Eten
yette
06-11-2023 om 07:18
irmaladouce schreef op 05-11-2023 om 21:51:
[..]
En wat gebruikte jij als recept?
Wij aten een traditionele raclette, vanwege het buitenlandse bezoek. Viel goed in de smaak, gelukkig.
Geen origineel recept, maar vrij vertaald naar Jamie Oliver - hij gebruikt tortilla's als basis en het gehakt gaat er niet rauw maar al gebakken op. Dus waarschijnlijk mag je het niet echt lahmacun noemen
Verder volg ik dat recept niet echt. Door het gehakt (halal halfom) een uitje, een fijngehakte tomaat en oa gerookte paprikapoeder, een paar theelepels grof gevijzelde komijn en korriander, wat teentjes knoflook en geraspte citroenschil. Op tafel rauwkost, zwarte olijven, schapenfeta, geraspte kaas en een hele dikke knoflooksaus van uitgelekte Turkse yoghurt.
afrodite05
06-11-2023 om 07:26
Vanavond eten wij wraps met een vulling van zwarte bonen, gehakt, paprika, tomaat en kaas. Nog even bedenken of ik ze vooraf rol of dat we ze aan tafel gaan vullen.
Dolfje
06-11-2023 om 07:52
In elk geval iets van groenteballetjes of ander vega ding uit de airfryer. Moet nog op pad voor groente.
MijnNaamIsHaas73
06-11-2023 om 07:54
yette schreef op 06-11-2023 om 07:18:
[..]
Geen origineel recept, maar vrij vertaald naar Jamie Oliver - hij gebruikt tortilla's als basis en het gehakt gaat er niet rauw maar al gebakken op. Dus waarschijnlijk mag je het niet echt lahmacun noemen
Verder volg ik dat recept niet echt. Door het gehakt (halal halfom) een uitje, een fijngehakte tomaat en oa gerookte paprikapoeder, een paar theelepels grof gevijzelde komijn en korriander, wat teentjes knoflook en geraspte citroenschil. Op tafel rauwkost, zwarte olijven, schapenfeta, geraspte kaas en een hele dikke knoflooksaus van uitgelekte Turkse yoghurt.
Wat is dat dan voor vlees? Voor mij is halfom 50% rund en 50% varkensvlees, maar dat is niet halal
MijnNaamIsHaas73
06-11-2023 om 07:56
Wij eten erwtensoep uit de vriezervoorraad met een stokbroodje kruidenboter erbij
yette
06-11-2023 om 09:37
MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-11-2023 om 07:54:
[..]
Wat is dat dan voor vlees? Voor mij is halfom 50% rund en 50% varkensvlees, maar dat is niet halal
Half rund, half lam
Ik vul de tajine vandaag met ratatouille-groenten, bulgur en gehaktballetjes van de rest van het gehakt.
yette
06-11-2023 om 09:38
MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-11-2023 om 07:54:
[..]
Half rund, half lam
Ik vul de tajine vandaag met ratatouille-groenten, bulgur en gehaktballetjes van de rest van hetzelfde gehakt.
Ted68
06-11-2023 om 12:43
Heb net spaetzli gemaakt , die bak ik vanavond met salie en boter. Daarbij broccolie en geschnetzletesvan wildzwijn , champignons en kruiden.
irmaladouce
06-11-2023 om 13:39
yette schreef op 06-11-2023 om 07:18:
[..]
Mss niet authentiek, maar het klinkt wel heel prima!
Wij eten vanavond gebakken aardappels, in spek gewikkelde kalfschipo's, sla met tomaat en rode ui.
Teigera
06-11-2023 om 15:56
Hier komt vanavond rijst op tafel, met een saté-kruidige stoof met sperziebonen en paprika en rundergehakt.
Ja, de Indonesië-plannen, ik vind het wat. Heel spannend allemaal. Maar de tickets zijn geboekt en bijna alle onderkomens ook, dus het zal goedkomen. Lang geleden dat ik zo ver en lang weg ging.
ToetieToover
06-11-2023 om 16:21
Vanavond scholfilets van de bakplaat met een crunchy kruidenlaagje, met Brown basmatirijst en koolsalade.
Verder vandaag aardappel-linzen-knolselderijsoep met daarin ook nog ui, prei en gerookte kipfiletflakes. Die vulde goed, hoefden geen crackers meer bij.
Dolfje
06-11-2023 om 17:07
Teigera schreef op 06-11-2023 om 15:56:
Ja, de Indonesië-plannen, ik vind het wat. Heel spannend allemaal. Maar de tickets zijn geboekt en bijna alle onderkomens ook, dus het zal goedkomen. Lang geleden dat ik zo ver en lang weg ging.
Wel gaaf vooruitzicht!
Dolfje
06-11-2023 om 17:08
Hier wordt het nasi van gele wortelrijst ( zakje van de Ah) met extra taugé erdoor en buiten de groenteballetjes bak ik er een ei bij.
Teigera
06-11-2023 om 17:43
Dolfje schreef op 06-11-2023 om 17:07:
[..]
Wel gaaf vooruitzicht!
Zéker! Het lijkt ons prachtig, qua natuur, cultuur, historie, culinair. We zijn er ook al een heel tijdje mee bezig. Het idee is dat het een soort uitgestelde honeymoon is. En met kinderen dan, want ja, die schijnen mee te willen
.