Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Zouden bezoek krijgen,dus de koelkast. Is echt gevuld. Man maakt raviolimetverschillendepaddestoelen. En zoon appte dat hij met forellen thuis komt.Hij was aan het vissen meteen vriend...Dus vanvond met forellen,en appeltaart als toetje

Ik ben er nog niet uit of we bij yette of bij Ted68 gaan eten vanavond. Ted woont dichterbij, maar linzensoep is ook wel erg lekker.. 

Irmaladouche.....is dat waar dat je in mijn buurt woont? Ik woon 865km van Utrecht....

Wij eten vanavond in het huisje, "hapjesavond " maar zo gaan we eerst nog een flinke wandeling maken.

Helaas kwamen we bij een aldi terecht en niet bij de fijne supermarkt waar we eerder waren. Niet heel veel keus aan lekkere (k&k) hapjes/gerechten. We hebben wel carpaccio,  gyoza, garnalen en gerookte zalm gevonden. Ook nog wat rauwkost, stokbrood met aioli.  En ik had van thuis nog een quiche en wat kaas meegenomen.  Zal vast smaken.

Ted68 schreef op 21-10-2023 om 14:37:

Irmaladouche.....is dat waar dat je in mijn buurt woont? Ik woon 865km van Utrecht....

Ik ongeveer 960 km. En 100 km van Aosta en 200 km van Milano 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-10-2023 om 16:52

hier vanavond patat met een kroket en compensatiesla

Even input nodig. Dit is wat we vandaag eten: 
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/89671/romige-pasta-met-broccoli-en-spekjescrumble-1
Normaal had ik voor morgen een quiche voorzien met spinazie, maar ik heb dus maar 1 zak spinazie meegebracht bij het winkelen. 
Iemand een leuk idee voor een quiche?
Wat ik morgen nog in huis heb: aardappels, ajuin, 1 puntpaprika, wortels, courgette, pompoen, eieren en room. Is daar een goede quiche van te maken of ga ik voor een tortilla (heb ook nog chilipeper liggen)? 
Heb natuurlijk nog vanalles in de diepvries om een maaltijd mee te maken dus eten zullen we, maar partner vroeg om een quiche. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-10-2023 om 18:17

Moirmel schreef op 21-10-2023 om 18:05:

Even input nodig. Dit is wat we vandaag eten:
https://www.libelle-lekker.be/bekijk-recept/89671/romige-pasta-met-broccoli-en-spekjescrumble-1
Normaal had ik voor morgen een quiche voorzien met spinazie, maar ik heb dus maar 1 zak spinazie meegebracht bij het winkelen.
Iemand een leuk idee voor een quiche?
Wat ik morgen nog in huis heb: aardappels, ajuin, 1 puntpaprika, wortels, courgette, pompoen, eieren en room. Is daar een goede quiche van te maken of ga ik voor een tortilla (heb ook nog chilipeper liggen)?
Heb natuurlijk nog vanalles in de diepvries om een maaltijd mee te maken dus eten zullen we, maar partner vroeg om een quiche.

tja, ik gooi vaak restjes groente door elkaar en dan in een quiche. Maar ui/kaas kan sowieso of pompoen/geitenkaas

zelf gemaakte pizza met beleg naar keuze 

Friezinnetje schreef op 21-10-2023 om 18:17:

[..]

tja, ik gooi vaak restjes groente door elkaar en dan in een quiche. Maar ui/kaas kan sowieso of pompoen/geitenkaas

Hmm, heb geraspte kaas liggen, een blok parmezaan en nog sneetjes geitenkaas. Zo meteen eens zoeken naar recepten want ik heb weinig ervaring met quiche. 

Voor het recept wat ik daarstraks geplaatst heb: had geen wijn, dus geen idee van het effect daarvan, de spinazie heb ik gestoofd samen met de ui en paprika, persoonlijk denk ik dat je meer kruidenkaas nodig hebt om een echt romige pasta te bekomen. Begrijp ook niet waarom ze schrijven om het vet van het spek te dompen en het vocht van je spinazie weg te gieten om daarna een pollepel kookvocht van pasta toe te voegen (dat heb ik dus ook niet gedaan). 
Enfin, partner vond het lekker en omdat ik altijd te veel kook weer drie porties in de vriezer. 

Vandaag een heleboel verschillende paddestoelen in een roomsausje (zilverui, bouillon, room, witte wijn, rozemarijn, knoflook) met gebakken gnocchi en parmezaanse kaas. Doperwten erbij, kropsla ernaast. 
Verder (zelfgemaakte) hummus, kipfilethaasjes en wortelsalade met pinda’s. 
Rest van de geweekte kikkererwten is niet gekookt, maar tot falafel gemaakt, althans alvast tot balletjes gerold, bakken doe ik morgen. Met ijsbergsla en knoflooksaus. 

pasta pesto met hamblokjes en tomaatjes 

Nou. Irma,volgende keer dan maar gewoon komen eten!!!!

Eet vanavond op mijn werk: Pizza...

Gisteren heb ik voor bij de lunch ook een simpele groentesoep gemaakt. Man zei van de week dat hij zin had in soep. Zelf had ik meer zin in een ander soort soep, wat steviger, dus vandaag maak ik voor bij de lunch mosterdpreisoep. Morgen komt een vriendin lunchen, dan heeft ze keuze uit twee soorten soep. 

Voor vanavond staat er pasta carbonara op het menu, dit keer met verse pasta ipv houdbare pasta. Erbij een zak Italiaanse wokgroente waar volgens mij vooral prei en champignons in zitten.

Wij hebben nog een klein kommetje soep van gisteren en ik had teveel bloemkoolrijst gemaakt dus dat eet man met een kipfiletje erbij en ik eet kipfilet met een komkommersalade.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.