Eten
Dewi-Sri2
28-01-2024 om 16:30
GeorgieBrown schreef op 27-01-2024 om 17:46:
Ik lees weer niet goed. Je had ze geprint. Nog grappiger.
Ik ben nog steeds bezig met mijn kookmap en er komen talloze herinneringen voorbij, zo leuk. Bendes forummers van vroeger, die de kooktopics frequenteerden en, nu ik er zo op gefocussed ben, hun hele eigen stijl hadden. Heel veel recepten van Mylène-Valerie,
MV, de oprichtster van de receptenindex bij de buren. Ik dompel mij dit weekend onder in nostalgie.
Ik zit nu te peinzen of ik zo de mulligatawny van mijn zus ga maken en daarna chicken tikka massala (eeehh, van Sharwood's
vrees ik) of een k&k-pizzabodem ga beleggen met dingen die op moeten
. Zin in allebei.
Koreveen
28-01-2024 om 16:44
Irma, het is hier geweldig mooi weer. De eerste volle dag miezerde het in de ochtend maar toen zij we omhoog gegaan en daar was het fijn. Wel bewolkt. En vanaf gisteren strakblauw met zon. De komende dagen blijft het zo. Echt heerlijk.
Gister maakte ik een grote pan bloemkoolcurry met spinazie en doperwtjes. Met rijst erbij. Omdat we met z’n 6-en zijn waaronder 2 kids lastig om in te schatten hoeveel te maken dus lekker veel gemaakt waardoor we morgen nog een portie over hebben. Onze vrienden met de kids zijn net vertrokken. Die moeten morgen weer naar school en wij gaan woensdag terug.
Traditiegetrouw maken we op hun laatste dag altijd een gave wandeling waarbij we in een hut halverwege geweldige geflambeerde kaiserschmarrn eten. We zitten nog bomvol dus we maken vanavond een blik soep open met een afbakbroodje erbij.
Wat grappig dat je nog zoveel recepten hebt, Dewi. Ik heb er ook nog een aantal in mijn AH kookschrift opgeslagen en daar staat dan bij van welke forummer het is.
ToetieToover
28-01-2024 om 18:04
Vriendlief bakte pannenkoeken als lunch en daarbij at ik een berg fruit. Dat vergeet ik meestal te eten doordeweeks dus maakte ik een fruitsalade.
Voor de avond heb ik rijstvellen gevuld met een restje rijst/chinese kool/ui/ en wat ik verder nog vergeten ben wat erdoor zat. Garnalen aan toegevoegd en reepjes omelet. Bij wijze van loempia’s gebakken. Geserveerd met een snel sausje van sesamolie, azijn, mangochutney en ketjap.
Dewi-Sri2
28-01-2024 om 19:08
Koreveen schreef op 28-01-2024 om 16:44:
Wat grappig dat je nog zoveel recepten hebt, Dewi. Ik heb er ook nog een aantal in mijn AH kookschrift opgeslagen en daar staat dan bij van welke forummer het is.
Ja, leuk hè? Ik heb echt een map vol nu. Ik denk dat ik deze week maar aan de volgende map moet beginnen, want deze zit ernstig vol. Mijn 'forumverleden' dus, dat gaat best een tijdje terug. Het wordt trouwens pizza. Morgen Indiaas.
GeorgieBrown
28-01-2024 om 19:26
Klinkt heerlijk KV, veel plezier daar nog even. Lekker even eruit.
Ik maak bulgur salade met geroosterde bloemkool en wortel, tomaatjes en spinazie, met wat feta en geroosterde pompoenpitten. Met limoen & koriander.
Teigera
29-01-2024 om 09:11
Wij aten gisteravond een witvisje uit de oven, met gebakken aardappelen en sperziebonen. Simpele agv, we waren de hele dag op pad, maar het smaakte prima.
Vanavond een Indiase curry met bloemkool, spinazie, kikkererwten, vega "gegrilde stukjes" en naan erbij.
MijnNaamIsHaas73
29-01-2024 om 09:29
Gisteren toch niet in de sauna gegeten maar op de terugweg een pizza gehaald. Was lekker maar wel een beetje afgekoeld.
