Eten
yette
09-10-2023 om 08:11
Gehaktballetjes met feta en veel verse kruiden, krieltjes uit de oven, doperwten uit de vriezer, salade van wat ik zoal vind.
Libertine
09-10-2023 om 08:18
afrodite05 schreef op 09-10-2023 om 07:08:
Libertine, die dressing van granaatappelpitjes klinkt interessant, heb je dan die harde stukjes van de pitjes zelf eruit gezeefd? Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, eerst staafmixeren ofzo?
Ik ben een luie kok en gebruik granaatappel melasse
Gekocht in een Turkse winkel maar vermoed dat de appie het ook heeft. Het is zoetig, en lekker om zoete dressing mee te maken.
yette
09-10-2023 om 09:03
Libertine schreef op 09-10-2023 om 08:18:
[..]
Ik ben een luie kok en gebruik granaatappel melasse
Gekocht in een Turkse winkel maar vermoed dat de appie het ook heeft. Het is zoetig, en lekker om zoete dressing mee te maken.
In plaats van dure granaatappelmelasse, gebruik ik na één keer zo'n flesje gekocht te hebben, nu appelstroop. Dat heb ik altijd in huis en geeft in een dressing een vergelijkbaar effect - nou ja, dat vind ik
Teigera
09-10-2023 om 09:10
Slimme tip yette, appelstroop heeft ook een beetje dezelfde dikte enzo.
Wij eten vanavond ragu, heb een zakje uit de vriezer gehaald om te ontdooien, met tagliatelle en verse spinazie. Drukke thuiswerkdag en de oppas is op vakantie (
) dus ik moet vanmiddag multitasken.
anijsblokje
09-10-2023 om 14:10
Salade met rode kool, gemengde peulvruchten uit blik wegens haast (kikkererwten, kidneybonen, witte bonen zijn het geloof ik), tomaat, paprika, komkommer met een vinaigrette van olijfolie, rode wijnazijn en mosterd.
Libertine
09-10-2023 om 17:28
Vanavond pokébowl. Met zeewiersalade, sojaboontjes, dun gesneden radijs, kort aangebakken zeekraal, avocado en wat knapperig gebakken gerookte tofu. Afgesausd met sriracha en afgetopt met wasabi sesamzaadjes.
ToetieToover
09-10-2023 om 18:39
Vandaag een salade met peer, druiven, blauwaderkaas, bleekselderij, witlof, veldsla, eikenbladsla, edamame, beetje julienne bietjes, frambozenazijndressing, pecannoot. Met kopje kippenbouillon.
En verder hartige havermoutpap van havermout (duh), kippenbouillon, olijfolie, parmezaanse kaas en pijnboompitten. Dat was comfort food, daarnaar werd hier laatst gevraagd en ik bedacht dat deze wel in die categorie thuishoort wat mij betreft. Lekker warm en weinig kauwwerk.
MijnNaamIsHaas73
09-10-2023 om 19:10
Wat eten jullie allemaal weer lekker. Hier heel saai avg met een schnitzel, snijbonen en aardappelpartjes
Moirmel
10-10-2023 om 05:22
MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-10-2023 om 19:10:
Wat eten jullie allemaal weer lekker. Hier heel saai avg met een schnitzel, snijbonen en aardappelpartjes
Ik verbaas me dan weer dikwijls over de hoeveelheid ingrediënten die sommigen hier gebruiken voor een doordeweekse maaltijd, heb je dan niet veel overschot, of is het allemaal voorverpakt?
Vandaag heel simpel vol au vent met pomme duchesse en broccoli.
Dolfje
10-10-2023 om 06:47
Dinsdag dus ik moet vanavond werken ( en baal ontzettend dat ik nu al tijden wakker ben want de dag is nog lang). Wekker gaat pas over een uur.
Man heeft bakje jambalaya uit de diepvries gehaald. Heeft hij eerder meerdere porties gemaakt van een verspakket van picnic.
Ik neem een bakje komkommer met kip mee.
afrodite05
10-10-2023 om 07:09
Gisteren een kl-dag gehad. Mijn vader heeft zijn heup gebroken en dat is niet te opereren. Dus alleen pijnbestrijding wordt ingezet en dan is het wachten op het einde. Ik ben de hele dag daar in het verzorgingshuis geweest en was blij dat ik een makkelijke maaltijd had gepland gisteren (de kapucijners), want ik had echt geen puf meer om lang bezig te zijn. Vandaag moet ik iets meer gaan doen in de keuken, want er staat een hartige taart op de planning. Met een beetje geluk kan ik die overdag al maken. Hartige taart dus met bladerdeegbodem, gevuld met gegrilde groente (zo'n zak uit de diepvries, scheelt mij weer snijwerk) die ik even wok, daar gooi ik nog wat tomaatjes bij die liggen te verpieteren en erbovenop komt wat geitenkaas. Experimentje, maar zal vast wel smaken. Ik twijfel alleen of de "saus" van slagroom en ei niet te nattig zal worden, ik had misschien beter creme fraiche in huis kunnen halen, maar ja.
Libertine
10-10-2023 om 07:49
Moirmel schreef op 10-10-2023 om 05:22:
[..]
Ik verbaas me dan weer dikwijls over de hoeveelheid ingrediënten die sommigen hier gebruiken voor een doordeweekse maaltijd, heb je dan niet veel overschot, of is het allemaal voorverpakt?
Hier is overschot vaak de bedoeling want dat dient als lunch of tussendoortje voor man of hongerige kinderen. Ik gooi nooit eten weg, maar ben dan ook heel goed in restverwerken en en maak een avond iets van de restjes die er zijn en op moeten.
Vanavond pastasalade met rode pesto met paprika, tomaten (gewone en gedroogde), gele courgette, rucola, zwarte olijven en basilicum. Voor de vega’s wat parmezaan erbij en misschien wat klein gesneden en knapperig gebakken “kip” schnitzel. Al ben ik ben ik zelf niet zo dol op vervangers.