Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag eens niet koken voor mij. We halen frietjes en voor mij een speciale hamburger met veel groenten.

yette

yette

07-01-2024 om 18:01 Topicstarter

Ratatouille van de bakplaat, gele risotto en een gepaneerde plak kaas. Misschien nog een salade erbij, hangt ervan af hoeveel de groenten in de oven slinkt. 

Na een middag genieten op de bank, voor de tv, vast de mosselgroenten gesneden. Echtgenoot zit nu een van zijn favoriete programma's te kijken, dus ik wacht even met verder lawaai. Tijdens de reclame was ik de mosselen wel en zoek ze uit. Duurt langer dan in Nederland, de bouchot-mosseltjes zijn stukken kleiner dan de Nederlandse.

Aangezien man liever geen vis eet, bestelde ik vanavond een stuk zalmfilet. Daarbij zaten verschillende soorten tomaat, olijven en een tzazikisaus. Erbij kregen we frietjes, de daggroente (witlof in kaassaus met een flinke hoeveelheid nootmuskaat, leek wel uitgeschoten) en de koude garnituur: stoofpeertjes en de karakteristieke appelmoes met een kersje. Dan weten jullie meteen in welk hotel we zitten Man had de varkensschnitzel en die was erg lekker, misschien overweeg ik die morgen wel. 
Nu terug op de kamer (kind moest naar bed) met thee en een hazelinogebakje. 

Ik maakte dus een soort miniquiche in bladerdeegbakjes. Was erg lekker. Ik had alleen teveel vulling (wokgroenten en hamblokjes). Daar heb ik 2 eitjes doorheen geklutst en gebakken om mee te nemen als lunch morgen naar werk.

Lekker Afro, dat hazelinogebakje! Ik kon vanmorgen bij de bakker de verleiding niet weerstaan en kocht twee 'chaussons pommes': bladerdeegslofjes met appelmoes. Was wel lekker, maar ik prefereer hun 'grilles pommes'. De chaussons zijn bladerdeeg gevuld met appelmoes, de grilles meer bladerdeeg met stukjes appel en veel meer smaak.
Programma van echtgenoot schiet niet erg op, ik krijg honger. Maar hij heeft zijn tv-momenten vandaag al lief opgeofferd, hij HAAT schaatsen. En zo komen we elkaar maar een beetje tegemoet.

Wij hadden burrito's met een vulling van kidneybonen, paprika, mais, ui, knoflook en tomaat. Erbij een likje zure room en avosmash (k&k van de AH, veel beter te doen dan de k&k guacamole, bij gebrek aan verse avocado).

Dewi-Sri2 schreef op 07-01-2024 om 18:57:

Hoe komt dit hier nou? Weer eens het foute knopje? Sorry!

De kers verraad het ja Afrodite 

'Vroegah' keek ik ook nog wel naar 't schaatsen. Toen k nog een tv had. Nu is het een beetje uit mijn systeem. Volgens mij is Teig ook een echte schaatsfan. Die ging ook weleens naar Thialf volgens mij. 

Gisteren maakte ik een simpele pasta met rode saus (waar ook wortel, selderij en olijven in zaten). Vandaag hadden we een mini rijsttafel met sambal goreng boontjes, tempeh goreng ketjap, atjar koening en een eitje in een soort tamarinde saus. 

Vandaag hadden we een feestje en daar kwam een foodtruck.. We konden uit allerlei dingen kiezen, van een broodje doner tot een wrap. Gekozen voor een kapsalon 😋 Was heerlijk!

Morgen (of eigenlijk vandaag al) gaan we kokosrijst eten. Ik weet alleen nog niet met wat precies, morgen boodschappen doen!

Ik heb "Hemelse kip" uit de vriezer gehaald en speklappen. De eerste eten we met tagliatelle, de 2e met aardappels en bietenstamppot. 
Vanmiddag maak ik daar een keuze uit, afhankelijk van mijn werkdag, de andere optie eten we morgen.

Fijne dag allemaal!

Jaaaaaa ik ben ook zéker een schaatsfan! Met de paplepel ingegoten gekregen, mijn vader geeft er niets om maar mijn moeder wel. Ook zij zet alles van tevoren in haar agenda. Als de kleinkinderen daar logeren, krijgen zij het ook meteen mee (en hoor ik er van alles over in de auto terug). Mijn moeder noteert zelfs alle rondetijden en wedstrijdtijden. Vroeger, als zij bv even naar het toilet moest, schreven wij het dan braaf voor haar op . Daar ben ik zelf nooit aan begonnen hoor, dat opschrijven. En klopt GB, ik ben een paar keer naar Thialf geweest voor Europese Kampioenschappen. Topsfeer. Helaas wel echt ver weg van waar ik woon.

Gisteren traktaties gebakken met oudste frut, die in de Kerstvakantie jarig was en vandaag trakteert op school. Ondertussen in de slowcooker een groentestoof gemaakt met mosterd, er zat oa wortel, courgette, erwten, paprika en aardappel in, met daarop cheddar-dumplings. Viel goed in de smaak. Vanavond wordt het broccoli, met een kabeljauwburger en gebakken aardappelen uit de oven met rozemarijn.

Hier ook broccoli voor man en kinderen, met aardappelkroketten, en een rundvlees vink...Ik heb. vanmiddag warm gegeten op mijn werk; broccoli tagliatelle met kip, champignons roomsaus. Dus voor mij een broodje met ei.

Die dumplings vind ik altijd fascinerend Teig, moet ik echt ns maken. 
Ik ben lekker alleen thuis vandaag en maak vanavond okonomiyaki met eclectische toppings, in elk geval muhamarra en zuurkool. En misschien ook nog wat eigen feta. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.