Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ovenschotel tortellini met spekjes en daarbij een salade met sla, tomaat en komkommer. 

Wij eten vanavond een auf wiederschnitzel, geroosterde bloemkool en gekruide gebakken aardappelen. 

yette schreef op 06-02-2024 om 21:20:

We aten falafel met zelfgebakken pita's (van een zak naan-mix, toevallig ook van Foodello). Erbij oa Israëlische koolsalade, schapenfeta, zelfgemaakte knoflooksaus.

Dat klinkt erg lekker, yette. Heb je een recept van de koolsalade? Ik heb nog witte kool liggen...

Ik haalde een bak masoor dhal uit de vriezer. Met raita, K&K naan, en mango chutney wordt dat wel wat.

Ben weer op de been, gelukkig. Gisteravond aten wij bijna hetzelfde wat Teig vanaaf eet: auf wiederschnitzel met ovengeroosterde bloemkool, hazelnoten en krieltjes.

Vanavond Chili sin carne met champignons, paprika en guacamole 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-02-2024 om 14:42

hier hutspot  met bacon-gehaktballetjes. 

yette

yette

07-02-2024 om 15:37 Topicstarter

irmaladouce schreef op 07-02-2024 om 08:50:

[..]

Dat klinkt erg lekker, yette. Heb je een recept van de koolsalade? Ik heb nog witte kool liggen...

Ik haalde een bak masoor dhal uit de vriezer. Met raita, K&K naan, en mango chutney wordt dat wel wat.

Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje saai. Het was alleen met mayonaise, mosterd, knoflookpoeder, peper en zout. De volgende keer maak ik toch maar weer onze favoriete coleslaw met oa mierikswortel:

https://www.food.com/recipe/famous-daves-creamy-sweet-sour-coleslaw-149941

Vandaag goed gevulde bami met voor de liefhebbers een gemarineerd speklapje erbij. 

Ik heb een oud restje risottorijst in de keukenla gevonden en maak dat met broccoli en bak er halloumi bij.

Gisteren at ik buiten de deur. Vooraf noodelsalade me tonijn, hoofdgerecht was parelhoen met truffeljus en rucolastamppot. Toe kregen we appeltaart met een bolletje ijs.

Vanavond kookt man, ik zie wraps liggen en tomatenblokjes, avocado en limoen. Nog geen idee hoe hij dat gaat verwerken. Ik laat me verrassen

Vandaag dus kip siam met een verspakket.

Morgen gebakken krieltjes in de schil, broccoli en een hamburger. 

Fijn dat je weer bent opgeknapt, KV!

Maandagavond maakte ik met echt de allerlaatste dingen die ik in huis had een aardappel / ei curry, met een beetje kool en wortel, tomaat en kokosmelk. Zeer smakelijk. 

Gisteren gingen we tapas eten bij onze favoriete tapastent. We aten al onze favorieten en ik nam de onrustige nacht vanwege de copieuze hoeveelheid knoflook (n de vorm van alioli) op de koop toe. 

Vandaag, zuurkoolstamppot met champignons, paprika en blauwe kaas.

Vandaag een ovenomelet met daarin een restje spaghetti en gehalveerde kerstomaatjes, plus nog wat ui en geraspte parmezaanse en pecorino.

Vriendlief was niet blij met deze restverwerking, die had het restje carbonara graag zó gegeten. Maar niet getreurd, binnenkort verschijnt het nog een keer in dit kooktheater want hij mompelde ook nog iets over opnieuw maken. 

Diner was een snelle maaltijdsoep: paddestoelenbouillon opgewarmd met misopasta, een zakje wokgroenten, zakje konjac noedels, bevroren witvis en eveneens bevroren garnalen zo erbij geplonsd tot alles kookte. Sesamolie en kiemgroenten erover: mosterdkers. Toch weer die mosterd vandaag 

Ik heb man gevraagd of hij het voorbereidende werk voor de kip piri piri wil doen. Er ligt zo'n verspakket klaar. Dat voorbereiden bestaat uit snijden en kip marineren, scheelt mij weer tijd vanavond. 

Broccoli uit de oven met gedroogde tomaatjes, volkoren pasta of cannelinibonen erbij. 

Ottolenghi's aubergine gerecht met Puy linzen, tomaten en crème fraiche. – TeaSaltAndSpices
Dit wordt het vanavond, niet eerder gegeten, ben benieuwd. Stokbroodje erbij. 

Je favoriete koolsla ziet er goed uit, yette. Bedankt voor de link.

Man heeft een werkvergadering en aansluitend iets te eten vanavond. Ik weet nog niet wat ik eet. Wsch een tosti of quesadilla o.i.d. Er is iig nog broccoli-knolseldersoep die ik gisteren maakte (en erg lekker is).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.