Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten "filet de bar" (vis) met tartaarsaus, gekookte wortels (voor man en jovo), gekruide aardappeltjes in de schil uit de oven en little gem met gesnipperd sjalotje.

Ik maak vanavond tomatenrijst met paprika en braadworst. Dat gaat een beetje op de manier van risottorijst (minus het roeren), maar dan met een gewone rijstsoort (lange korrel). Een lik sambal erdoor voor wat pit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-03-2024 om 08:55

vandaag verjaardag van mijn vader. En we hebben wat besteld oa saté, stoofvlees, salade stokbrood, patat 

Ik eet de overschot van de macaroni met broccoli, de rest eet frietjes met een snack.

Ik heb een bakje erwtensoep uit de diepvries gehaald en gisteren hadden we kaas van een abdij op toastjes en de rest eten we vanavond op een afbakbroodje.

Vanavond bezoek, we eten met 14 personen. Dus het raclette set word uit de kelder gehaald...En als toetje maak ik een appeltaart.

Gefeliciteerd Friezinnetje.

Vrijdag aten we zalm met witlofstamp met veel dille.

Zaterdag aten we bij een restaurant waar we nog nooit hadden gegeten maar veel goeds over hebben gehoord. Deden mee aan Dining with the Stars.
We hadden een 5 gangen menu met heerlijke smaken: oa skrei met geroosterde bloemkool en yuzu - gerookte zalm met gefermenteerde koolrabi en als toetje maisijs (echt heel apart en lekker) met kokosschuim, kerrie en honeycomb

Vanavond gaat lief pannenkoeken bakken. In een van de kerstpakketten zat een mix. Lekker met bacon en kaas en een "toetjespannenkoek" met nutella 

Gisteren was ik een dagje uit, we lunchten heerlijk met humus met falafel, gefrituurde aubergine en geroosterde aubergine met yoghurt en granaatappelpitjes. Was heerlijk allemaal. Toen ik thuiskwam had man tomatenrisotto gemaakt.  

Vanavond maak ik kip massala,  met meegestoofde aardappelen,  sperziebonen en gekookt ei met k&k rotiplaten erbij

Dat vijfgangenmenu klinkt heerlijk Koreveen! Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit heb gehoord van "Dining with the stars"

Hier komt vanavond stamppot op tafel met snijbonen, kaas en spekreepjes.

Laat ik maar eens origineel doen: macaroni vandaag. Met spinazie, broccoli, uien, prei e.d.

Ik heb wat moestuin-oogst: spinazie, brandnetels en hanepoot. Ik ga het stomen en dan met een lik crème fraîche opeten. En knoflook. En aardappelpuree. En gekookte eitjes. 
Verder (brunch) hartige havermout en vervolgens veel uithuizig geweest waarbij er meestal niet zoveel te eten valt voor mij. Heb ik ook niet zoveel zin in. 

Maak vanavond een nieuw recept, uit delicious: spaghetti met pesto en kipgehaktballetjes. Door de pesto gaat broccoli, courgette en erwtjes. En flink Parmezaan erover natuurlijk. 

Dolfje schreef op 17-03-2024 om 11:39:

Ik heb een bakje erwtensoep uit de diepvries gehaald en gisteren hadden we kaas van een abdij op toastjes en de rest eten we vanavond op een afbakbroodje.

Omdat we aan het wandelen waren en ik nog fruit wilde kopen heb ik ook maar een lekker vers stokbrood gehaald voor vanavond.

Ik ga het vanavond heel makkelijk aanpakken, want ik ben gesloopt. Chair uitbakken, ik kiep er een blik tajine bij (die vinden wij hier zooooo lekker, van Cassegraine) en een scheut room die op moet. Ik kook er farfalle bij. Ik hoop dat ik nog genoeg fut heb om er parmezaan bij te raspen. Ik doe natuurlijk nog wel een flinke hoeveelheid sjalot en knoflook bij de tajine (mijn uien zijn op verdorie).

Echtgenoot heeft zich vanmiddag weer bezig gehouden met zijn roerei, en echt, ze worden steeds beter. Frappant wat een paar tips kunnen doen: nee, niet alle vulling door de eieren klutsen, maar eerst de sjalotjes en de champignons bakken, dan de tomatenstukjes erbij, rustig aan, en dan pas het eiermengsel met de ham toevoegen. Roeren met de rode flexibele spatel. Nee, NIET met de spatel van de keukenmachine, want die smelt in de pan!!!
Intussen had ik van een achtergebleven blikje zalm een slaatje gemaakt met cornichons en kappertjes.

Geen stokbrood, want een van mijn implantaten ligt op sterven, daar moet ik morgen achteraan. Ik eet alleen 'babytextuur'. Ik hoop zo dat ze hem morgen kunnen repareren, waarom gebeuren zulke dingen toch altijd in het weekend? Zit ik aan de brioche met kaas, echt een reuzensucces . Maar goed, cream crackers met chaumes gingen nog net, met voorzichtig kauwen.

Wat heb jij toch altijd leuke vakantieverhalen, Dolf!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.