het lamsvlees in de marinade voor de saté domba. Ik doe er gewoon een sambal goreng groente bij en sambal goreng telor.
afrodite05
01-04-2024 om 12:13
Dewi-Sri2 schreef op 01-04-2024 om 11:00:
Gaat het al beter, Afro? Ziek en pannenkoeken lijkt me geen fijne combi.
Ik zet zo het lamsvlees in de marinade voor de saté domba. Ik doe er gewoon een sambal goreng groente bij en sambal goreng telor.
Mwoah, misschien iets beter dan gisteren. Maar vooral ontzettende hoofdpijn, keelpijn en van die typische griep-spierpijn met zo nu en dan een vlaag van ijskoud/snikheet. Niet echt misselijk gelukkig. Vanochtend wel gewoon gegeten, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Ik weet ook niet of man anders alleen gaat met zoon. Ik denk dat hij dat niet aandurft, al is het maar omdat je daar zelf je pannenkoeken van een soort buffet moet halen en dat is gewoon niet handig met zoon. Hem alleen aan tafel laten is geen optie en onder de arm meenemen is ook niet handig. We zien wel.
MijnNaamIsHaas73
01-04-2024 om 16:47
afrodite05 schreef op 01-04-2024 om 12:13:
[..]
Mwoah, misschien iets beter dan gisteren. Maar vooral ontzettende hoofdpijn, keelpijn en van die typische griep-spierpijn met zo nu en dan een vlaag van ijskoud/snikheet. Niet echt misselijk gelukkig. Vanochtend wel gewoon gegeten, dus ik hoop dat het de goede kant op gaat. Ik weet ook niet of man anders alleen gaat met zoon. Ik denk dat hij dat niet aandurft, al is het maar omdat je daar zelf je pannenkoeken van een soort buffet moet halen en dat is gewoon niet handig met zoon. Hem alleen aan tafel laten is geen optie en onder de arm meenemen is ook niet handig. We zien wel.
Als het alleen met z'n drieën is zou ik het lekker laten gaan. Of is er ook andere familie bij? Hoe dan ook, beterschap!
Wij eten zalm uit de oven met een kruidenkorstje. Geroosterde rode aardappelen en venkel en gestoomde haricot verts. Na hebben we crème brullee uit de supermarkt. En als de oven dadelijk aan staat kan meteen de granola erin.
Dolfje
01-04-2024 om 17:45
Wij hebben een kommetje aspergesoep op en carpaccio met rucola en ik schuif zo een flammkuchen in de oven. Bodem niet zelf gemaakt, erop crème fraiche, uitgebakken spekjes, champignons en bieslook.
FaithfulDuck87
01-04-2024 om 18:08
ik had nog 2 kleine afbakbroodjes over van de brunch, dus die eet ik met wat kruidenboter. En straks mss nog wat eiersalade op een toastje.
Teigera
01-04-2024 om 19:05
Wij aten kofte met courgette, tomaat en rode rijst. Tzatziki erbij. Lief kookte en was zeer content, het smaakte lekker en zonder pakje. Toe hadden we B&J ijs.
Koreveen
01-04-2024 om 19:16
De medicijnen slaan vandaag eindelijk aan bij lief dus stukje gestoomde zalm en wortels en doperwtjes uit pot gegeten, als probeersel voor zijn maag. Ik heb er nog wat gebakken aardappels bij gegeten.
Zondag werd ik uitgenodigd bij onze buurtjes om mee te gourmetten. Was lief en erg lekker. Lief bleef ik bed liggen met zijn beschuitjes
Wobbelkont
01-04-2024 om 19:26
Net een aardappel-courgette roerbak gemaakt met een kalkoenfiletje uit de oven. Helemaal makkelijk & prima
RoosOpJeHoed
01-04-2024 om 20:46
Bah Afro, het is jullie niet gegund naar die pannenkoekenboot te gaan. Was vorige keer toch iets met hoog water? Beterschap!
Wij zijn een weekend weg en aten van ellende bij Van der Valk. Ik word daar altijd zo ongelukkig van. Nu ook weer: droge kip, doorgebakken friet, een schaaltje sla dat er al drie dagen stond (althans, zo zag het eruit).
Hopelijk morgen beetje bijtijds thuis, dan kunnen we weer zelf koken. Of ff langs de traiteur.
afrodite05
01-04-2024 om 23:07
Roos, volgens mij maakt het echt uit bij welke VDV je zit. Er zitten erbij die meer dan prima zijn, maar inderdaad ook slechte.
Wij zijn toch naar de pannenkoekenboot gegaan. Vorige keer viel inderdaad door hoogwater in het... tja water dus. Maar het was erg gezellig, zoon keek zijn ogen uit en hoewel hij de laatste tijd thuis niet zo goed eet, had hij anderhalve pannenkoek naar binnen gewerkt! Ok, het waren geen grote pannenkoeken, ik denk zo'n 20 cm doorsnede, maar toch, dat allemaal in zo'n klein buikje, ik stond ervan te kijken. Daarna heeft man op het dek gedanst met hem, tot hilariteit van de kapitein die het allemaal zag. Ik heb niet veel gegeten, maar wel genoeg. Net weer een dubbele paracetamol genomen (als toetje), hopelijk nemen de gloeiende wangen dan snel af. Morgen maar weer zelf koken.
yette
02-04-2024 om 07:54
Ik hoop dat je weer bent opgeknapt, Dite!
Vandaag maak ik udon met een zak Japanse wokgroenten, wat koelkast restjes (paprika, rode ui, sperziebonen), gemarineerde tofu, wat komkommer en rauwe rode peper en zwart sesamzaad en een simpele sesamolie/ketjap/rijstazijn/gembersiroop- dressing.