Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Ik heb nog geen idee wat we vanavond gaan eten. Eerst de lunch maar eens, die is tamelijk uitgebreid. Later in elk geval wel aspergesoep en/of uiensoep.

Teigera schreef op 30-03-2024 om 08:10:

De frutjes zitten aan een mugcake met banaan, ei en havermout en een beetje honing erover. Maakte ik nog niet eerder, maar uit de recensies begrijp ik dat ik het vaker ga maken
Vanavond maak ik https://havebutterwilltravel.com/porcini-meatball-stroganoff/.
Ik heb nog gedroogde porcini liggen en dat wil ik in de komende weken opmaken. Ik kocht het voor paddestoelenrisotto, iets dat ik zelf erg lekker vind, maar de rest van het huishouden wordt er niet blij van. Dus het staat er maar te staan. Iemand nog ideeën voor het opmaken van porcini, in een gerecht dat niet té paddestoelig is?

In de Tom Kha soep?

yette

yette

31-03-2024 om 14:15 Topicstarter

Gisteren onverwachte logées & samen met De Vader gekookt: gebakken aardappels, een gehaktschnitzel en salade. Gevolgd door te veel bier en wijn. 

Vanmorgen paasontbijt voor 7 met oa broodjes, paasbrood, matzes, eieren, paaseitjes, druivensap, sinaasappelsap en Syrisch platbrood met zelfgemaakte kruidenkaas, zalm en rucola. 

Vanavond 5 gangen: 
Salade met oa veldsla, aardbeien, schapenfeta, pijnboompitten en balsamico-dressing
Gebonden lente-uitjes soep
Gevulde pide's met merguez-gehakt en een eitje, aan tafel op te leuken met Turkse yoghurt en/of verse zhoug, erbij een glas bordeaux. 
Kaastrio met mosterd, druiven en walnoten en een glaasje Pedro Ximenez
Paas-tiramisu met advocaat en kaneel en een kopje koffie. 

Hoe laat kunnen we aanschuiven, Yette ? Niet te vroeg graag, we moeten nog even 1000 km rijden.

vanavond gestoomde raapstelen/hanepoot met aardappelpuree en uitgebakken spekjes en op de huid gebakken zeebaars

en verder uiensoep met gevulde eitjes en zelfgebakken platbrood met Italiaanse kruiderij en dat is van zichzelf al zó lekker, dat we er ‘alleen maar’ olijfolie bij hadden. En kerstomaatjes. 

Wij hadden paasbrunch net met mijn familie (7 volwassenen en 5 kids) hier thuis met allerhande lekkere dingen: quiche, eiwraps, pompoensoep, gehaktballetjes, gevulde eitjes, spiesjes met mozzarella en tomaat, bladerdeeghapjes met asperges en pannenkoeken voor de kinders erbij. Was lekker!

Vanavond ga ik met een vriendin uit eten bij een tapas restaurant. Zin in!

Vanochtend na de paaseieren-zoekactie ontbeten met wentelteefjes. Bij de paaslunch kwam opa aanschuiven, was gezellig. We hadden lekkere paashaas-broodjes, frut I maakte gevulde eieren (zalm, avocado), matzes, enz. 
Vanavond gaan we gourmetten met het gezin. Als toetje een soort van s'mores, heb biscuitjes en marshmallows die omhuld zijn met chocolade - dat even laten smelten in je pannetje moet toch een zeer feestelijk en kindvriendelijk toetje worden
Gelukkig heb ik vanochtend nog wel gesport, voor de balans. 

Dewi-Sri2 schreef op 31-03-2024 om 14:28:

Hoe laat kunnen we aanschuiven, Yette ? Niet te vroeg graag, we moeten nog even 1000 km rijden.

Pikken jullie onderweg ons even op?

Dolfje schreef op 31-03-2024 om 17:02:

[..]

Pikken jullie onderweg ons even op?

Doen we. Yette, moeten we zelf nog wat meenemen ?

ik maak zo even wat nasi. En omdat het pasen is, bak ik er een ei bij  

Oh,  wij komen ook Yette....De kinderen niet....Dus 2 Personen... 860 km van NL....We nemen de wijn wel mee....

Kan ik meteen bij Dolf en Dewi recepten navragen...

yette

yette

31-03-2024 om 19:48 Topicstarter

Gezellig 
We buiken even uit na de derde gang, dus misschien redden jullie de nagerechten nog 

Ik had vanavond een beschuitje met kaas en een kop thee. Man had mijn portie mac n cheese van gisteren. Ik werd gistermiddag ziek en heb een groot deel van de tijd sindsdien in bed doorgebracht. Hopelijk morgen weer beter, want dan gaan we naar een pannenkoekenboot.

yette

yette

31-03-2024 om 20:32 Topicstarter

Balen, Afrodite!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.