Eten
ToetieToover
21-01-2024 om 07:57
Jynta1981 schreef op 20-01-2024 om 11:21:
Okw, ik vind het dus heel vies.
Vieze weeiige drap met stukjes.
ToetieToover
21-01-2024 om 08:37
anijsblokje schreef op 20-01-2024 om 16:51:
[..]
Maar ik vind het nog best een positieve omschrijving en goed dat je het geprobeerd hebt!
Mocht je nog ontbijt-inspiratie zoeken, kijk even op de site van Iamafoodie, bijvoorbeeld hier: https://www.iamafoodie.nl/gezonde-ontbijtjes-voor-elke-dag-door-marijke-en-anne-bananenmuffins-6-7/ of volg ze op instagram bijvoorbeeld.
Hier ook weerstand tegen alles wat lijkt op pap (#team Kaaaaaatje dus). Twee zomers geleden vond ik dat ik me over mijn weerzin heen moest zetten en op zijn minst havermout (warm) moest proeven. Dat ene kleine mini-lepeltje was weer ruimschoots genoeg.
Hier vanavond in oa ketjap en sambal gemarineerde tofu, zilvervliesrijst en snijbonen op het menu. Lekker saai maar prima.
Hé dat recept lijkt heel erg op bananenpannenkoekjes: 1 banaan en 2 eieren staafmixeren en theelepel psylliumvezels erdoor voor de samenhang. In de koekenpan in kleine rondjes bakken op laag vuur (bakt snel aan) en dan met nog meer fruit en dikke yoghurt opeten, yum. Met poedersuiker en roomboter vind ik het net poffertjes. Mmmm goed idee als zondags ontbijt 💡
ToetieToover
21-01-2024 om 08:48
Anyway ik heb net twee dezelfde ovenschotels voor vandaag en maandag in elkaar gezet. Plakjes aardappelen+plakjes courgette met ertussen/over een saus van: restje nduja, restje harissa en laatste beetje sambal, blikje tomatenpuree, restje pompoensoep om het wat te verdunnen. Laagje uiringen + een restje spinazie. Toplaag van zachte geitenkaas gemengd met eiwitten (bij 10 zit het betreffende bewaarbakje vol, dus zoveel zullen het er zijn) en kikkererwtenmeel. Die toplaag heb ik gekruid met knoflook en komijn.
Ik bak ze vanavond tegelijk af.
En zometeen banaan-ei pannenkoeken. Krijg trek van al dat gekook!
anijsblokje
21-01-2024 om 09:14
Een nieuwe recept voor mij: zwarte bonen, boerenkool, tahin/sojasaus-dressing en gehakte amandelen. Ik ben heel benieuwd.
FaithfulDuck87
21-01-2024 om 09:22
vandaag makkelijk, een champignonsoepje met iets van een schnitzel erbij.
Moosey
21-01-2024 om 09:38
Klinkt spannend Toetie, je toplaag!
Lief is hier weer bijna dagelijks de kok, heerlijk is dat toch. Vrijdag borduurde hij voort op een rest traybake met wildworst, dat was nog steeds lekker. Gister een fijne roerbak met rijst en ei. Vanmiddag gaan we na mijn concert hopelijk eten bij mijn favoriete Thai en daarna naar de film 
Dolfje
21-01-2024 om 10:59
Wij hebben nog gyoza in de diepvries en ik denk dat ik er een snelle kippensoep bij maak vanmiddag. Heb ik straks na het sporten vast wel zin in.
RoosOpJeHoed
21-01-2024 om 11:11
Chili sin carne met een likje zure room en smashed avocado. Als toetje wat Griekse yoghurt met honing en bloedsinaasappels.
Teigera
21-01-2024 om 11:44
Wij eten wat Jynta gisteravond at, zelfbouwpizza's. De ene helft wil vooral vierkazenpizza maken. Heb ook salami voor erop want dat vinden de frutjes lekker. Rauwkost ernaast voor de vitamientjes en dan is het wel weer prima
. Ga zelf voor simpel denk ik, met lekker mozzarella en pesto.
@Afrodite: ik noem vla vla, en yoghurt yoghurt. Brinta en havermout en griesmeelpap en rijstepap zijn allemaal "pappen". In mijn hoofd dan, zit nog even na te denken over de logica maar die kan ik bij mezelf niet ontdekken. Zat te denken aan pap = iets dat je kookt, maar ja pudding en vla worden ook gekookt. Onzin dus.
yette
21-01-2024 om 16:36
We eten arancini (gefrituurde, gevulde risottoballetjes), bataat-puree met kruidensalsa, salade met peer, bacon en harde bergkaas en een linzenburger.
yette
21-01-2024 om 17:06
Over die pap ... ik ken niemand die alles maar pap noemt. Wij hebben het hier thuis over pap, vla, pudding, yoghurt, kwark etc. En dan vaak verder gespecificeerd: lammetjespap, havermoutpap, broodpap, Brinta etcetera.
Mijn moeder maakte trouwens wel eens karnemelksepap. Verschrikkelijk. Geen idee waarom je dat zou doen. Misschien vond ze het grappig om ons te zien kokhalzen?
Dewi-Sri2
21-01-2024 om 17:59
yette schreef op 21-01-2024 om 17:06:
Mijn moeder maakte trouwens wel eens karnemelksepap. Verschrikkelijk. Geen idee waarom je dat zou doen. Misschien vond ze het grappig om ons te zien kokhalzen?
De nachtmerrie uit mijn jeugd. Mijn oma was een karnemelkadept. Ze dronk het bij elke maaltijd, wreef haar gezicht ermee in, maakte er inderdaad pap van... Dus maakte mijn moeder ook karnemelksepap: "zoooo gezond". Vreselijk. Gelukkig wordt karnemelk tegenwoordig niet meer op de oude manier gemaakt, en ik dronk het soms wel eens. Hier in Frankrijk is het moeilijk te krijgen (ik heb het tenminste nog nooit gezien), maar ik mis het ook niet. Ik ben sowieso nogal van de melk af.
Hier vanavond deel 2 van de chili con carne voor echtgenoot. Ik ben niet zo van de bonen, dus ik wijk uit naar overgebleven sla, garnalen en verder weet ik het nog niet. Ik heb ook nog een kontje stokbrood liggen. Ik vrees dat het niet erg avontuurlijk wordt, maar ik heb net een hele grote pan soep gemaakt. Komt vast goed.
GeorgieBrown
21-01-2024 om 18:06
Het was een beetje karig in de koelkast, dus ik heb wat dumplings uit de vriezer gehaald. Zo nog even een dipsausje in elkaar flansen.
VanLotje
21-01-2024 om 18:21
redbulletje schreef op 12-04-2022 om 16:30:
Roerbak prei, champignons en zalm uit de oven
Lekker en gezond. Ga ik ook eens proeven
Maar ik vind het nog best een positieve omschrijving en goed dat je het geprobeerd hebt!