Eten
Dolfje
17-01-2024 om 17:26
Net een kom k&k soep op want ik kwam verkleumd thuis uit de sportschool en moest heel snel iets warms hebben.
Dadelijk salade ( ijsbergsla, komkommer) met uitgebakken spekjes en falafel uit de airfryer met een sausje van cottage cheese met siracha denk ik.
Kaaaaaaaatje
17-01-2024 om 17:51
Het word pasta met pesto, brocolli, champignons, tomaat en zongedroogde tomaatjes. Beetje saai, maar de kinderen hadden nog niet zoveel gegeten deze week dus het moest even kind vriendelijk 
Dolfje
17-01-2024 om 18:05
Dolfje schreef op 17-01-2024 om 17:26:
Net een kom k&k soep op want ik kwam verkleumd thuis uit de sportschool en moest heel snel iets warms hebben.
Dadelijk salade ( ijsbergsla, komkommer) met uitgebakken spekjes en falafel uit de airfryer met een sausje van cottage cheese met siracha denk ik.
Geen falafel maar van die spinazie kaas dingen, die moesten eerder op.
MijnNaamIsHaas73
17-01-2024 om 19:24
Gisteren at ik bij een werking. Vooraf een soort salade met makreel en aardappel met gamba, hoofd was zeebaars met een ketjap sausjes en een soort nasi die niet warm was. Beetje vreemde combi ook. Nagerecht was lekker, mango-ijs met pistachecreme.
Vandaag weer thuis, een snelle pasta met kip, courgette paprika, rode pesto en crème fraiche. Dat aten we met 50% volkoren pasta. Was in de bonus bij ah. Ik vind het echt een uitvinding, want 100% volkoren pasta vind ik niet zo lekker, maar bij deze proef je het verschil niet.
yette
17-01-2024 om 19:26
We zijn net terug van een uitvaart. De Vader is nu pizza's halen - voor mij een caprese (met zalm, garnalen, ui en ansjovis). Perfect troostvoer.
Damoontje
17-01-2024 om 19:30
Andijviestamppot, lekker! Het vriest hier niet meer maar t is nog wel heel koud...
Yette sterkte!
Dolfje
18-01-2024 om 07:11
Ik heb nog bloemkool, denk dat ik die met merquez in de oven doe. En heb nog een bakje cottage cheese wat op moet dus dat erbij. Denk ik want het is nog vroeg dus misschien verzin ik wat anders. Picnic komt pas na etenstijd vanavond dus als ik nog iets anders wil moet ik naar de winkel.
afrodite05
18-01-2024 om 07:47
Sterkte Yette en ook voor alle zieken.
Ik ga vanavond hete bliksem maken. Als extra groente (want ui met appel vind ik geen groente) kook ik er wat spruitjes bij, en ik bak er braadworst bij. Dit is echt zoiets wat we nooit eten, ik kwam het laatst ergens tegen en dacht toen: ja, dat is lang geleden! Ik heb zo'n lijstje in mijn telefoon met gerechten die ik binnenkort ga/wil maken voor dat soort ingevingen, fijn om zo nu en dan op terug te vallen als ik geen inspiratie heb.
irmaladouce
18-01-2024 om 08:26
Gisteren kwamen er hele mooie grote bio garnalen in de reclame op mijn boodschappenpad. We aten dus knoflookgarnalen (in boter en olijfolie) met peterselie, stokbrood, gestoomde bloemkool en shredded salad. De Aziatische noedels zijn naar vandaag doorgeschoven, want de garnalen hadden voorrang.
Ik voel me niet erg fit vandaag en vrees dat ik een soort van griepje onder de leden heb. Even afwachten maar…
Moosey
18-01-2024 om 10:08
(Er gebeurt iets raars met quoten hier, waarvoor mijn excuses)
kaaaaat, snap ik, dat je je niet kunt voorstellen bij wat je zou horen. Het is wat lastig uit te leggen, maar gister hadden we het eerste concert en het was heel erg leuk. Mocht je nog nieuwsgierig zijn, er is zondagmiddag nog een concert twee treinstations van je verwijderd ![]()
Wegens concert had ik niet echt tijd om te eten gisteren, dus dat werden volkoren boterhammen en muhamarra.
Vanavond moet ik nog bedenken. We hebben een eter en ik weet niet wat er nog in de groentenla ligt. Heb wel zin in pasta met een goeie tomatensaus.
yette
18-01-2024 om 13:18
Aubergine-citroen-risotto (van Ottolenghi), een ovenschotel met gemarineerde kip en Catalaanse braadworstjes (met ui, paprika, olijven etc.) en een salade.
FaithfulDuck87
18-01-2024 om 13:29
ik heb nog een verse pizzabodem liggen en die ga ik vanavond beleggen met diverse groente, salami en kaas
ToetieToover
18-01-2024 om 15:51
Vandaag Harira met hartige hangop (met zadenmix + tomaatjes) en vanavond groene koolrolletjes gevuld met rijst, rozijnen, walnoten, ui en paddestoelen (en kurkuma, rozemarijn en knoflook) en daarbij tofoe in soto marinade, afgebakken in de oven naast de koolrolletjes. Oftewel: alles schuift zometeen de oven in en ik schuifel naar de sportschool.
Dolfje
18-01-2024 om 16:14
RoosOpJeHoed schreef op 18-01-2024 om 16:11:
Mac 'n cheese met bloemkool
Oh lekker!