Eten
Mama-Inge
12-11-2023 om 15:07
wraps uit de oven
Dit recept: https://www.lekkerensimpel.com/lekker-en-snel-wraps-uit-de-oven/
Dewi-Sri2
12-11-2023 om 15:25
Heel veel sterkte, succes en alle goeds van de wereld gewenst voor jou, je gezin en vooral je zoon, Yette. Wat een ongelooflijk moedige man is hij! En wat heerlijk dat jullie er zo mee om kunnen gaan, ik zou het elke transpersoon van harte gunnen.
Hier is het guur, miezerig en nevelig weer, wat ik vroeger 'Sinterklaasweer' placht te noemen. Hoewel ik helemaal niks met sinterklaas heb, krijg ik ineens zin in (gevulde) speculaas, banketletter, dat soort dingen. Geen kruidnootjes, want die vind ik echt niet lekker, maar die heerlijke taaie pepernoten! Ik zit al te neuzen op de site van Rutger Bakt, wat een leuke recepten staan daar op. Ik ga in elke geval proberen of ik bakvormen in de vorm van een letter kan krijgen, dan maak ik een chocoladeletter voor echtgenoot.
Vanavond Japanse biefstuk, die al sinds gisteren ligt te marineren, met een geïmproviseerde salade met noedels. Eigenlijk te zomers, maar morgen gaan we wel weer aan de stamppot. Helaas is echtgenoot voor de zoveelste keer de laatste maanden snipverkouden en proeft niks.
GeorgieBrown
12-11-2023 om 16:09
Kaaaaaaaatje schreef op 12-11-2023 om 08:06:
[..]
Wij hebben zelfs een tijdje applausje voor de kok gedaan na een paar happen. Zodat de kinderen een beetje bewust werden van het feit dat er weer iemand had staan koken voor ze.... Nu doen we het af en toe nog.
Ik ga voor mezelf klappen vanavond. 
GeorgieBrown
12-11-2023 om 16:15
Kaatje, succes met de verbouwing. 2 weken is nog we te doen. Ik duim voor je dat het op schema gaat. En het is voor het goede doel. Een geisoleerde warme ruimte lijkt me een grote verbetering.
Workshop klinkt leuk, Moos. Hopelijk gaat alles goed en kun je er morgen heen.
Ik heb tussen de middag dumplings gegeten als lunch. Dus kan ik vanavond gewoon risotto maken voor risotto zondag. Met lof.
Jynta1981
12-11-2023 om 18:47
Wij aten een verspakket kip siam. Die pepertjes die daarin zitten zijn altijd vrij smakeloos dus ik heb dat hele ding erdoor heen gedaan. Deze was dus wél pittig. Voor man en mij nét te doen, maar de dochters vonden het (terecht) te pittig. Snel de soep van gister opgewarmd en daar aten ze een wrap bij met gesmolten kaas uit de magnetron. Zeer culinair.
Koreveen
12-11-2023 om 19:34
Leuke cursus, Moos. Hopelijk voel je je beter.
Spannende operatie, Yette. Fijn voor hem dat deze mijlpaal dan gehaald is.
Donderdag heimeeting met het team. Hadden goede catering. Alles vega. Heerlijk bananenbrood en haverkoeken tussendoor. Lunch met pompoensoep en dikke verse boterhammen met gegrilde halloumi, tomaten, sla en een lekkere dressing. Daaraan borrel met zwam bitterballen, broodjes met spreads en spiesjes met geitenkaas en gegrilde groenten. Dus ik at die avond alleen nog een bakje yoghurt. Lief bakte een omelet.
Vrijdag maakte ik bloemkoolcurry met kikkererwten en spinazie en zaterdag aten we deel 2.
Net aten we burrito’s met kip, champignons en paprika
Teigera
12-11-2023 om 20:27
Aaargh wat een project Kaaaaaatje. Sterkte. Hopelijk is het straks de moeite waard geweest!
Prachtig, dat klappen voor de kok. Lief en ik maken er ook een punt van om elkaar te bedanken voor het koken elke keer, precies zodat de kinderen het horen inderdaad. Het eten komt niet op magische wijze op je bord, daar heeft iemand moeite in gestoken. En vanavond viel het eten zo in de smaak dat ik vanuit drie monden kreeg "dankjewel voor het koken, kok!" dus dat was leuk. Ik maakte paddestoelenrisotto (risotto-zondag!) met erwtjes, en erbij had ik wat kaasjes en een vers stokbroodje. Dat ging schoon op.
afrodite05
13-11-2023 om 07:06
Succes Kaatje. En Yette, ik denk aan jou en je zoon. Positieve vibes vanuit de buurt van Nijmegen voor hem. Dolfje: fijne vakantie (jullie gaan vandaag toch?)
Ik eet vanavond alleen, man heeft een werkdingetje. Ik heb gisteren al iets gekookt wat je paella zou kunnen noemen, hoewel heel Spanje dan in opstand komt. Er zitten geen kip, konijn of zeevruchten in, alleen chorizo, het is met gewone rijst gemaakt ipv met risottorijst/paellarijst en ipv saffraan heb ik kurkuma gebruikt voor de kleur. Maar het smaakte prima bij het proeven, dus zal vanavond ook goed smaken. Ik heb meteen een extra portie voor in de diepvries gemaakt.
yette
13-11-2023 om 07:21
Wat een onderneming Kaat, sterkte!
En iedereen bedankt voor de succes-wensen! Ik vind hem ook ongelooflijk moedig, Dewi. Zelf ziet hij het als een noodzakelijk traject. Er is geen andere weg. Dit is de enige manier om te benaderen wie hij van nature altijd al had moeten zijn.
Gisteren heb ik een flinke borrelplank gemaakt en later alleen nog wat ovenfriet. Ik kwam er pas na het eten achter dat ik de dipgroenten was vergeten. Dus ik ontbijt nu met komkommer en worteltjes - maar dan zonder de knoflooksaus 
irmaladouce
13-11-2023 om 08:26
Wij eten vandaag kliekjes van de laatste dagen. Ik heb nog een portie gnocchi met paddenstoelen en er is nog wat vlees over van de plancha. En ik heb nog sla, wortelen, aardappelen. Of er komt een pasta pesto bij.
Dolfje
13-11-2023 om 08:28
We gaan vandaag ja Kaat maar vliegen morgenvroeg.
Wat en waar we vanavond eten weten we nog niet. Ik wil eigenlijk vanmiddag onze hoofdstad in want we zijn er toch in de buurt en daar ergens eten maar het is wel ongelooflijk zeikweer dus straks maar eens bekijken wat we gaan doen.
Moirmel
13-11-2023 om 10:38
Kip met groenten uit de oven en daarbij rijst met currysaus. Al zou het kunnen dat ik de rijst nog wissel met frietjes omdat ik wat plek moet maken in de vriezer, nog overleggen met partner.