Eten
Koreveen
05-02-2024 om 15:26
Klinkt heerlijk, Jynta!
Ik ben nog niet fit dus ziek gemeld. Wordt vanaaf een k&k quiche 1 met kip pesto en 1 met spinazie en geitenkaas. Gelukkig heb ik die altijd voor nood in de vriezer liggen. Hoeft lief ook niet te koken na een lange dag
FaithfulDuck87
05-02-2024 om 16:22
ik heb een zakje uit de diepvries getrokken en ik denk dat er wel rijst bij past.
Dolfje
05-02-2024 om 16:59
Ik heb minder bloemkool dan ik dacht dus ik heb ook nog spinazie uit de diepvries gehaald en maak van bladselderij en wat zonnebloempitten, knoflook en restje geraspte kaas een soort pesto en meng dat dan met de bloemkool en spinazie.
Kaaaaaaaatje
05-02-2024 om 22:09
We aten stamppot van prei, rode pesto, tomaat en chorizo. Want daar werd om gevraagd door het oudste kind. Het jongste kind vroeg of we spinaziepakketjes konden eten, dus dat eten we morgen.
ToetieToover
05-02-2024 om 22:26
Ik kan soms zo’n zin hebben in mosterd dus dat werd knolselderij-mosterdsoep. Zadencrackers met gerookte zalm erbij en wat blaadjes kropsla en plakjes komkommer.
En rode linzenpenne met pompoensaus en parmezaanse kaasflakes. Heeeeel snel klaar, echt op lichtsnelheid! Meestal ‘doe ik iets ingewikkelds’ aldus vriendlief, maar vanavond niet.
Morgen heb ik ruim tijd om te koken maar vanavond heb ik toch maar alvast pompoensoep gekookt voor de lunch. Kan ik nog even nadenken over het diner.
ToetieToover
05-02-2024 om 22:27
Kaaaaaaaatje schreef op 05-02-2024 om 22:09:
We aten stamppot van prei, rode pesto, tomaat en chorizo. Want daar werd om gevraagd door het oudste kind. Het jongste kind vroeg of we spinaziepakketjes konden eten, dus dat eten we morgen.
“Dat is toch geen stam-pot!”
Jynta1981
06-02-2024 om 07:17
Oeh preischotel, goed idee weer eens.
Wij eten lasagne uit de vriezer met een salade erbij.
Morgen een verspakket kip Siam.
Vanavond even menu maken en de boodschappen bestellen voor komende week.
Dolfje
06-02-2024 om 07:33
Kipfilet en komkommer want werken en dat hapt makkelijk weg.
Man heeft een bakje curry met naan geloof ik.
irmaladouce
06-02-2024 om 08:56
Ik ben van plan een thaïserige groene groentencurry te maken met wat ik in de groentenla/diepvries aan groenten vind (spinazie, sperziebonen, paprika, wortel, ui...). Eventueel nog een keer jackfruit erin proberen. Rijst erbij.
Moosey
06-02-2024 om 09:35
Ik had veel witlof gekocht voor een sociale hoeveelheid witlof met ham en kaas uit de oven, maar lief heeft een buikgriepje, dus ik vrees dat ik er alleen voor sta.. Gisteren maakte ik iets Mexicaanserigs met bonen, spitskool, paprika en een stukje kabeljauw. Dat gegeten met mais tortilla s uit het tosti ijzer, lekker bij Foodello aangeschaft. Ze worden lekker knapperig, heel lekker!
FaithfulDuck87
06-02-2024 om 13:02
ik heb wat stoofvlees uit de diepvries gehaald en dat ga ik verwerken in wraps. Daar wat groente bij door: mais/prei/ui. Geraspte kaas erbij en smullen maar
Teigera
06-02-2024 om 14:30
Ik vond een boemboe "semoor" in de kast, een keer aangeschaft bij een toko. Die gaan we eten vanavond, maak het niet met vlees maar met "vegetarische stukjes", en flink wat roerbakgroenten (en groentelarestjes, en geloof dat er ook nog wat in de vriezer ligt). Rijst erbij.
ToetieToover
06-02-2024 om 18:27
Vandaag pompoensoep met hartige hangop, deze keer met bietjes en rucola. En geroosterde pompoenpitten. Diner werd verzorgd door vriendlief: gele linzenspaghetti met eidooiers, uitgebakken spek, knoflook en parmezaan + pecorino. Ik heb teveel gegeten want ik ga zo naar Jiujitsu en het eten is nog niet helemaal ingedaald zeg maar.
yette
06-02-2024 om 21:20
We aten falafel met zelfgebakken pita's (van een zak naan-mix, toevallig ook van Foodello). Erbij oa Israëlische koolsalade, schapenfeta, zelfgemaakte knoflooksaus.