Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

@yette

Wij gaan vanavond uit eten bij een weinig inspirerend restaurant. Waarom zou je dat doen vragen jullie je nu af...
Omdat we een cadeaubon hadden gekregen die alleen bij weinig inspirerende restaurants ingeleverd kan worden. We nemen de kinderen mee want die zijn dol op carpaccio. 

Totaal geen zin om te koken vanavond. Het was een drukke week met stiefzoon en eigenlijk wil ik gewoon rusten. 
Denk dat ik voor vanavond een portie uit de diepvriezer haal voor partner. 

Spruitjes uit de oven met ham en kaas. Erbij gebakken krieltjes.

Gisteren naar Oostenrijk vertrokken. Onze vrienden waren eerder in het huisje en hadden heerlijke pasta gemaakt.
Vanavond maakt lief tartiflette. Dat is traditie.  Elke wintersport moet hij die maken. Vandaag buiten wezen sleeen en wandelen dus we zullen flinke honger hebben 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-01-2024 om 17:03

ook geen zin om te koken, en ik heb een bakje k&k oma's koude schotel mee genomen en daar eet ik wat van, met een paar crackers

ToetieToover schreef op 26-01-2024 om 14:40:

[..]

Ik ontdooi door mijn diepvriesbaksteen in een bak (afwasteiltje) water te zetten, water op kamertemperatuur is voldoende. Dan ontdooit het vele malen sneller en gelijkmatiger. Zeker binnen een halve dag/dagdeel, ik schat binnen 4 à 5 uur.

Goede tip! Ga ik de volgende keer zeker proberen! Maar nu al man blij gemaakt met het nieuws van frietjes   

Edit: een knuffel voor Yette, een blegh en herkenbaar voor Haas en een fijne vakantie voor Koreveen

Kapsalon stamppot met spruitjes en shoarma 

Fijne vakantie Koor!
voor Yette
De rest ben ik even vergeten want dacht eigenlijk een rustige middag op het werk te hebben en op tijd thuis te zijn maar het liep ff anders. Was ook nog eens te voet maar gelukkig was man redelijk in de buurt dus die heeft me halverwege opgepikt.
Thuis de airfryer aan geslingerd voor aardappelpartjes met schil en de biefstukjes uit de koeling gehaald en in de pan gegooid. Vond ook nog een zakje k&k pepersaus en dat opgewarmd en een komkommer en cherrytomaten in stukjes gesneden voor erbij.
Nu onderuit op de bank.

Vanavond gaan we bij vrienden eten en hij appte gisteren dat het kip vindaloo wordt, het eten is altijd lekker hij hun!

Ik ga vanavond roti maken. Wel met een pak wereldgerechten van knorr, want nog nooit zelf gemaakt. Ik ben benieuwd of het wat is, heb jaren geleden in Suriname roti gegeten, verder eigenlijk nooit. Voordeel: dusdanig lang geleden dat ik niet meer weet hoe het smaakte. 

Heb gisteravond een grote pan erwtensoep gemaakt. 

Sterkte Yette.
En veel plezier KV

Wij waren gisteren uit eten met het zusje van mijn vriend en haar man. Antipasti, Pizza en een Cannoli. Was lekker. Daarna nog een paar wjintjes gedronken in de wijnbar.

Vanavond hebben we nieuwsjaarsborrel van de buurtvereniging. Er is altijd erwtensoep, maar dat vind ik vies, dus ik moet nog even kijken wat we doen met eten. Als de kinderen geen honger hebben dan eet ik misschien wel gewoon even een tosti.

Yette Klinkt heftig. Niet te beoordelen vanaf hier natuurlijk maar je komt zo niet over als iemand die dagbesteding nodig heeft. Hoop dat het een beetje OK was in elk geval.

De Thai beef salad: wat grappig dat jullie dat nog weten. Ik heb geen idee welk recept ik had gebruikt (if any) Er zullen in elk geval rauwe vliespinda’s van de toko over zijn gegaan (vers getoast in een pannetje) En vissaus en limoensap in de dressing. En veel munt en koriander erover. 

Ik at gister een supermarkt maaltijdsalade in de trein. Blegh. Vooral die koude oude pasta vind ik vies. Maar ik had verwacht over Centraal gestuurd te worden waar ik dan bij de Leon iets lekkers doch gezonds kon halen, maar dat was niet het geval en toen was dit de meest praktische oplossing. Ik ben voor de komende drie jaar weer genezen denk ik. 
Vanavond geeft mijn baas een verjaardagsfeestje voor zichzelf op zijn eigen bedrijf (voor familie en vrienden enzo, niet voor werknemers) en ik ga koken voor ze. Vind ik leuk en speciaal. Aardappelpuree met knolselderij-steaks, een mooie saus, geroosterde groenten, witlofsalade en kabeljauw (helaas, ik vind kabeljauw stom maar het is de enige Noordzeevis die momenteel te krijgen is) met een kruidenkorstje. 

voor yette. Die lijk je wel te kunnen gebruiken. Verhoging en dagbesteding, lijkt me heel confronterend.
Vanavond maakt lief voor hemzelf en jongste pasta met spinazie, hamblokjes en blauwe kaas. Oudste en ik vinden dat geen goed plan, wij eten kliekjes uit de vriezer. Ruimt weer lekker op en zo is iedereen blij. Toe mini-lavacakejes en vanilleijs, we hebben nog 3 lavacakejes over van vorig weekend. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-01-2024 om 11:16

ik heb aan het einde van de middag een verjaardag en verwacht dat ik daar genoeg krijg. Morgen idem

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.