Eten
MijnNaamIsHaas73
20-10-2023 om 11:20
irmaladouce schreef op 20-10-2023 om 11:14:
Gisteren werd het uiteindelijk een bladerdeegtaart(je) met verse vijgen en geitenkaas (bûche). En kastanjechampignons à la Bourguignonne (in olijfolie-boter-knoflook-kruiderij in een ovenschaal in de oven) met brood. Dat waren allemaal koelkastrestjes.
Dat klinkt als een restaurant menu haha, en jij maakt het van koelkastrestjes
Dolfje
20-10-2023 om 11:24
MijnNaamIsHaas73 schreef op 20-10-2023 om 10:50:
Fijn dat het een mooi afscheid was Afrodite! En wat Moos zegt, ik hoop dat het nu wat rustiger wordt allemaal.
Daar sluit ik me ook bij aan.
Dolfje
20-10-2023 om 11:27
Wij hebben dus gereserveerd in een restaurant vanavond omdat we nog een cadeaubon hebben maar als het zo blijft regenen zeggen we dat af. Geen zin om door dit weer te gaan fietsen. Auto is daar ook niet echt handig en daar is het ook eigenlijk te dichtbij voor.
Ga sowieso straks boodschappen doen en gaan we wel eten we dat ( wat weet ik nog niet) morgen.
ToetieToover
20-10-2023 om 15:03
Ik ga weer eens voor de pappadum-lasagne. Sowieso ovenschotel, altijd goed. Deze keer met courgetteplakjes, salami, witte bonen en tomatensaus. Bovenop geraspte mozzarella. En overal tussen dus pappadums.
Verder beetje snacken vandaag. Ik heb een Finse brownie (mokkapalat) gebakken en die smaakt goed. Cappuccino’s erbij. Beetje cocoonen, horrormonen en de regen uitzitten.
RoosOpJeHoed
20-10-2023 om 15:03
Afrodite, fijn dat het afscheid van je vader mooi was. Dat doet dan toch goed in deze tijd. Wat een klucht toch weer met het avondeten... Fijn dat dat gedoe achter de rug is.
Jynta, dat toetje klinkt idd erg machtig, maar wel leuk! Zoon heeft voor dit weekend een vlaflip uit het kookboek van de Zoete Zusjes op het menu staan, ik ben benieuwd...
Toetie, dat toetje van jou klinkt echt heerlijk!
Wij zouden een paar dagen naar Scheveningen gaan, maar vanwege het weer hebben we dat afgezegd. Geen zin om de deur uit te gaan voor boodschappen dus het wordt kip tandoori met tuinerwtjes en rijst. Ik hoop wel dat ik nog tandoorikruiden in huis heb, anders even zelf fabriceren.
Teigera
20-10-2023 om 16:30
@Jynta: nee, geen recept, gewoon een verzinsel. Tortellini koken, ondertussen courgette met knoflook en een uitje aanbakken, daarbij een bakje k&k "verse" pastasaus van de Appie pesto verde gieten en twee eetlepels mascarpone die je toch nog in de koelkast had staan
, doorwarmen. Paar tomaten in kleine partjes snijden. Alles in de ovenschaal door elkaar heen mengen. Een verpakking van die gratineermozzarella eroverheen verdelen, heb het iets van 8 minuten in de oven gezet denk ik, op 175 graden ongeveer. Klaar!
Vanavond wordt het gado gado, met zelfgemaakte pindasaus, rijst en een eitje. Uitgekozen door frut, ze mag weer aan de slag vanavond.
Ik heb vanochtend wat 'klusjes' gedaan, in de middag wilde ik naar een klein museum in een stranddorp en daarna nog even met ze wandelen op het strand, haha, nou dat strand hebben we maar achterwege gelaten. Net even lekker zelf opgewarmd met koffie met warme melk, voor hen warme chocomel met mini marshmallows. Het is er echt weer voor.
GeorgieBrown
20-10-2023 om 18:15
Vandaag ook een herfstige maaltijd. Ragout met paddestoelen en kool. En dat in een ovenschaal met plakjes aardappel erop. Staat nu in de oven, kan niet wachten.
