Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Witloof met hesp in kaassaus en puree. 

Wij zijn beide niet heel erg op tijd thuis vanmiddag en ik wil vanavond ook hardlopen, dus 2 restjes uit de vriezer gehaald: mac & cheese met spinazie en penne met spinazie en hamblokjes. Lijkt op elkaar, dus een prima maaltijd dacht ik zo.

Morgen is jongste jarig en die mag kiezen. Ik gok tortellini met mijn pastasaus of spagetti met mijn pastasaus. Ze gaat er nog even over nadenken, zegt ze.  Pastasaus zitten nog porties van ij de vriezer, dus dat is makkelijk.

Ik ga vanavond burrito's maken, met gehakt, zwarte bonen, paprika en chipotlesaus. En kaas, uiteraard. Ik heb ook een doosje met blokjes avocado in de diepvries liggen, maar dat heb ik nog nooit op die manier gebruikt. Ik twijfel of ik daar guacamole van zou maken, maar ik weet niet of dat lekker is met diepvriesavo. Iemand ervaring? 

@afrodite: nee ik heb de diepvries-avocado nog nooit gekocht. Wel benieuwd naar, dus als het wat is dan hoor ik het graag .
Wij eten vanavond korma curry, met bloemkool en spinazie, erwtjes. Rijst erbij.

Aan mij heb je niets, afrodite. Ik heb hier nog nooit diepvriesavocado gezien. Wel guaca in de koeling, maar die is vies niet zo lekker. Ik kan me herinneren dat we in Spanje, bij de Mercadona, heerlijke K&K guaca kochten.

De hartige TexMex taart van zaterdag was erg lekker gelukt. Er was natuurlijk nog over, dus gisteravond nog voor beiden nog een stuk opgewarmd. Gisteren hadden we als lunch op de huid gebakken doradefilets met door man gemaakte gratin dauphinois en gestoomde broccoli. En sla.

Vandaag ga ik voor gemak. Ik heb laatst – uit nieuwsgierigheid – deze bij Aldi gekocht :

202308040270?$H10-XL$

Daar komt een nog te verzinnen wortelslaatje bij met wat Aziatische smaakmakers. Ik ben benieuwd.

Ja ik maak regelmatig guac van diepvries avocado omdat  verse avocados vaak veel te hard zijn tegenwoordig.

Je moet het wel op tijd uit de diepvries halen.

Teigera schreef op 12-02-2024 om 08:41:

Wij eten vanavond korma curry, met bloemkool en spinazie, erwtjes. Rijst erbij.

Ik heb me bedacht, het wordt vanavond broccoli met een spinaziekaasrondo en gebakken gekruide minikrieltjes. De korma komt later deze week.

Vanavond boerenkoolstamppot met rookworst en spekjes 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-02-2024 om 15:02

ik heb nog wat gehaktballetjes liggen en ik ga even kijken wat ik daar nog bij ga eten 

Ik heb nog k&k " verse" erwtensoep of een blik kippensoep. Verder eten we afbak bagels met roomkaas, uitgebakken bacon, ei en rucola, tomaat.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-02-2024 om 16:19

Friezinnetje schreef op 12-02-2024 om 15:02:

ik heb nog wat gehaktballetjes liggen en ik ga even kijken wat ik daar nog bij ga eten

ik verwerk de gehaktballetjes in een prei-ovenschotel met aardappelschijfjes. 

yette

yette

12-02-2024 om 16:37 Topicstarter

Dolfje schreef op 12-02-2024 om 09:45:

Ja ik maak regelmatig guac van diepvries avocado omdat verse avocados vaak veel te hard zijn tegenwoordig.

Je moet het wel op tijd uit de diepvries halen.

Ik heb diepvries-avocado nog niet zo lang geleden ontdekt en ben enthousiast. Ook mij lukt het maar zelden om verse avocado op het juiste moment te willen eten - meestal zijn ze te hard, of juist van binnen al half zwart. 

Vandaag maak ik voor mezelf en de kinderen een simpele spaghetti met kip, paprika's, rode ui, courgette, slagroom, peper knoflook en citroenzest. De Vader krijgt zuurkool uit de vriezer. 

Straks twee Ereburgers van de Vegetarische Slager met natuurlijk ‘n broodje, cheddar, ketchup, romaine sla, witte ui en jalapeño. Erbij een simpele salade van de romaine sla, witte ui en komkommer.

Oh fijn om te lezen van die avocado's! Ik ben alleen nu wel te laat met ontdooien vrees ik, maar ik wilde binnenkort loaded fries maken dus dan maak ik daar guacamole bij. 

Ik at een salade met als basis een restje zilvervliesrijst, tonijn, paprika, tomaat, rode ui, gedroogde tomaat, sla...zoiets. Dressing van olijfolie en balsamico. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.