Eten
irmaladouce
02-04-2024 om 10:56
Beterschap voor alle lappenmanders!
Wij aten met pasen vooraf een bordje gerookte zalm en grijze garnaaltjes met een mild honing-mosterd-dille sausje, little gem en kerstomaatjes en toast. Als hoofd een aardappelgratin-torentje (K&K van de Lidl, en ze vielen niet tegen), gegrilde groene asperges, lamsfilet en lamskoteletjes en gemengde paddenstoelen met daslook in een beetje room. Toe vanilleijs met warme amarenakersen.
Gisteren aten we de restjes, maar de gemengde paddenstoelen gingen over verse truffelpasta (deluxe assortiment van Lidl, prima). Met sla/rauwkost erbij.
Voor vanavond gerilde halloumi met een lauwe salade van gegrilde rode puntpaprika, courgette en rode ui. Daar komen wsch pitabroodjes bij die daar éventueel mee gevuld kunnen worden. En er is nog Turkse yoghurt waar ik een knoflooksaus of Tzatziki mee zou kunnen maken.
irmaladouce
02-04-2024 om 10:58
De vinger gaat goed! Ik houd er een mooi litteken aan over. Momenteel nog in een verband, om stootgevaar in te perken.
afrodite05
02-04-2024 om 12:31
irmaladouce schreef op 02-04-2024 om 10:58:
De vinger gaat goed! Ik houd er een mooi litteken aan over. Momenteel nog in een verband, om stootgevaar in te perken.
Goed zo, better safe than sorry.
Hoewel er nog wel keelpijn is, vind ik dat ik beter ben. Voor vanavond maak ik kip (k&k schaal voor in de oven), volgens mij Italiaanse stijl. Daarbij aardappelbolletjes uit de airfryer en een salade met o.a. snijbiet, julienne rode biet, bosui, komkommer, tomaat. En man zal er wel een flinke klodder mayo bij willen, hem kennende. Bij de aardappelbolletjes, niet bij de salade
yette
02-04-2024 om 14:00
Groene asperges 💜
Als niemand me voor is, kan ik over 5 weken in Frankrijk 's ochtends een bosje wilde asperges verzamelen terwijl mijn koffie doorloopt
Mijn favoriete ontbijt in het voorjaar: roerei met gedroogde ham of gerookte zalm, vers geplukte asperges en wilde oregano en tijm. En een stukje stokbrood dat net van de bakker komt. Maar dat laatste hoeft niet.
Mijn ouders gaan dit keer mee. Dat was een impulsief voorstel van mijn kant waardoor ik mezelf inmiddels heel erg lief en best onhandig vind. Maar het is misschien wel nu of nooit. Mijn moeder wordt namelijk 80 en mijn vader is 86 en dementerend. Hopelijk schiet ik ter plekke niet in de verzorgende/vermakende rol want ik heb daar een sociaal leven dat 's winters alleen via foon/chat gaat, ik moet nog schilderen en zeil leggen èn ik heb vakantie nodig.
Mijn ouders verblijven overigens niet in mijn olijfgaard zonder stromend water. Ik heb onderdak geregeld bij de buren. Zij hebben een stacaravan als gastenverblijf voor hun familie/vrienden.
En die buren wonen aan de andere kant van de rivier. Met brug die bij het minste of geringste overstroomt. Dus als het ons teveel wordt, doen De Vader en ik een regendansje
Dolfje
02-04-2024 om 14:15
Lekker vooruitzicht Yette en lief dat je ouders mee mogen. Mijn schoonvader heeft Alzheimer en ik moet er niet aan denken om nog met hun op vakantie te gaan ( voorheen regelmatig gedaan) wat betreft mijn eigen ouders ' over mijn lijk "
Ik eet een broodje ham of kaas vanavond en voor ik weer terug naar het werk ga een kom kippensoep.
Ted68
02-04-2024 om 14:35
Ach:ouders en schoonouders kan je helaas niet uitkiezen....Ik heb een lieve moeder, maar die kan niet meer komen,omdat ze niet mobil is...en schoonfamilie die helaas niet uitgekozen zijn...Ben dus wel een beetje jaloers Yette....
Vanochtend met oudste zoon besloten om Pizza te maken: dus het deeg staat te rijzen.
Moet donderdag weer werken....Heb vanochtend het tuincentrum leeg gekocht, aan kruiden, en net de potten gevuld...
yette
02-04-2024 om 19:04
Ted68 schreef op 02-04-2024 om 14:35:
Ach:ouders en schoonouders kan je helaas niet uitkiezen....Ik heb een lieve moeder, maar die kan niet meer komen,omdat ze niet mobil is...en schoonfamilie die helaas niet uitgekozen zijn...Ben dus wel een beetje jaloers Yette....
