Eten
Dolfje
05-11-2023 om 10:21
Gisteren kregen we een eenpansgerecht met kip en veel te veel bier..
Vanavond frietjes uit de airfryer en een kipcorn.
Moosey
05-11-2023 om 12:58
Net even voor lunch een noodlesoepje met heel veel groenten geflanst, lekker. Had er ook verse tamarinde doorheen gedaan, iemand van jullie daar ervaring mee? Het is een heel kleverig vruchtje en ik kreeg de pitjes er niet handig uit. En blijkbaar had ik ook meer moeten gebruiken, ik proefde er niks van.
Vanavond nog één keertje uit eten met de Canadese bezoekende familie, ik geloof dat we naar een pub gaan. Prima.
Loulou39
05-11-2023 om 13:09
Ik wil vanavond broccol-/spinaziesoep uit de vriezer halen, maar bedacht me vanmorgen ineens dat je spinazie nooit een tweede keermocht opwarmen.
Als ik op Google kijk, zijn de meningen verdeeld.
Zouden jullie dit gewoon nog een keer opwarmen, of liever niet?
Dolfje
05-11-2023 om 13:14
Loulou39 schreef op 05-11-2023 om 13:09:
Ik wil vanavond broccol-/spinaziesoep uit de vriezer halen, maar bedacht me vanmorgen ineens dat je spinazie nooit een tweede keermocht opwarmen.
Als ik op Google kijk, zijn de meningen verdeeld.
Zouden jullie dit gewoon nog een keer opwarmen, of liever niet?
Ja dat doe ik vlot.
Teigera
05-11-2023 om 13:47
Ik doe dat ook gewoon Loulou. Ook in lijn met het voedingscentrum.
Hier staat een bakplaat granola af te koelen. Het is er echt weer voor. Zometeen ga ik aan de soto ayam beginnen, uit een nieuw kook- en reisboek dat ik heb gekregen over Indonesië. Ben heel benieuwd. Volgende zomer wordt dat onze reisbestemming, vandaar het boek.
MijnNaamIsHaas73
05-11-2023 om 15:47
Teigera schreef op 05-11-2023 om 13:47:
Ik doe dat ook gewoon Loulou. Ook in lijn met het voedingscentrum.
Hier staat een bakplaat granola af te koelen. Het is er echt weer voor. Zometeen ga ik aan de soto ayam beginnen, uit een nieuw kook- en reisboek dat ik heb gekregen over Indonesië. Ben heel benieuwd. Volgende zomer wordt dat onze reisbestemming, vandaar het boek.
Wat leuk Teigera! In de eerste plaats die reisplannen maar ook de voorpret met een kook- en reisboek!
Gisteren aten wij boerenkoolstamp om een goede bodem te leggen voor een feestje 's avonds. Helaas heeft dat niet geholpen tegen een kater (ik kan het helaas geen kitten noemen
)
Vanavond staat er eigenlijk friet op het menu, maar dat is voor mij niet zo'n goed plan. Ik heb nog niet veel gegeten vandaag en wil m'n lijf niet nog meer ellende aandoen. Ik ga even een kippensoep maken als ik me ertoe kan zetten
GeorgieBrown
05-11-2023 om 17:00
Moosey schreef op 05-11-2023 om 12:58:
Net even voor lunch een noodlesoepje met heel veel groenten geflanst, lekker. Had er ook verse tamarinde doorheen gedaan, iemand van jullie daar ervaring mee? Het is een heel kleverig vruchtje en ik kreeg de pitjes er niet handig uit. En blijkbaar had ik ook meer moeten gebruiken, ik proefde er niks van.
Vanavond nog één keertje uit eten met de Canadese bezoekende familie, ik geloof dat we naar een pub gaan. Prima.
Tamarinde, ja, ik heb weleens zo'n blok gehad wat je moest weken en dan uitknijpen. Ik vond het ook een gedoe, dus tegenwoordig heb ik gewoon een pot tamarinde pasta. No muss no fuss
GeorgieBrown
05-11-2023 om 17:04
Oh leuk Teig, de bestemming, maar ook het plannen en de voorpret!
Gisteren at ik pasta met spinazie en blauwe kaas. Lekker studentikoos. Vandaag wilde ik
eigenlijk een pan linzen- of erwtensoep maken en ik was er heilig van overtuigd dat k zeker een van beiden in huis had. Nou, mooi niet. Dus dat wordt 'm niet. Heb wel een halve groene kool meegekregen van mijn moeder en in het kader van 'risotto zondag' ga ik dat dus maar maken.
Dewi-Sri2
05-11-2023 om 17:06
Moosey schreef op 05-11-2023 om 12:58:
Tijdje voorweken in wat warm water, dan krijg je de pitten er makkelijker uit. Je hebt er inderdaad best wat van nodig. Voortaan lekker overgaan op tamarindepasta, die van Flower Brand vind ik goed. Ik merk niet heel veel smaakverschil. Bovendien is die ook makkelijker te doseren. Je kunt er altijd nog een (half) lepeltje meer in doen.
Hier vanavond korma curry met kip, paprika en courgette, die ik nog wel een beetje moet opleuken, want zo'n pot van Sharwoord's vind ik veel te flauw en te weeïg. Voorlopig maar even een flinke lepel sambal oelek erbij.
GeorgieBrown
05-11-2023 om 18:12
Toch nog linzen gevonden. Brown had vorige keer heel veel linzen gekocht en bedacht opeens dat ze in een grotere voorraadpot in een andere lade zaten. Dus een Indiaas geinspireerde soep staat op. Ik ga er denk ik ook nog spinazie in doen op 't einde.
En de groene kool staat ook te stoven, zo de rijst erbij. Vanavond dus toch de risotto. De soep is voor morgen of overmorgen.
Koreveen
05-11-2023 om 20:04
Nog gefeliciteerd GB!
Vrijdag had ik een PV uitje en gingen we naar een kookstudio. We kookten Midden-Oosters achtig. Elk groepje een ander hapje: Iraanse uiensoep, falafel, baba ganoush, humus, heerlijke stoof van tuinbonen/tomaat/kaneel en toe een amandeltaart met vlierbloesemsiroop. Was heerlijk en gezellig.
Kreeg van lief wel de klacht dat ik ongelofelijk naar knoflook stonk
Gisteren met 2 vriendinnen wezen shoppen. Lunch was lekkere salade met geitenkaas, pompoen, pecannoten, sla en heerlijk vers brood met bietenpesto.
‘s Avonds bij eetcafé vooraf tartaar van paprika en tomaat met burrata. Zat balsamico azijn overheen maar dat was veel en erg zuur.
Hoofd was hert en zwijn met rode kool, stoofpeer en friet. Helaas vroeg men niet naar hoe we het vlees wilden hebben, besefte ik me toen ik het aansneed en het bijna well done was. Zo zonde. Ook zat er veel te weinig portsaus bij. Niet voor herhaling vatbaar
Net met F1 op tv lekker op de bank gegeten met pompoensoep en een broodje
irmaladouce
05-11-2023 om 21:51
yette schreef op 05-11-2023 om 21:20:
Wij hebben vandaag lahmacun gemaakt.
En wat gebruikte jij als recept?
Wij aten een traditionele raclette, vanwege het buitenlandse bezoek. Viel goed in de smaak, gelukkig.