Eten
Moosey
02-11-2023 om 19:18
Ik had eigenlijk zin in vlees, maar aangezien ik gister tussen de bedrijven door een hele snelle coq au vin at in een restaurant en morgen uit eten ga, vond ik dat toch overdreven. Na wat gestaar in de groentela besloot ik tot een soort kruising tussen stamppot en brandade: ik maakte aardappelpuree en liet in een koekenpan knoflook, ui en groene kool smoren. Daar een blikje tonijn, wat kappertjes en zongedroogde tomaat door, en op het laatst de puree erdoor geschept. Geroosterde pitjes erover en wat zilveruitjes en cornichons erbij. Onbehoorlijk lekker was dat.
anijsblokje
03-11-2023 om 06:13
Ik denk dat het hier een stoofpotje wordt met aardappel, aubergine, tomaat en kikkererwten.
ToetieToover
03-11-2023 om 07:04
vandaag wordt het een gepureerde linzensoep, van ui-knoflook-gember met citroenrasp, groentenbouillon en groene linzen. Met hartige kwark, geroosterde pompoenpitten en handje kiemgroenten geserveerd.
verder biefstukspies gegrild met chimichurri, gestoomde (wilde) spinazie, citroenmelisse en brandnetel, handje kiemgroenten en grove broodcroutons
Dolfje
03-11-2023 om 07:25
Ik weet het nog niet voor vanavond. Zit al even te surfen voor inspiratie. Het moet wel koolhydraatarm zijn want morgen gaan we bij vrienden logeren en dan zal het allemaal wat ongezonder zijn en ik denk dat we zondag frietjes uit de airfryer eten want daar heb ik al een paar dagen zin in.
afrodite05
03-11-2023 om 07:56
Ooooh biefstuk.... dat is lang geleden!
Ik heb zoon net naar de opvang gebracht, man ligt nog in bed en ik kruip er zo weer naast. Eerst m'n kopje kamillethee drinken. Vind ik normaal niet lekker, maar schijnt goed te zijn bij keelpijn en sinds gisteravond proef ik niet goed meer
Dus die kamillesmaak kan ik nu prima hebben.
Juist omdat ik weinig proef, vind ik het ook ingewikkeld wat we moeten eten. Ik had best wat lekkere dingetjes op de planning staan, zonde als ik die niet proef. Vanavond eerst maar die spinazie met kibbeling doen die eigenlijk gisteren op tafel zou komen, dat vind ik toch niet zo bijzonder.
Jynta1981
03-11-2023 om 08:41
Toen ik corona had en niets proefde maakte ik dingen die de rest heel lekker vindt en ik niet zo. Ideaal.
Wij eten vanavond broodje hamburger met cheddar erop gesmolten en voor ieder wat wil erop: augurk, sla, tomaat, komkommer, ui etc. En saus uiteraard.
Meiden wilden er ook patat bij, dus die gooi ik ook nog in de airfryer.
FaithfulDuck87
03-11-2023 om 08:45
hier goulash met ws rijst. En omdat ik te veel heb, maak ik van een deel van de goulash, goulashsoep voor de werkmannen vandaag die op mijn dak bezig zijn.
Ted68
03-11-2023 om 10:36
Gisteren spaghetti met gehaktballetjes saus, voor de "kinderen". Ik at op mijn werk. En vanavond eten we hertenbiefstuk, met Semmelknödel en rode kool.
Moirmel
03-11-2023 om 11:05
Vandaag en morgen is het pasta. Straks een liter of acht tomatensaus maken en we kunnen weer even verder. Als de laatste courgettes nog goed zijn maak ik tevens soep om in te vriezen.
irmaladouce
03-11-2023 om 12:04
ik krijg buitenlands bezoek en zet wat verschillende happen op tafel vanavond : dim sum, gyoza, miniloempiaatjes, toastjes met zalm, éénhapsquiches, olijfjes, humus en guaca met dipgroenten en rozemarijnstengels, wat stokbrood met kaasjes... Naja, wsch niet alles of iig niet alles tegelijk. Ik zie wel.
rionyriony
03-11-2023 om 13:59
Krijg ineens trek in eieren met mosterdsaus.
Eieren, uien, boter, bloem, groentebouillon, room, mosterd, zout, peper, verse peterselie. Volgens een online recept.
Volgens mij past dat ook bij bloemkool. Zal wel zien
Dolfje
03-11-2023 om 14:22
Ik heb 2 hamburgers gehaald bij de slager en ik heb een courgette die op moet waar ik dan courgettekoekjes van maak.
Zoiets denk https://www.leukerecepten.nl/recepten/koolhydraatarme-courgettekoekjes/
Erbij restjes tomaten als salade met rode ui en feta.
MijnNaamIsHaas73
03-11-2023 om 16:43
Man moet op vrijdag het eten regelen maar als ik me er niet mee bemoei is het vaak "fast food" of afhaal of uit eten.
Dus ik had 'm opdracht gegeven om een verpakket Argentijnse beef chimichurri te halen. Ik heb vandaag wel tijd om het klaar te maken. Dat pakket hadden ze niet dus hij heeft alle onderdelen los bij elkaar gescharreld. Dus daar ga ik straks wat van brouwen