Eten
MijnNaamIsHaas73
08-01-2024 om 15:32
Hier een makkelijke pasta met kip, champignons, spinazie, roomkaas en spekjes. Het kan zijn dat ik mijn studententijd nooit ben ontgroeid of omdat de kinderen dit goed eten 
ToetieToover
08-01-2024 om 16:31
Oehhh schaatsen, toen ik nog een puppie van begin 20 was, mocht ik mee met een vriendin die sportfysiotherapeut was en wel naar de Olympische Winterspelen in Hamar. Waar een Noor in Noorwegen dus 3x goud haalde en dat was echt oorverdovend en indrukwekkend. Ik had acuut een beetje een crush op die Koss hahaha
. Maar nu volg ik het niet meer.
Qua eten vandaag Surinaamse bami, waarbij het ‘Surinaamse’ deel zich met name in de kruiderij bevindt
, met kipfilet in ketjapsaus en -heel efficiënt- een zakje wokgroenten. De noodles worden nagespeeld door gele linzenspaghetti.
Het restje is nu al voorbestemd als brunch morgen met een paar gebakken eitjes. Brunch vandaag was aardappelpuree met een linzensalade en daarbij een of ander witvisje.
FaithfulDuck87
08-01-2024 om 16:39
hier wederom nasi. Heb nogal wat zakjes in de vriezer en er moet wat op. Ik bak er een eitje bij
Teigera
08-01-2024 om 17:28
ToetieToover schreef op 08-01-2024 om 16:31:
Oehhh schaatsen, toen ik nog een puppie van begin 20 was, mocht ik mee met een vriendin die sportfysiotherapeut was en wel naar de Olympische Winterspelen in Hamar. Waar een Noor in Noorwegen dus 3x goud haalde en dat was echt oorverdovend en indrukwekkend. Ik had acuut een beetje een crush op die Koss hahaha
.
Die ogen! Dat lijf!
Ik was toen pas 14. Maar oei oei oei. Hij ging bij mij zelfs bóven Falko, en daar was ik al erg van onder de indruk.
Wat gaaf dat je bij de Olympische spelen was toen Toetie.
Dolfje
08-01-2024 om 17:38
We hebben elk nog een kom van de miso kippensoep van gisteren al heb ik die van mij al net op want ik had het steenkoud.
Verder groenteballetjes uit de airfryer met rucola /komkommer en opgeklopte cottage cheese met peterselie en knoflookpoeder.
irmaladouce
08-01-2024 om 18:30
Jovo maakt trofie alla genovese, dus met pesto, die hij nu aan t maken is. Er komt geloof ik een shredded salad met honing-mosterd dressing bij.
afrodite05
08-01-2024 om 19:05
Hier onze laatste avond in het hotel. Ik had een steak met champignonsaus (met drie flintertjes champignon) en man had de kipburger. De groente van de dag was spitskool met kerrie. Was prima, maar had allemaal net een tandje lekkerder gekund. Dan zou je kunnen zeggen: ach, morgen kook je weer lekker zelf en naar eigen smaak. Maar man heeft net uitonderhandeld dat we diepvriespizza's gaan eten en enerzijds ben ik daar ook wel blij mee, die krengen liggen me in de weg. Wel nog even kijken of er iets groens bij kan.
Zo nog even door naar de massage, zin in! Man blijft bij (slapende) zoon op de kamer.
FaithfulDuck87
08-01-2024 om 19:28
voor morgen heb ik net stamppot snijbonen klaar gemaakt. Snijbonen vond ik in de vriezer, en die moesten wel op. Erbij nog een paar kleine gehaktballetjes
yette
08-01-2024 om 19:29
Milde curry met oa cashewnoten pasta, kokosmelk en tahoe, basmati en zeer goed gelukte kruidige pakora-reibekuchen-achtige-dingen waarvan ik pas achteraf vertelde dat er geen recept van bestaat en dat er naast kikkererwtenmeel en rode ui een héle andijvie in zat (dat laatste lust De Vader niet, dacht hij
).
Jynta1981
08-01-2024 om 20:56
MijnNaamIsHaas73 schreef op 08-01-2024 om 15:32:
Hier een makkelijke pasta met kip, champignons, spinazie, roomkaas en spekjes. Het kan zijn dat ik mijn studententijd nooit ben ontgroeid of omdat de kinderen dit goed eten
Deze maak ik ook geregeld (met hamblokjes ipv spekjes), vooral omdat de kinderen dit enorm goed eten en het lekker snel is!
Jynta1981
08-01-2024 om 21:00
Vanavond werd het de hemelse kip, want we hadden een mee eter en daar was voldoende van. Morgen bietenstamppot en ik weet nu al dat de kinderen gaan zeuren, maar ik heb er echt trek in, omdat we dat dus nooit eten, want zie bovenstaande.
Moirmel
08-01-2024 om 21:05
Jynta1981 schreef op 08-01-2024 om 21:00:
Vanavond werd het de hemelse kip, want we hadden een mee eter en daar was voldoende van. Morgen bietenstamppot en ik weet nu al dat de kinderen gaan zeuren, maar ik heb er echt trek in, omdat we dat dus nooit eten, want zie bovenstaande.
Misschien is dit al eens gevraagd, maar wat is hemelse kip?
Hier was het vandaag rode kool, broccoli stamppot en cordon bleu.
Morgen mosselen
, heel blij dat stiefzoon dit graag eet.
Moosey
08-01-2024 om 22:40
Een hele andijvie verstoppen is wel echt indrukwekkend Yette, man wat komt er altijd een berg groen van zo’n ding af al je eenmaal begint met snijden
Wel lekker.
Mijn eclectische okonomiyaki was erg lekker. Goeie berg groenten binnengekregen ook daarmee.
Jynta1981
08-01-2024 om 22:41
Moirmel schreef op 08-01-2024 om 21:05:
[..]
Misschien is dit al eens gevraagd, maar wat is hemelse kip?
Hier was het vandaag rode kool, broccoli stamppot en cordon bleu.
Morgen mosselen, heel blij dat stiefzoon dit graag eet.
Ik maak het ongeveer zoals dit recept maar dan niet vega/vegan en zonder wijn met extra bouillon én ik gooi alles in de slowcooker. Heel lekker makkelijk recept en iedereen eet het graag hier thuis.