Vandaag weer aan het werk helaas. Een simpel avgtje vanavond op het programma, hamburger, aardappeltjes uit de airfryer en snijbonen
afrodite05
29-01-2024 om 10:49
Ik ga woknoedels maken met lekker veel groente (peultjes, champignons, sojabonen, julienne wortel). De vorige keer dat ik zoiets maakte, had ik er een k&k sausje bij, dat viel een beetje tegen. Dus vanavond ga ik zelf iets fabriceren. Denk in elk geval met knoflook, sojasaus en gember.
RoosOpJeHoed
29-01-2024 om 11:00
Om de een of andere reden heb ik al dagen trek in woknoedels met groente en een sausje zoals jij beschrijft Afrodite. Binnenkort maar eens op het menu zetten hier.
Vanavond een simpele boerenkoolstamppot met rookworst. Zoon vindt boerenkoolstamp zonder rookworst namelijk geen optie, dus dan moet het maar 
yette
29-01-2024 om 12:22
anijsblokje schreef op 27-01-2024 om 13:06:
Wat een veranderingen yette...en het klinkt ook alsof je er zelf weinig inspraak in hebt. Dat lijkt me vervelend.
Hopelijk brengt het weekend wat rust en ruimte.
Vanavond ga ik de lasagne maken die ik gisteren aankondigde, gisteren draaide ik uiteindelijk een snelle tomatensoep in elkaar omdat ik plotseling heel erg moe was. Dus vandaag de herkansing voor de lasagne. (hoewel het qua energie ook niet overhoudt)
Zo voelde het wel een beetje, want ik had toen mijn nieuwe PB-er eerder over dagbesteding begon, al aangegeven dat ik daar het nut niet van zie. Dus toen zij tijdens het keukentafelgesprek ineens een een-tweetje deed met de dame van WMO die er zelfs meteen taxivervoer bij wilde regelen, dacht echt dat ze me voor de gek hielden. Volgens mij heb ik meer baat bij praktische thuiszorg en hulp met organiseren, plannen en waar mogelijk implementeren van vaardigheden die ik ben kwijtgeraakt - ook dat krijg ik nu twee keer zoveel. Maar ze vonden dat ik dagbesteding iig eens moest proberen. Ik was flabbergasted. En kreeg twee dagen toegewezen. Hoef er niks mee. Maar ze vonden het een goed idee. En tot mijn verbazing en irritatie, was De Vader, die thuis werkte en even langs liep, het met de dames eens
Maar goed. Misschien hebben ze gelijk en is het verstandig om eens te focussen op dingen die ik wèl goed kan. Ik ben gaan kijken bij een creatieve dagbesteding voor mensen met nah waar ze oa een soort houtbewerkingsplaats en handvaardigheidslokaal hebben. Daar kan ik wat opknap-projectjes waar ik thuis niet aan toe kom, mee naartoe nemen. Op die manier zie ik er nog wel het nut van in. Heb besloten het 1/2 dag per week te gaan proberen. Denk dat ik begin met het restaureren van een houten bureaulamp die mijn opa heeft gemaakt of een antieke spiegel. Later wellicht eens foto's inplakken, daar ben ik 20 jaar geleden na 1,5 kind mee gestopt ... wie weet ga ik het zelfs nog leuk vinden ook?
Vanavond erwtensoep met hotdogs op zelfgebakken broodjes.
Teigera
29-01-2024 om 12:37
Teigera schreef op 29-01-2024 om 09:11:Vanavond een Indiase curry met bloemkool, spinazie, kikkererwten, vega "gegrilde stukjes" en
naanerbij.
Heb net even boodschappen gedaan bij wijze van "lunchwandelingetje". Pappadums meegenomen, die eten we eigenlijk nooit, leek me een leuke variatie. Schepje rijst erbij en dan is het vast genoeg.
Foto's inplakken
daar moet ik ook echt eens mee aan de slag. Mag hopen dat ik klaar ben voor de kinderen het huis uit gaan. Zie er nu al tegenop.
Dolfje
29-01-2024 om 15:00
Ik ga eerst sporten en dan even in de winkel kijken voor groente en daar eten we dan een vegetarisch iets bij uit de airfryer denk ik. Of ik verzin iets totaal anders
Picnic komt nl precies op of net na etenstijd, niet zo handig maar eerder kon niet vandaag ivm mijn werk.
Wobbelkont
29-01-2024 om 15:30
Vanavond een gepaneerd witvisje, pangebakken, met geroosterde bospeentjes en aardappelpuree.
Hopelijk brengt het weekend wat rust en ruimte.