Eten
Ted68
27-01-2024 om 11:18
Oh Yette, ik lees nu pas dat het niet zo goed gaat met je....Veel sterkte gewenst...
anijsblokje
27-01-2024 om 13:06
Wat een veranderingen yette...en het klinkt ook alsof je er zelf weinig inspraak in hebt. Dat lijkt me vervelend.
Hopelijk brengt het weekend wat rust en ruimte.
Vanavond ga ik de lasagne maken die ik gisteren aankondigde, gisteren draaide ik uiteindelijk een snelle tomatensoep in elkaar omdat ik plotseling heel erg moe was. Dus vandaag de herkansing voor de lasagne. (hoewel het qua energie ook niet overhoudt)
irmaladouce
27-01-2024 om 14:48
Sterkte yette, hou je haaks
Fijne vakantie, Koreveen. Lekker weer daar? Hier nl. prachtig zonnig vandaag.
Ik heb vanochtend al vulling en saus voor kip-enchilada's gemaakt. Die hoef ik dan vanavond alleen nog maar in elkaar te knutselen en in de oven te zetten. Er komt nog guaca en zure room bij en een sla van little gem, geraspte wortel en een gesnipperd sjalotje.
En na nog wat andere huishoudelijke klusjes lig ik nu op de bank. Die covid van vorige week heeft er blijkbaar toch flink ingehakt...
MijnNaamIsHaas73
27-01-2024 om 15:13
Fijne vakantie KV!
Wij eten vanavond zalm uit de oven met k&k citroendillesaus, broccoli en verse pasta.
Geinig die eetherinneringen die jullie hebben. Dat heb ik ook, van momenten soms wel 25 jaar geleden, dat je nog weet wat je at en hoe lekker dat was.
Dewi-Sri2
27-01-2024 om 16:15
Yette, wat naar allemaal, heel veel sterkte
.
Fijne vakantie, Koreveen!
Ik ben vanmiddag allemaal stokoude recepten van jou tegengekomen, en van Moosey en GB en natuurlijk de knoflooktomaten van Yette, zo'n beetje van 2011/2012. Samen met heel veel andere recepten gaan die in een plastic hoesje in een map, want dat vind ik veel praktischer met koken, zo'n los hoesje. De map kan nu al bijna niet meer dicht, ik ben al de hele dag bezig.
Vanavond saté domba, de tumis buncis van GB en sambal goreng telor. Heb er zin in.
Jynta1981
27-01-2024 om 16:46
Hier kozen ze patat, die halen we op mijn verzoek bij de snackbar. Daarbij minisnacks uit de airfryer.
GeorgieBrown
27-01-2024 om 17:19
Haha, Dewi, heb je in de Viva Forum archieve zitten spitten? Wat grappig. De meesten hebben ook gewoon hun nick meegenomen.
Gisteren at ik geroerbakte lof met tijm en geroosterde aardappels. Vandaag maak ik courgettesoep met mosterd. Ik heb een stuk brood meegekregen van mijn moeder, dus soep met brood it is.
Jynta1981
28-01-2024 om 06:29
Wij eten vanavond nasi. Gewoon met kip en wokgroente. Erbij een gebakken eitje.
Sinds een aantal jaar maak ik de nasi kruiden zelf en dat bevalt echt goed. Kruiden jullie de nasi ook zelf? En zo ja, met wat?
MijnNaamIsHaas73
28-01-2024 om 07:49
Jynta1981 schreef op 28-01-2024 om 06:29:
Wij eten vanavond nasi. Gewoon met kip en wokgroente. Erbij een gebakken eitje.
Sinds een aantal jaar maak ik de nasi kruiden zelf en dat bevalt echt goed. Kruiden jullie de nasi ook zelf? En zo ja, met wat?
Ja ik kruid het altijd zelf. Ik marineer de kip, in ketjap met knoflook, sambal en gembersiroop. In de pan bak ik dan eerst wat trassi en sambal aan, en uit de kruidenkast gaat er komijn, koriander, uipoeder, knoflook, witte peper, kurkuma en zout bij als de kip ook in de pan zit.
Wij eten vanavond in de sauna. Of misschien in een eetcafé in de buurt op de terugweg.
afrodite05
28-01-2024 om 07:49
Ik had vannacht een rare droom over kipsaté. Ik zat ergens bij een restaurantje/tentje en daar wilde een man kipsaté hebben voor hemzelf en voor zijn dochter. Pakt alvast 2 (rauwe!) sateetjes, draait ze door de pindasaus en geeft ze dan aan de kok die ze moet gaan bakken. Die kok en ik keken elkaar aan met een blik van verstandhouding, want die pindasaus kon natuurlijk niet meer gebruikt worden. Zonde. Geen idee of die droom iets betekent, haha.
Ik heb voor vanavond lasagne uit de diepvries gehaald. Er zat al veel groente in, maar er staat nog een salade in de koelkast voor erbij.
Dolfje
28-01-2024 om 09:02
Wij eten hier de nasi goreng zoals het in mijn stief -familie al eeuwen wordt gedaan knoflook, sambal ( veel) en ketjap. Af en toe gebruik ik wat van de kruiden zoals Haas maar niet altijd.
Wij zijn bij vrienden en lagen heel laat in bed. Liggen nu ook nog in bed. Ik heb " verse" ragout uit de winkel en nog broodjes ik de diepvries en soep mocht ik vanavond geen zin in naar de winkel gaan en koken hebben.
Ted68
28-01-2024 om 10:30
Maak patat, met een varkensfilet in bladerdeeg . Voor mij broccoli, en voor de rest een salade.
Kaaaaaaaatje
28-01-2024 om 15:03
Ik droomde vannacht ook over eten. Ik ging uit eten en de enige keuze was kip, rijst, gekookte wortelen en appelmoes. En toen werd ik wakker gemaakt door dochter die het gevoel had dat ze moest spugen, dus dat was een heel rare ervaring....
vanavond weer een borrel. Als we daar niet genoeg aan hebben kunnen we de mac & chees in de oven schuiven. Of wel halen nog wat frietjes en bewaren de mac & cheese voor morgen