Vanochtend met oudste zoon besloten om Pizza te maken: dus het deeg staat te rijzen.
Moet donderdag weer werken....Heb vanochtend het tuincentrum leeg gekocht, aan kruiden, en net de potten gevuld...
Wat verdrietig dat je moeder niet meer kan komen. Kan ze wel nog samen met iemand anders jouw kant op reizen, of moet je het hebben van jouw bezoekjes aan Nederland?
En of je jaloers moet zijn ... ik had het erger kunnen treffen, maar leuk is anders. Maar ik heb maar één moeder en we gaan er gewoon het beste van maken. Nu dat nog kan.
ToetieToover
02-04-2024 om 19:44
vandaag:
gewokte ui+wilde spinazie met hummus+tonijnsaus, walnoten, parmezaanse kaasflakes en een gekookt eitje
En:
Wortel-linzensalade met pinda+zadenmix en een dressing met gember, knoflook, limoenzest+sap+rode wijnazijn en sesamolie+rijstolie. Oja en gratin van aardappelen en aardperen.
Kaaaaaaaatje
02-04-2024 om 22:22
Vandaag maakte ik salade van geroosterde bloemkool, linzen en gescheurde reepjes platbrood. Met een yoghurt tahin citroen dressing.
En een tajine met couscous. Moest mijn schouders even bedanken want die hadden de kinderen vermaakt op hun studiedag door ze te laten logeren daar en ze vandaag weer naar huis te brengen (met een tussenstop bij het dolfinarium).
Vanavond op zoek geweest naar een bestemming voor de zomervakantie. Ik vind vakanties eigenlijk altijd heel leuk, maar de voorbereiding......
afrodite05
03-04-2024 om 06:46
O ja, vakanties uitzoeken... Enerzijds blij dat man dat doet, maar hij wordt er ook altijd miserabel van. Hij zoekt tot in het oneindige voor de beste deal. En eerlijk: het is ook altijd prima, wat hij vindt, maar het duurt zo lang en dan denk ik dat hij er bijna is, maar dan heeft hij geen zin meer en klapt de laptop dicht. Terwijl ik dan dacht: alleen de gegevens invullen, verzenden en we zijn klaar! Maar dan kan het nog dagen (weken) duren.
Goed, hier nog even makkelijk met iets uit de diepvries trekken: de ravioli-ovenschotel van laatst. Wel een groot blok ijs, dus ik zal die watertruc voor het ontdooien weer gaan toepassen.
anijsblokje
03-04-2024 om 07:52
De gestoofde andijvie met oa olijven en kikkererwten, deel 2. Het was gelukkig verrassend lekker!
Teigera
03-04-2024 om 09:39
Wauw Afrodite, inderdaad anderhalve pannenkoek in je zoon! Hij heeft duidelijk gesmuld. Heerlijk verhaal.
Wij aten gisteravond lasagna met veel groenten en vega gehakt en mozzarella. Lief kookte, en kookte voor een weeshuis ipv een gezin: morgen eten we dus weer lasagna. Heb de schaal afgedekt zo in de koelkast geschoven, ga niet eens beginnen aan invriezen, veel te veel. Het was wel erg lekker, vonden de frutjes ook. Vanavond eten we vegetarische kaas-schnitzels, met aardappeltjes en groente die lief vandaag nog gaat regelen. Zal wel goedkomen.
MijnNaamIsHaas73
03-04-2024 om 14:02
Wat een bijzondere combi anijsblokje, mooi dat het lekker was!
Wij eten vanavond nasi want de nasi-lussiknie is ziek. Daar heb ik bouillon en vla voor gehaald.
En verder moet ik aan de kook, want van mijn acupuncturist het advies gekregen elke dag 200g bieten/broccoli/spinazie te eten naast mijn dagelijkse groenten-intake. Best een uitdaging voor mij dus daar heb ik een apart topic voor geopend, tips zijn welkom 
Ted68
03-04-2024 om 14:50
@ Yette , ze moet het helaas doen met de bezoekjes, die ik 2 keer per jaar naar NL doe...Jammer genoeg is dat zo....
Ik heb gisteren 3 kilo wilde knofloof gekregen, en heb daat net 1 kg boter voor bij het grillen vam gemaakt, voor 4 keer pesto, en spaezli.... en nu net nog een kg aan de buuf gegeven, en morgen neem ik nog wat mee naar mijn werk....
Vanavond eet ik een broodje, en die die thuis zijn kunnen zelf koken...heb genoeg gedaan😊