Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

01-11-2023 om 18:11

broccolistamppot met uitgebakken rauwe ham

Ik heb vandaag de slowcooker aangeslingerd en heb hachee gemaakt. Net lekker gegeten met rode kool en aardappels. 

Oeh lekker hachee! 

Ik maak zuurkool ovenschotel met gehakt, ananas en kaas.
Lang niet gegeten, want wordt nooit enthousiast ontvangen door de kinders, maar wie weet... ze eten soms ineens dingen wél die ze nooit bliefden en gaan nu ze ouder worden sowieso meer waarderen.
(Kaaaaaaaatje, er is hoop dus, echt!  ).

Nou, ik blijk dus corona te hebben, dat verklaart een hoop. Man testte ook licht positief, zoon hebben we niet getest maar die zal het ook wel hebben gehad dan. Ik heb er wel duidelijk het meeste last van. 

Eigenlijk stond voor vandaag moussaka uit de diepvries op het menu, lekker makkelijk voor man als ik laat thuis ben van werk, maar omdat ik te veel last heb van mijn keel, blijf ik thuis. Dus ik maak vanavond simpele spinazie met aardappelen (misschien maak ik er een stamppot van) en daar gaat kibbeling bij. 

Beterschap Afrodite!

Vervelend Afrodite, hoop dat je snel weer beter bent!
Wij eten vanavond (frut kookt) wraps, met gepaneerde kipstukjes uit de oven, erbij op tafel bonenmengsel, avocado, tomaat, komkommer, creme fraiche, geraspte kaas en sla en zo kan iedereen vullen zoals hij blieft.

Afrodite, was jij het die de mosterdsoep introduceerde vorige week? Hier staat-ie vanavond op het menu, met een andijviesalade ernaast. (of misschien eet ik dat als lunch) Brood erbij, eens kijken of ik nog wat van het restje stokbrood kan maken en anders geroosterd volkorenbrood. 

anijsblokje schreef op 02-11-2023 om 11:30:

Afrodite, was jij het die de mosterdsoep introduceerde vorige week? Hier staat-ie vanavond op het menu, met een andijviesalade ernaast. (of misschien eet ik dat als lunch) Brood erbij, eens kijken of ik nog wat van het restje stokbrood kan maken en anders geroosterd volkorenbrood.

Ja, dat was ik! Maar dat was twee weken geleden. Vorige week had iemand anders (Teigera? Of iemand anders, weet niet meer) ook mijn idee overgenomen. Blijkbaar ben ik tegenwoordig influencer   

afrodite05 schreef op 02-11-2023 om 07:46:

(...)

Eigenlijk stond voor vandaag moussaka uit de diepvries op het menu, lekker makkelijk voor man als ik laat thuis ben van werk, maar omdat ik te veel last heb van mijn keel, blijf ik thuis. Dus ik maak vanavond simpele spinazie met aardappelen (misschien maak ik er een stamppot van) en daar gaat kibbeling bij.

Man heeft op zijn barre tocht naar de supermarkt twee verse pizza's meegenomen, een margharita en een kale bodem. Die gaat hij beleggen met salami, kaas en na de oven gooit hij er rucola op. Prima. 

Net bij de lunch eindelijk ontdekt wat toch die bevroren baksteen uit de dv was: het bleek uiensoep. Blij mee, ik dacht dat het pompoensoep was en daar had ik eigenlijk geen zin in.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-11-2023 om 16:49

hier nog een klein kliekje broccolistamppot en daar eet ik nog een klein kommetje groentesoep bij

Vandaag een makkelijke, maar heerlijke romige spaghetti al limone. Het ultieme comfortfood voor vandaag.

Oh lekker, uiensoep, wat heerlijk, Afro! Wat heb ik daar ineens zin in zeg, met heel veel knoflook en kaas en stokbrood. Maar helaas, niet genoeg uien in huis en al helemaal geen stokbrood. Nadeel van het uitgestrekte Franse platteland: de dichtstbijzijnde winkel zit 12 km verderop.
Vanavond wordt het dan maar spaghetti met spinazie, boursin en garnalen. Eigenlijk had ik zalm willen hebben, maar die was alleen te krijgen in kiloverpakkingen, en mijn vriezer zit al zo vol. Gelukkig wel genoeg knoflook .

Dewi-Sri2 schreef op 02-11-2023 om 17:22:

Oh lekker, uiensoep, wat heerlijk, Afro! Wat heb ik daar ineens zin in zeg, met heel veel knoflook en kaas en stokbrood. 

Dat zou ik inderdaad ook wel lusten 

Dewi-Sri2 schreef op 02-11-2023 om 17:22:

Oh lekker, uiensoep, wat heerlijk, Afro! Wat heb ik daar ineens zin in zeg, met heel veel knoflook en kaas en stokbrood. Maar helaas, niet genoeg uien in huis en al helemaal geen stokbrood. Nadeel van het uitgestrekte Franse platteland: de dichtstbijzijnde winkel zit 12 km verderop.
Vanavond wordt het dan maar spaghetti met spinazie, boursin en garnalen. Eigenlijk had ik zalm willen hebben, maar die was alleen te krijgen in kiloverpakkingen, en mijn vriezer zit al zo vol. Gelukkig wel genoeg knoflook .

Precies dat zinnetje had ik gemist, dus ik dacht even: eet ze nou alleen knoflook? Maar gelukkig niet   

Teigera schreef op 02-11-2023 om 08:31:

Vervelend Afrodite, hoop dat je snel weer beter bent!
Wij eten vanavond (frut kookt) wraps, met gepaneerde kipstukjes uit de oven, erbij op tafel bonenmengsel, avocado, tomaat, komkommer, creme fraiche, geraspte kaas en sla en zo kan iedereen vullen zoals hij blieft.

Wij aten ongeveer dit, maar moest ik het zelf klaarmaken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.