En zat ook te denken aan stamppot... Zin in zuurkool.
MijnNaamIsHaas73
20-10-2023 om 22:26
Vanmiddag lunchten we bij een Italiaans restaurant. Ik had een lekkere salade besteld met kip en avocado. Maar jongste lustte zijn pasta niet dus daar ging mijn salade
. Pasta was ook niet echt top, eigenlijk vooral de saus niet.
Vanavond had ik zalm met spinazie en rozemarijn aardappelen. Was erg lekker. Na deelde ik met oudste apfelstrudel met vanillesaus en ijs.
Dolfje
20-10-2023 om 23:42
Wij waren dus toch uit eten. Vooraf deelden we een broodplankje met brood duh
, dips en olijven en een bord carpaccio.
Man had een runderburger en ik kipfilet burger waarvan er op de kaart stond " met tomatensalsa en rucola" wat helaas vooral paprika bleek te zijn dus dat smerige spul eraf geschraapt. Zet het er verdorie dan bij dan bestel ik dat niet. Altijd die gore paprika overal bij.
Kip was wel lekker verder maar toch vind ik dat stom.
afrodite05
21-10-2023 om 08:59
Ik wil jullie even bedanken voor jullie lieve reacties en medeleven. Bijzonder om je zo gesteund te voelen door mensen die je eigenlijk helemaal niet "echt" kent. Ik ben er in elk geval heel dankbaar voor
Ik hoop dat de relaties in ons gezin ook weer een beetje normaler worden, maar doordat familieleden ook al zeiden dat er raar onderscheid wordt gemaakt tussen mijn zus en mij, heb ik daar een hard hoofd in. Er is de afgelopen jaren gewoon te veel gebeurd om zomaar door te kunnen. Iets met vertrouwen dat komt te voet en gaat te paard...
Goed, on topic: ik maak voor vanavond een ovenschotel met gehakt, bleekselderij, tomaat, aardappelschijfjes en lekker veel kaas. Zoon heeft gisteren een stukje aardappel in zijn mond gehad en heuse kauwbewegingen gemaakt, waarschijnlijk ook iets van doorgeslikt. Even bedenken nog wat voor stukje we hem vandaag voorzetten, mogelijk een stukje avocado. Of ik kook een aardappelschijfje apart voor hem, ook een optie.
Dolfje
21-10-2023 om 09:30
Ik heb gisteren “Chinese “ tomatensoep gemaakt voor vanavond en verder eten we sateetjes met pindasaus en nasi van bloemkoolrijst.
Oh en we hebben tompouce na want die kon ik gratis bij Hema halen bij mijn Linda abonnement. Die moeten we vanmiddag nog even ophalen maar we gaan eerst winkelen. Ik heb een nieuwe winterjas nodig en iets van vestjes/jasjes voor als ik werk. Heb een hele hoop kleding weggedaan omdat het oud , te groot en versleten was.
Jynta1981
21-10-2023 om 09:42
Ik ga vanavond met een paar meiden uit eten, net even de menukaart gecheckt maar weinig inspirerends.
Ik denk dat ik voor de varkenshaas ga met champignonsaus.
Morgen ook uit eten maar dan met schoonfamilie naar een all you can eat. Altijd goed en de kinderen verheugen zich zéér op een "alles-pak-restaurant". Mooi altijd dat ze dan terugkomen met bijvoorbeeld een stuk pizza, een frikadel en sushi op 1 bord 😅
RoosOpJeHoed
21-10-2023 om 10:29
Naast de vlaflip die we vanavond gaan maken als toetje, wilde zoon spinazie, aardappels en eieren. We hebben het compromis gesloten dat het een stamppot wordt. Even denken hoe ik dat lekker op smaak ga brengen. Ik denk uien stoven in kerrie en dan de spinazie even meebakken.
yette
21-10-2023 om 11:47
Linzensoep en Libanees brood dat we aan tafel vullen met kruidige salade, feta, yoghurtdressing en/of zhoug.