Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

yette schreef op 21-01-2024 om 17:06:

Mijn moeder maakte trouwens wel eens karnemelksepap. Verschrikkelijk. Geen idee waarom je dat zou doen. Misschien vond ze het grappig om ons te zien kokhalzen?

Een simpele pasta (ik denk fusili) met gehaktballen, courgette en tomatensaus. 

Voor vanavond het ik 2 restjes macaroni uit de vriezer gehaald. Dit gaat in de oven met kaas erover en een salade erbij. 

Maandag is onze nieuwe restjes dag: drukke werkdag altijd en sporten in de avond, en nog genoeg restjes in de vriezer om een paar maandag te vullen. 

Fijne dag allemaal!

Mijn moeder maakte karnemelkse pap met grutten 😖 ook heel vies. 
Onze plannen liepen gister anders, lief en ik waren allebei erg moe en besloten de Thai en de film te skippen. In plaats daarvan Netflixten we met de kachel aan en bestelden we pizza. Vanavond eet ik de rest roerbak van eergister. 

irmaladouce schreef op 18-01-2024 om 08:26:

Ik voel me niet erg fit vandaag en vrees dat ik een soort van griepje onder de leden heb. Even afwachten maar…

Zo, dit werd dus drie dagen heftig ziekzijn. Ik denk dat het covid was, daar waren de symptomen iig naar. Nu gelukkig weer op de been.

De Aziatische noedels werden donderdag door jovo gemaakt en dat werd wegens een insta-recept een soort van fusion : aziatisch-amerikaans. Het schijnt erg lekker te zijn geweest. Ik at niets want ziek en geen eetlust. Tot gisteravond bijna niets gegeten.

Maar gisteren maakte ik pasta met spinazie, zure room en walnoten en geraspte kaas. Was weer erg lekker en lang geleden dat we het aten. 

Vandaag iig iets rundvlezigs (een soort dungesneden biefstuk voor "charbonnade") en sla.  En er is nog een portie aardappelgratin die man zaterdag maakte.

Tjee irmaladouce, fijn dat je weer op de been bent nu! 

Karnemelkse pap kende ik niet, dus ik googelde het, maar dat lijkt hetzelfde te zijn als bloempap? Ik weet dat mijn moeder dat weleens kocht, in zo'n beker van Melkunie, dan kocht ze een beker bloempap en een beker gortepap. En dat aten we dan met een beetje stroop erdoor, ik vond het prima. Nu al jaren niet meer gegeten en ik denk dat Melkunie het ook niet meer in het assortiment heeft, heb het in ieder geval niet meer zien staan sinds ik kinderen heb en weer toetjes koop

Wij eten vanavond simpele agv: kipschnitzel of kipnuggets (in kerstboomvorm, haha, over van Kerst-gourmetten) naar keuze, met gebakken gekruide aardappels, broccoli en voor de liefhebber gewokte spinazie (heb nog een klein restje die ik wil verwerken). 

Ik had een ovenschotel klaargemaakt voor vandaag maar die bewaar ik tot morgen, want dan heb ik minder tijd en ik wilde er een vegan dagje van maken.  

Vandaag werd het tofu met gebakken uitjes en babyspinazie erdoor, met Brown basmatirijst.

En eerder aten we hummus met wortels, paprika en linzenwafels. Smoothie erbij van avocado, espresso en protein/karamel/koffiesmaak sojadrink. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

22-01-2024 om 18:42

ik heb een zakje stoofvlees verwerkt in een tomatensaus met prei, wortel en paprika. Erbij groene tagiatella

Mijn lief vertrok vandaag voor een tripje naar het buitenland. Toen ik vroeg wat ik met de meiden zou eten keek hij me glazig aan. Hij was vergeten dat hij niets had toegevoegd aan het boodschappen mandje en iets anders voor me zou regelen. Dus haalde ik snel even pizza.

Gisteren aten we couscous met gehakte spinazie erdoor (spinazie hakken, door de couscous mengen en dan samen de couscous wellen in kokend water). Daarbij een roerbak van chorizo, paprika, tomaat en garnalen. Geserveerd met een beetje feta. Smullen was het.

Wij aten groenteballetjes uit de airfryer en erbij restje bloemkool uit de wok met kerrie,ui, tomaat en een blik kikkererwten en een sausje van cottage cheese met siracha.  Was eigenlijk best lekker al zeg ik het zelf.

Ik schuif weer aan. Drukke weken geweest. 
Gelukkig over 3 dagen wintersportvakantie.
Gisteravond aten we chili sin carne.
Vandaag een grote bak lasagne gemaakt. De laatste helft eten we woensdag.

Fijne vakantie vast Koor!

Ik moet morgenavond werken maar iets later dan normaal dus kan wel thuis eten om 17:00 
en dan Denk dat ik simpel een blik of zak soep open trek en een omelet maak.

Voor mij:kipfilet en linzensalade. Voor man en kindern aeplermagronen.

Ted68 schreef op 22-01-2024 om 21:04:

Voor mij:kipfilet en linzensalade. Voor man en kindern aeplermagronen.

Wat had je man??

Voor vanavond ligt er nog een broccoli, erbij gekookte aardappels en een vega-iets die ik nog uit de vriezer moet halen.

Zondag maakte man "paella". En gisteren aten wij pasta met spinazie,  champignons,  spekjes en kip. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.