Eten
irmaladouce
13-02-2024 om 06:53
Gegrilde eendenborst, sperziebonen en een restje aardappelgratin van zondag. Ciabatta erbij als dat niet genoeg is en wortelsla met rozijnen.
afrodite05
13-02-2024 om 07:50
Een paar dagen geleden maakte ik alvast een ovenschotel met gehakt, rodekool en aardappelpuree. Die ga ik zo uit de diepvries halen voor vanavond, lekker makkelijk.
Ted68
13-02-2024 om 08:39
Iedereen is thuis: dus tussen de middag pannekoeken. Vanavond aeplermakronen.
Avocado hebben we hier uit het menu geschrapt: ze verbruiken teveel water...En de transportkosten...
Wobbelkont
13-02-2024 om 09:52
Vanmiddag/vanavond de kroegentocht van het dorp lopen! En ja, ik denk dat het niet veel eten wordt..
yette
13-02-2024 om 11:07
Gehaktcurry met doperwten (keema matar), komkommersalade met rode peper, pinda's, kokos en verse kruiden (kakdi koshimbir), basmati waarin ik wat limoenblad en cardamom meekook en k&k naan.
irmaladouce
13-02-2024 om 11:21
yette schreef op 13-02-2024 om 11:07:
Gehaktcurry met doperwten (keema matar), komkommersalade met rode peper, pinda's, kokos en verse kruiden (kakdi koshimbir), basmati waarin ik wat limoenblad en cardamom meekook en k&k naan.
Mjammm... ik heb beide gerechten even gegoogled, want die ken ik nog niet. Lijken me erg lekker en ik heb ze genoteerd om binnenkort eens te maken. Maak je die curry met lams- of rundergehakt?
Dolfje
13-02-2024 om 13:02
irmaladouce schreef op 13-02-2024 om 11:21:
[..]
Mjammm... ik heb beide gerechten even gegoogled, want die ken ik nog niet. Lijken me erg lekker en ik heb ze genoteerd om binnenkort eens te maken. Maak je die curry met lams- of rundergehakt?
Ik moest het ook opzoeken, lijkt mij ook lekker! Heb je een recept Yette?
Dolfje
13-02-2024 om 13:03
Wij eten een rucola /tomaat salade met gekruide kipfilet. Moet weer even terug naar gezond 
yette
13-02-2024 om 15:34
Ik heb voor die keema halal-halfom gebruikt. Dus rund èn lam. Maar ik heb ook recepten gezien met rund òf lam en in het recept dat ik van internet had geplukt (zie hieronder), gebruikten ze schaap.
Vandaag komt het uit de vriezer. Ik vind het een ideaal gerecht om in grotere hoeveelheden te maken en in te vriezen. Net als andere curry's. Op die manier wordt het een stuk makkelijker om een groots Indiaas maal op tafel te zetten.
(waarop ik dan weer doorschiet, want ik hou vandaag tijd over om er toch ook nog wat dahl bij te maken
)
Je komt online 1001 varianten tegen, zelfs van Miljuschka, maar dit recept had ik:
Dewi-Sri2
13-02-2024 om 15:35
yette schreef op 13-02-2024 om 11:07:
Oeh, lekker!! Ik ga dit binnenkort ook eens maken. Zeker die komkommersalade, want ik had me verkeken op de komkommer in de groentela en vanmiddag te veel gekocht.
Vanavond hou ik het simpel: salade met avocado (die is rijp, en ik hoop niet zwart), zalm en ik weet nog niet wat erbij. Ik heb wel weer eens zin in gebakken aardappeltjes, maar echtgenoot is er niet gek op. Maar ja, ik heb nog een onaangebroken pot ganzenvet staan, en die moet ook eens op. Ik ga er eens over nadenken.
Dolfje
13-02-2024 om 16:19
Dewi-Sri2 schreef op 13-02-2024 om 15:35:
[..]
Oeh, lekker!! Ik ga dit binnenkort ook eens maken.
Ik ook, denk donderdag nog maar dan het recept van Miljuschka. Heb daar volgens mij bijna alles wel van in huis.
Teigera
13-02-2024 om 16:55
Ik had ook al gegoogeld op yette's maaltijd en zag deze: https://www.teaforturmeric.com/keema-matar/ . Met rundergehakt en allerlei andere zaken die ik wel in huis heb. Yette, je bent duidelijk aan het influencen vandaag!