Eten
FaithfulDuck87
15-03-2024 om 17:25
Friezinnetje schreef op 15-03-2024 om 10:46:
ik heb een zakje uit de vriezer gehaald, maar weet nog niet wat er in zit.
nou het is een gemarineerde rundersteak en ik doe er een witlofsalade bij met wortel, peer, geitenkaas, wat pitjes ensow, zoetzure ui.
Jynta1981
15-03-2024 om 17:55
Hier kook ik over het algemeen. Ik maak ook de weekmenu planning en bestel de boodschappen en haal deze. Man kookt over het algemeen op zijn vrije woensdag en misschien eens een keer in het weekend.
Hij kan op zich prima koken als het niet te ingewikkeld is, maar ik erger me altijd rot aan zijn planning, het duurt altijd 2x zo lang als wannneer ik kook.
Ted68
15-03-2024 om 18:15
Ik maak ook een weekmenu. Behalve voor vrijdag en zaterdag......dan kook ik of man voor ons beiden,met of zonder bezoek. Doordeweeks, wil ik een app van die,die niet thuis eten....We hebben 3 eigen en 2 pleegkinderen die studeren, en thuis wonen.
Vanavond (nu) koken 3 kinderen, en ik daarna voor mijzelf,man is weg: lamsfilet,en groenelinzensalade,met gedroogde tomaat en ui.
afrodite05
16-03-2024 om 07:03
Vanavond staat er kip pilav op het menu, met erwtjes en rijst. Niet al te ingewikkeld, ook wel weer fijn.
Teigera
16-03-2024 om 08:55
Beide frutjes zijn uit logeren vanmiddag/vannacht: oudste heeft een feestje van een vriendinnetje, jongste logeert bij z'n neefje. En wij gaan gezellig samen naar de film
. Avondeten is afhaal-roti, heerlijk, nu al zin in.
Dolfje
16-03-2024 om 09:11
Wij eten ongeveer hetzelfde als gisteren, wraps met ijsbergsla en ui en tomaat maar gisteren was met kip kebab maar vandaag met Hamburgers van de Turkse slager hier.
Gisteren knoflooksaus van cottage cheese gemaakt en vandaag maak ik van cottage cheese en siracha een sausje.
Ted68
16-03-2024 om 09:17
Man kwam gisteravond met een lamsgigot thuis..Vers van de boer.. Dus vanavond lamsgigot met witlofsalade...
Jynta1981
16-03-2024 om 09:26
Ik maak vanavond op verzoek pasta salade met pesto, mozzarella, tomaat, komkommer, lenteui en gerookte kip. Zelf hou ik daar niet zo van, dus ik flans wat in elkaar van het restant vulling van de tacos van gister of haal wat uit de vriezer.
Morgen heeft kind een wedstrijd en heb ik McDonald's beloofd daarna. Andere kind gaat datzelfde doen na een verjaardag met vriend.
anijsblokje
16-03-2024 om 13:43
Pizza met gorgonzola staat hier op het menu voor vanavond. Een salade met spinazie, rode ui, pijnboompitten en balsamico erbij.
RoosOpJeHoed
16-03-2024 om 15:22
Ik heb bij de slager/traiteur een kipshoarmapakket gehaald. Ze hebben daar echt de lekkerste, verse pitabroodjes ever en zelfgemaakte knoflooksaus. We bakken er zelf wat ui, knoflook (want nooit teveel) en paprika's bij. Handje ijsbergsla voor in de pita's en we zijn weer voorzien in onze quasi-gezonde fastfoodmaaltijd.
ToetieToover
16-03-2024 om 15:40
Wij hadden vandaag schorseneren met gerookte zalm, gekookte eitjes en aardappelpuree.
En bij wijze van brunch glutenvrije koek van de glutenvrije bakker, wat een luxe voor mij om zomaar tijdens het shoppen neer te kunnen strijken en cappuccino met iets lekkers te bestellen
. Het was helaas wel hooikoortserig weer, dus na de ‘stadswandeling’ ben ik uitgebreid gaan badderen. Heerlijk, ik heb nu echt het gevoel dat er niets meer ‘moet’.
afrodite05
16-03-2024 om 16:50
ToetieToover schreef op 16-03-2024 om 15:40:
Wij hadden vandaag schorseneren met gerookte zalm, gekookte eitjes en aardappelpuree.
En bij wijze van brunch glutenvrije koek van de glutenvrije bakker, wat een luxe voor mij om zomaar tijdens het shoppen neer te kunnen strijken en cappuccino met iets lekkers te bestellen. Het was helaas wel hooikoortserig weer, dus na de ‘stadswandeling’ ben ik uitgebreid gaan badderen. Heerlijk, ik heb nu echt het gevoel dat er niets meer ‘moet’.
Klinkt super, Toetie, zo'n dag! Ik startte vanochtend met het sporten dat ik normaal op maandagavond doe. Op zaterdagochtend vind ik het veel fijner! Gelukkig mag ik overgeplaatst worden naar de zaterdag. Wel last van wat overmoed, dus ook nog een uur gewandeld met man en zoon. Helaas nu total-loss. Niets meer moeten is hier helaas niet het geval, dus ik voel lichte jaloezie naar jou toe
yette
16-03-2024 om 21:36
Ik heb mosterdsoep en een veel te grote schnitzel gegeten. Want in Monschau. Gelukkig zat ik tussen De Vader en De Zoon in - dankzij hun hulp kreeg ik mijn bord toch nog vrijwel leeg. Het was gezellig en prima eten.
Denk wel dat ik van de week wat minder vlees op het menu zet