Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

By the way, Toetie, bij jou zou ik wel eens een kookcursus willen volgen, je kookt zo bijzonder! Ik vrees alleen dat de afstand een beetje groot is

Dewi-Sri2 schreef op 17-03-2024 om 18:47:

Wat heb jij toch altijd leuke vakantieverhalen, Dolf!

Dankjewel, mijn grootste hobby 

Vandaag eten we een stukje kipfilet en de groente moet ik nog even bekijken, heb nog bloemkool, spinazie, wortel, courgette dus kan alle kanten op.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-03-2024 om 07:14

stoofvlees over van gisteren, en erbij heb ik nog wel aardappeltjes, en wat salade. 
Of ik doe er extra groenten door, en wat vocht en ik eet het met rijst. Even kijken waar ik zin in in heb. 

Ies

Ies

18-03-2024 om 07:53

Leuk draadje, ik doe mee!
Hier vandaag pad thai met garnalen en tofu, flink wat wokgroenten. Met volkoren mie, benieuwd of combi lekker is, nog nooit eerder gemaakt.

Welkom Ies!

Wij eten vanavond verse tortellini met kip, groenten en pestoroomsaus

Welkom Ies! 
Ik denk dat ik de broccolitaart maar uit de diepvries haal. Morgen komen de boodschappen weer en ik heb vandaag genoeg andere dingen te doen (toetsweek=nakijkstress).

Leuk dat je meeschrijft Ies! Wie weet geef je ons ook inspiratie.
Afrodite, sterkte met je nakijkwerk!

Ik ga vanavond uit eten, zin in. Even lekker bijkletsen. Lief en de frutjes eten chili con carne, jaja, daar is ie weer. Zo af en toe verzoekt een van de frutjes ook wel "ga je weer eens weg in de avond mama, dan kunnen we chili con carne eten". Ik ga al! 

Dewi-Sri2 schreef op 17-03-2024 om 18:49:

By the way, Toetie, bij jou zou ik wel eens een kookcursus willen volgen, je kookt zo bijzonder! Ik vrees alleen dat de afstand een beetje groot is

Haha ik kan geen cursus geven want ik kook zonder vooropgezet plan. Ken je het programma ‘Nix in the fridge’ dan kwam kok Nick bij mensen thuis die ‘niks’ hadden en dan kookte hij wat. Nou, ik had dus ook ff niks en dook de tuin in 

& sterkte met je implantaat!

Maar goed, drie uur, dus ik begin trek te krijgen. Het wordt aardappelpuree met zalm en een mix van ui, paksoi en spinazie met een vinaigrette erdoor. Lekker zuur, zin in. 

Ik maak dit:https://www.leukerecepten.nl/recepten/griekse-aardappel-stoof-met-sperziebonen/

Bij dit soort gerechten moet ik wel altijd denken aan een Griekse kennis van mij die er een beetje zuur van wordt dat alles waar feta op zit direct het stempel 'Grieks' krijgt Mij maakt het weinig uit, het is lekker, punt.

Voor morgen heb ik het eten al klaarstaan: een ovenschotel. Altijd goed voor de dinsdagen. Deze keer: de hot dog stijl.

Oftewel: zuurkool gemengd met een restje uiensoep, mosterd, curry gewürz (van Hela, de enige echte  ) knoflook en crème fraîche. Aardappelpuree erop en dan knakworsten daarin geduwd. Jalapenos in ringetjes er omheen, ziet er heel gezellig uit. Ik heb ook alvast een salade gemaakt van bloemkool, sperziebonen, augurk en ui, heb het in zoet-zuur met kurkuma gezet. Morgen na het werk de oven aanslingeren en als ik dan terug ben van het sporten, is het eten klaar.

Brunch wordt een bakje hummus, wortelsalade met pinda’s en een halve rol linzenwafels van Leev. 

Al leek mij de rest van de sperziebonen met satésaus en een gekookt ei ook lekker als lunch. Met komkommersalade. Maar dan moet ik nog satésaus maken en eieren koken en nou ja… het houdt een keer op met dat gekook. 

Hier werd het vanavond aardappelsalade, met diepvrieserwtjes, radijsjes,  veel mosterd en makreel. Ruimt lekker op - en de lunch voor morgen is ook geregeld. 
Maar die "Griekse" aardapelstoof was ook een ideetje geweest, dus wie weet binnenkort!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-03-2024 om 07:00

ik ga vanavond uit eten, dus nog geen idee

Tortilla's met kip, kidneybonen, maïs, creme fraiche, sla en tomaten. Ik weet nog niet of ik de kidneybonen, mais en tomaten meewarm met de kip of dat ik die los houd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.