Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-10-2023 om 15:00

ik hoop dat je een goed afscheid hebt gehad Afro. 

Hier vanavond wrap met krokante kipstukjes, sla, tomaatjes, pittige saus

Ik hoop voor je dat het toch een goede dag voor je is, ondanks alles wat tegen zit. Het zou zijn zijn als morgen het "gewone leven" weer zou kunnen beginnen. Lijkt me ook fijner voor zoon.

Ik heb net een zak diepvriespizzasaus uit de vriezer getrokken. Na al die dagen gasten, hoe ontzettend gezellig ook, ben ik even gesloopt en heb ik geen zin om te koken. Pannetje pasta erbij, en ik vind het allang best. Überhaupt geen zin in eten.

Vandaag hachis parmentier op vraag van partner. Eerste keer dat ik het maak, dus geen flauw idee wat ik moet verwachten. Ipv gewone aardappelpuree ga ik wel broccolipuree maken om er wat extra groenten in te krijgen. 

Sterkte vandaag Afrodite. Hoop dat jullie een goed afscheid hebben.

Wij eten vanavond een pastabake: tortellini met kaas, pestosaus, courgette, tomaten en dan mozzarella eroverheen en even laten smelten in de oven. Simpel en een echte kinderfavoriet hier in huis.

Shepards Pie, heerlijk Moirmel, 1 van mijn favoriete comfordfood.

Wij eten geen pasta met broccoli en kip, die schuift door naar morgen.
Ik maak zo een pan chili con carne en mik een zak nachos in de oven met cheddar kaas erover. Creme fraiche erbij, lekker!

De meiden hebben een toetje bedacht en gemaakt. Het zijn glazen met laagjes cake/ roomkaas met slagroom/ rood fruit/ chocomousse. En daar moet nog meer slagroom overheen zo. Wordt al misselijk van het hier opschrijven, zo machtig, maar zal vast lekker zijn én gemaakt zonder elkaar de hersens in te slaan: ook wat waard!

Afrodite, ik hoop dat jullie een mooi afscheid hebben gehad. Jammer van het eten, want het eerste plan klonk als een slimme keuze. Ingewikkeld koken niet...
Hoop dat jullie het met elkaar goed hebben kunnen afsluiten, klonk een beetje als overleven voor jullie afgelopen week.

Oh goed idee teig, voor de pasta van morgen misschien, heb nog tortellini liggen! Heb je een recept?

Vandaag een verwarmend helder soepje met kippenbouillon, tonijn, prei, ui, wortel, witte bonen en een lading Italiaanserige kruiden. Daar had ik crackers bij moeten eten, want later werden het koekjes. Het maandelijkse Koekiemonster is weer wakker geworden, dus. 
Verder een ovenschotel met laagje aardappelpuree, laagje spinazie met feta, aardappelpuree, laagje bietjes met feta, aardappelpuree en geraspte mozzarella. Lief vond het een verschrikkelijke aanwending van zijn puree, jammer dan 

Toetje is een walnoten/kruimeldeegje met gekaramelliseerde appels en vanillekwark. Ik heb nog het meeste zin in het toetje. Gelukkig heb ik de ovenschotel  gisteren al klaargezet, scheelt gedoe. 

Ik heb een traybake in de oven staan met merquez /pompoen /ui en tomaat.

Nou, mijn zus bleek een traybake te hebben gemaakt. Maarja, het werd later en later en er zat nog familie en zoon was kapotmoe... Op een zeker ogenblik nodigde mijn moeder die familie uit om te blijven eten, maar ja, dat was dus een schaal berekend op 5p en daar moesten we dan met 10 van eten. Tja, daarvoor hadden wij te veel honger. Dat plus dat het voor zoon te laat werd, maakte dat wij om 1915 weggingen en inderdaad via de mcdrive reden. Wel een beetje treurig, maar ja.

Het afscheid zelf was mooi, helemaal zoals mijn vader het had gewild. Ik heb m'n toespraak met de nodige tranen maar wel verstaanbaar kunnen houden, dus daar ben ik blij om. 

yette

yette

20-10-2023 om 08:21 Topicstarter

Fijn dat het afscheid mooi was, Afrodite! Hoe oud is je vader geworden? 

Hier vandaag boerenkool op Hollandse wijze  Eens per jaar doe ik De Vader dat plezier en dan hebben we het maar alvast weer gehad. 

@Yette hij is 78 geworden. 

Hier staat ook stamppot op het menu, maar dan met rauwe andijvie en spekjes. Voor mij is dat genoeg qua vlees, maar misschien wil man er nog wat gehaktballetjes bij.

Afrodite, fijn dat het afscheid mooi was.
Typisch dat je het helemaal goed voorspeld had  qua Avondeten, haha. Je kent je pappenheimers. 

Wij zouden een dagje naar een pretpark gaan, maar omdat er zeikweer werd voorspeld dit verschoven (en gelukkig maar als ik nu naar buiten kijk). We kwamen lastig tot een vervangende binnenactiviteit wat we allemaal leuk vinden, maar we gaan vanmiddag naar de bios.  Film draait pas om 16u, dus even bedenken wat we daarna met eten doen. Of ik maak alvast wat, of het wordt een pizzaatjes ofzo. Ik gooi het straks wel even in de groep.

Lekker uitrusten nu Afro! Ik weet nog toen mijn schoonzus heel onverwacht overleed, hoe alles in één klap lichter voelde toen de uitvaart was geweest. Ik hoop dat dat bij jou ook zo is. 

Gister at ik nog ns werkresten, op werk voordat ik met m’n bandje ging repeteren. Was laat thuis dus heb heerlijk uitgeslapen tot zojuist, ik was ook echt moe de afgelopen dagen. Zal misschien ook wel aan de weersomslag liggen. 
Vandaag komen als het goed is alsnog de eters die vorige week zouden komen, en die nemen eten mee. Ik laat mij verrassen. 

Fijn dat het een mooi afscheid was Afrodite! En wat Moos zegt, ik hoop dat het nu wat rustiger wordt allemaal. 

Wij gaan vanavond uit eten. Hier helaas ook de hele dag regen. Wel jammer want een prachtig gebied. Hopelijk wordt het morgen wat beter. 

Gisteren werd het uiteindelijk een bladerdeegtaart(je) met verse vijgen en geitenkaas (bûche). En kastanjechampignons à la Bourguignonne (in olijfolie-boter-knoflook-kruiderij in een ovenschaal in de oven) met brood. Dat waren allemaal koelkastrestjes.

Vanavond dan de pasta met kerstomaatjes-ansjovis-knoflook en rucola (mss dat ik van die rucola nog pesto maak).

En de pulled pork (die erg lekker is) komt dit WE een keer als carnitas enchiladas op tafel.

Alvast een fijn WE allemaal! Hier is het ook prutweer 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.