Eten
Loulou39
13-11-2023 om 12:24
Dolfje schreef op 13-11-2023 om 08:28:
We gaan vandaag ja Kaat maar vliegen morgenvroeg.
Wat en waar we vanavond eten weten we nog niet. Ik wil eigenlijk vanmiddag onze hoofdstad in want we zijn er toch in de buurt en daar ergens eten maar het is wel ongelooflijk zeikweer dus straks maar eens bekijken wat we gaan doen.
Fijne vakantie! 👍🏻💃🏻
Teigera
13-11-2023 om 20:07
Broccolistamppot met gerookte zalm, stukjes kruidige feta en geroosterd amandelschaafsel.
MijnNaamIsHaas73
13-11-2023 om 21:55
Ik hoop dat alles goed is gegaan Yette!
Fijne vakantie dolfje! Geniet ervan ☀️
Wij aten gebakken aardappeltjes, geroosterde bloemkool en een hamburger
ToetieToover
13-11-2023 om 23:07
Applaus voor de kok, leuk
voor jullie allen.
Vandaag aten wij gefrituurde ansjovisjes met een salade van aubergine, artisjokharten, tomaten en ui.
en verder nog een soep met aardappel, ui, palmkool, wilde spinazie, rucola, veel knoflook en room en daarbij gekookte eitjes en zadencrackers met gerookte forelpaté.
Ondertussen maakte ik kip tandoori voor morgen. Die staat alvast klaar. Ik denk het te gaan eten met rijst, die moet ik dan nog opwarmen want die is ook alvast gekookt. En een groene salade erbij verzinnen.
Dolfje
14-11-2023 om 04:23
Goedemorgen
wij zijn vroeg op want zo met de shuttle bus naar de vertrekhal. We aten gisteren in het hotel een prima burger met friet.
Jynta1981
14-11-2023 om 07:04
Goede reis Dolfje!
Wij aten gister bloemkool, aardappels en een gehaktbal.
Voor vandaag heb ik 4 1-persoons-restjes uit de vriezer getrokken: zuurkoolschotel, boerenkoolstamp, pasta spinazie en kip tandoori. Vriezer weer een stukje leger en de magnetron mag het werk doen.
FaithfulDuck87
14-11-2023 om 07:08
Goeie reis Dolfje
Hutspot op het menu vandaag. Staat al klaar, zo de oven in. Ben vanavond wat later uit het werk
afrodite05
14-11-2023 om 07:53
Goede reis, Dolfje. Wij gaan straks ook op pad, maar dan dichter bij huis: naar de huisarts met zoon. Rampzalige nacht gehad.
Geïnspireerd door jullie berichten van laatst, eten wij vanavond lahmacun. Niet zelfgemaakt, maar als k&k "diepvriespizza's" gekocht. Ik ga er een salade bij maken die veel snijwerk vergt, dus dat laat ik over aan de keukenmachine. Tomaat, paprika, komkommer, ui, olijven en feta. Restant van de salade gaat morgen mee als lunch.
Teigera
14-11-2023 om 09:06
Een Indiase curry met bloemkool, spinazie en pecannoten: naan erbij.
Sterkte Afrodite, wat vervelend dat je zoontje ziek is!
irmaladouce
14-11-2023 om 11:23
Ik heb dit nog in de vriezer - uit nieuwsgierigheid een keer van Aldi meegenomen.
Vanwege rommelig en hapsnap vandaag, komen die op tafel. Met een chopped salad en een snelle raita moet dat een maaltijd worden. Ik ben benieuwd...
yette
14-11-2023 om 12:14
Ik ben ook benieuwd, Irma! Het is wel iets dat ik ook uit nieuwsgierigheid mee zou nemen.
@Afrodite - ik hoop dat de huisarts iets voor jullie zoon kon betekenen. Zó sneu als een kleintje zich beroerd voelt!
De operatie van onze 3e is goed gegaan. We mochten 's avonds alweer naar huis!!!
Hij at in het ziekenhuis een -volgens hem- geslaagd kipstoofschoteltje, de jongste at thuis een kliek bolognese en ik at tot prut gegrilde groenten, taaie kip en uitgedroogde rijst in het ziekenhuisrestaurant.
Vanavond maak ik macaroni met ham en kaas. Eten we nooit, want De Vader lust geen ham, maar die zit deze week nog in Frankrijk. Ik probeer zoveel mogelijk dingen te eten die hij niet blieft, zolang hij er niet is
Als kind was macaroni met ham en kaas mijn lievelingseten omdat het zo'n beetje het meest fantasievolle was dat mijn moeder op tafel zette. Eindelijk eens geen gekookte aardappelen! Zelfs als ze het met smac maakte, was ik dolgelukkig. We mochten ons bordje ook altijd zelf op smaak brengen met alle (!!!) smaakmakers die in huis waren: witte peper, paprikapoeder, kerrie, knoflookpoeder, nootmuskaat, peterselie, Maggie en tomatenketchup. En soms zelfs met wat Zwitserse strooikaas, als dat er was. Feest dus 
Uiteraard gebruik ik dat familierecept niet
irmaladouce
14-11-2023 om 12:36
yette schreef op 14-11-2023 om 12:14:
Als kind was macaroni met ham en kaas mijn lievelingseten omdat het zo'n beetje het meest fantasievolle was dat mijn moeder op tafel zette. Eindelijk eens geen gekookte aardappelen! Zelfs als ze het met smac maakte, was ik dolgelukkig. We mochten ons bordje ook altijd zelf op smaak brengen met alle (!!!) smaakmakers die in huis waren: witte peper, paprikapoeder, kerrie, knoflookpoeder, nootmuskaat, peterselie, Maggie en tomatenketchup. En soms zelfs met wat Zwitserse strooikaas, als dat er was. Feest dus
Dit is zó grappig. Mijn lievelings was vroeger ook macaroni met ham en kaas en… ketchup. En idd nog die “Zwitserse” kaas erover. In zo’n konisch kartonnen strooivaatje :

Ik koos dat altijd als ik jarig was. Maar mijn moeder kon eigenlijk wel erg lekker, gevarieerd en exotisch koken (maar mijn vader at ’t liefst AVG).
Het was ook één van mijn cravings tijdens mijn zwangerschap en nu nog steeds een guilty pleasure
Maar dan wel zonder die kaas, hè.
anijsblokje
14-11-2023 om 15:27
Ik ga een salade maken met aardappel, rode kool, wortel, granaatappelpitjes en een tahindressing, naar een recept van Rukmini Iyer. Maar ik wilde net de deur uit gaan om de rode kool en de granaatappelpitjes te gaan halen en toen begon het weer te regenen. Dus hopelijk houdt dat op en ga ik dan op pad. Als het niet ophoudt, weet ik nog niet of ik de deur nog uit ga.
@yette: Fijn dat alles goed gegaan is en dat zoon weer thuis is. Hopelijk gaat het thuis ook allemaal wel.
@afrodite: Voor jullie ook sterkte met (iets kleinere) zoon!
En @dolfje: Veel vakantieplezier. Even niet nadenken over wat er op tafel komt, is ook fijn natuurlijk.
@De-macaroni-met-ham-en-kaas-discussie: brrrrrr. Wel lekker met ham en kaas: een tosti! En soms een croissant. (al zijn die lekkerder zonder ham)