Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-11-2023 om 17:53

Friezinnetje schreef op 03-11-2023 om 08:45:

hier goulash met ws rijst. En omdat ik te veel heb, maak ik van een deel van de goulash, goulashsoep voor de werkmannen vandaag die op mijn dak bezig zijn.

goulash schuift door naar morgen, ik gooi wat twisterfrietjes in de airfryer en mss nog een kroketje

ben ik ook weer. Ik zou ook graag wat meer meelezen en schrijven, maar ik kom er amper aan toen. Hopelijk is komende week de laatste hele drukke. Ik kom nog om in de vakantiedagen, dus ik heb eea opgenomen. 
Afgelopen week was ik jarig. Een keer ter ere daarvan uit eten geweest bij een asian fusion restaurant. Erg lekker gegeten. Hoogtepunten waren de groene thee salade, de aguachile (fusion dus, haha) en de bloemkool met gochujang en sesam. 
En ik had ik brownies gebakken als tractatie, vegan en niet vegan. 

Verder was 't qua eten niet heel wild. Een keer kikkererwten spinazie soep, een keer rode curry met groente, een keer flammkuchen.  Allemaal lekker, maar niet super avontuurlijk. 
Vandaag heb ik een frittata met aardappel en spinazie. Bijna klaar. 

Nog gefeliciteerd GB!

Nog gefeliciteerd GB, leuk zo'n asian fusion restaurant.

Wij aten vanavond 'hapjes' op verzoek van de kinderen: ik warmde twee quiches op (ui & cheddar, tomaat & mozzarella), lekker brood, frisse salade en warme brie met klein beetje honing uit de oven, met geroosterde rode druiven. Het viel allemaal goed in de smaak en de oven deed het meeste werk

Gefeliciteerd GB!
Je diner klinkt goed Teig.
Wij aten gebakken aardappels, peultjes, worteltjes en VleesCH.

Het deed me nietzoveel, maar ja lief had gekookt dus of ik dan nog iets mag zeuren is maar de vraag.

yette

yette

03-11-2023 om 23:13 Topicstarter

Gefeliciteerd, GB! 
Ik had het vandaag makkelijk, er lag nog zelfgemaakte bami en afgehaalde babi pangang in de vriezer. 

Wij gaan naar vrienden en krijgen daar vast wat 

Vanavond eet dochter mee en maak ik op haar verzoek ‘Mexicaanse pizza’s’ en daar bedoelt ze mee: 

AHI_43545239363536353433?revLabel=2&rendition=400x400_JPG_Q85&fileType=binary

Plat gebakken dus en belegd met zwarte bonenpuree, tomaatjes op knoflookolie, reepjes salami, uiringen, chipotle, geraspte cheddar. Na het bakken strooi ik kwistig met de zoete paprikapoeder. Ik maak er nog een salade bij van ijsberg met knoflooksaus en een salade van avocado-tomaat-komkommer-ui met een dressing van een restje spicy chimichurri. 
Ik sta er altijd versteld van dat mijn dochter zo pittig kan eten, maar dat zullen mijn genen zijn . Mijn moeder kan helemaal niet tegen pittig (echt 0,0) en ik heb serieus een keer een vriendin bijna k.o. zien gaan van soep die ik had betiteld als ‘niet al te pittig/scherp’.

Hoe is dat bij jullie?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

04-11-2023 om 08:26

ik kan redelijk pittig eten handelen, maar het scheelt ook wel de een en de andere keer. 
Vandaag de goulash die ik voor gisteren had bedacht

Ik hou erg van kruidig eten, maar niet van pittig. Ik vind het al snel te pittig, ik proef dan niets meer. Frut I heeft dat hetzelfde, maar lief en frut II houden wel van pittig. Lief gooit graag overal sriracha over, brrr.

Lief is weg vanavond, bij vrienden. Ik ga met de frutjes pizza afbakken (lui k&k) en dan gaan we die op de bank opeten met Klokhuis ofzo 

Man en ik houden ook wel van pittig eten. Siracha is hier ook favoriet. Een theelepel siracha of sambal in een kom soep is vaste prik.

Gefeliciteerd GB! 

Pittig: tja, ik kan het vaak wel hebben, maar ben er niet zo'n fan van. Ik proef liever allerlei smaken dan dat m'n smaakpapillen knock-out gaan door de pit. 

Ik maak vanavond k&k kip in pestosaus uit de oven met daarbij pasta en erwtjes. 

Thank you ladies.  

Ik houd ook wel van pittig. Maar het moet wel passen. Ik vind wasabi lekker, maar ik maak geen wasabi soep van mijn sojasaus. Bij sommige dingen vind ik hel echt horen. Tom Yam Koeng bijvoorbeeld. Lekker, dat frisse en scherpe. 

Heb nog geen plan voor vanavond. Mss maak ik een pan soep. Linzen of erwten ofzo. Ook handig voor van de week. 

afrodite05 schreef op 04-11-2023 om 11:14:

Pittig: tja, ik kan het vaak wel hebben, maar ben er niet zo'n fan van. Ik proef liever allerlei smaken dan dat m'n smaakpapillen knock-out gaan door de pit.

Dit scheelt mij typen. Man gooit er nog wel eens een lepel sambal bij. Dochters staan aan mijn kant, al kan ik wel iets meer pittig waarderen dan zij.

Hier staat nu een pan roti te pruttelen, bijna klaar. Dat eten we op een wrap. Bakje voor naar mijn moeder, daar gaan we morgen op verjaardagsbezoek, kan zij er ook een keer van eten. Zij is alleen en zorgt echt niet goed voor zichzelf. Ze eet 1x per week hier en krijgt dan ook vaak 2 bakjes eten mee.

Morgen maak ik pastasalade met pesto, lenteui, tomaatjes, komkommer, mozzarella, gerookte kip en pijnboompitjes. Dat maak ik na het hardlopen 's morgens, dan kan er ook een bakje van naar mijn moeder.

Uiteindelijk at ik gisteren alleen. Of nouja, zoon zat ook aan tafel, maar man ging 5 min voor ik ging koken naar bed. Prima, maar ik ben zelf ook nog lang niet de oude en om dan alles alleen te doen... Vannacht maakte hij me om 2 uur wakker om te melden dat hij naar beneden ging. Geen idee waarom ik daarvoor wakker moest worden. Hopelijk is hij vandaag weer wat meer zichzelf. 

Vandaag eten we de tweede helft van de kip uit de oven, dit keer met quinoa (ik dacht: laten we eens hip doen, hoewel, is quinoa nog hip?), verder courgettelinten, wat gegrilde paprika en zontomaatjes. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.