Eten
Jynta1981
08-10-2023 om 11:37
Mijn vriend is dus het stoofvlees aan het maken. Ik moet echt op mijn handen zitten en me er niet mee bemoeien, maar manmanman, de logica ontbreekt aan alle kanten en het wordt een pestbende. Maar goed, lekker wordt het vast en ik hoef niet te koken. We gaan zo als hij klaar is even lekker wandelen in de duinen, terwijl de slowcooker het werk doet.
MijnNaamIsHaas73
08-10-2023 om 13:05
wij aten gisteren caesar salade met friet uit de airfryer.
Vandaag gaan we naar de stad, daar mogen de kinderen een boek uitzoeken en daarna gaan we bij een koreaans bbq restaurant eten.
ToetieToover
08-10-2023 om 14:11
Dolfje schreef op 08-10-2023 om 08:31:
[..]
Bij mij ook. Word er ondertussen horendol van. Heb vanmiddag een theater afspraak en heb me er erg op verheugd dus hopelijk voel ik me straks wat beter. Sporten schiet er de laatste dagen daardoor ook al bij in. Hardlopen lukt helemaal niet nu. Heb me niet ziek gemeld maar het hangt er tegenaan elke keer. Ben daar dan weer niet ziek genoeg voor. Gisteren nog maar een coronatest gedaan.
Voor vandaag heb ik groentesoep met biologische gehaktballetjes. Wat we er nog eventueel bij eten weet ik nog niet.
Zo te lezen hebben wij hetzelfde virus te pakken. Ik heb ook al (negatief) getest. Het gaat op en neer en steeds net niet ziek genoeg om ziek te melden. Even niet sporten enzo. Pfffft. Ik wens jou ook beterschap! En bedankt voor de beterschapswensen. 🙏🏻
Vandaag kippensoep, bouillon getrokken want dat zou moeten helpen hè, met ui, gember, knoflook en wat groenten. Erbij halve zak tortillachips met avocadoprakje en bakje kerstomaatjes.
Brunch was een dubbele espresso met gecondenseerde melk en versgebakken kaneel/kardemombroodjes met parelsuiker en mandarijntjes.
Nou qua gezond niet echt wat. Maar goed. Geen zin in.
Ted68
08-10-2023 om 16:31
Beterschap dames. Zo vervelend om net niet echt ziek te zijn... We eten geen patat.... maar doen de BBQ aan:het is 25graden.....
Heb er tomaten mozzarella salade bij,en maak zelf stokbrood. We hebben. Kip, lam,en karbonade...dus genoeg!
Dolfje
08-10-2023 om 16:33
Heb de afspraak vanmiddag maar afgezet. Heb rustig mijn boek uitgelezen en ben net in bad geweest. Vanavond op tijd naar bed.
We hebben nog vlammetjes ( snacks) in de diepvries. Denk dat we die in de airfryer gooien.
Morgen weer gezond.
GeorgieBrown
08-10-2023 om 16:49
Ik eet spaghetti. Met denk ik een soort van spinazie pesto situatie.
yette
08-10-2023 om 16:56
Nasi met voor de alles-eters gemarineerde kip met grove pindasaus en voor De Vader vegballetjes waar ik een pittig sausje bij verzin.
Teigera
08-10-2023 om 19:40
Vanochtend voor het gezin wentelteefjes gebakken, daar had ik van de week zó'n zin in! Heerlijk was het. Morgen maar weer een gezond ontbijt met vezels enzo
. Verder heerlijk bezig geweest met allerlei klusjes (snoeien in de voortuin, ramen lappen, dat soort dingen) maar ook nog even een lekker rondje gewandeld. Vanavond hapjes / kliekjes: hutspot met stoofvlees dat over was van begin deze week, empanadas uit de oven, Turks brood en rauwkost met dip en ik had lichte erwtensoep gemaakt met frisse tuinkers en blokjes feta erover. Van de soep heb ik nog wat over, dat kan van de week mooi mee met de lunch op de kantoordagen. Het was allemaal bij elkaar best heel eclectisch, maar het ruimde lekker op en had voor ieder wat wils.
Libertine
08-10-2023 om 21:07
Vanavond hadden we gebakken krieltjes, daarnaast een portobello die ik had gevuld met paprika, koningsboleet afgetopt met vegan feta. Erbij nog wat botersla met tomaat en wat knoflookcroutons van oud brood en dressing van granaatappelpitten.
Moosey
08-10-2023 om 22:49
Hé Libertine, leuk dat je er weer bent!
Beterschap aan de kwakkelaars
Ik maakte vandaag voor het eerst officieel pizza’s als onderdeel van een bruiloftsborrel op werk vandaag. Vond ik nog wel een beetje spannend, zo goed ken ik de oven nog niet, en grote hoeveelheden deeg zijn ook nog wel een beetje lastig qua rijstijden enzo, maar het ging perfect. 45 pizza’s gemaakt en gebakken in 2 uur, best keurig. En qua ovencapaciteit kan het nog wel dubbel zo snel. Zelf natuurlijk ook een paar stukjes gegeten, en nog wat aardappelsalade en klein stukje vis.
Morgen ga ik naar de sauna met een vriendin, maar ik weet nog niet of we daar blijven eten. Gaan we zien.
afrodite05
09-10-2023 om 07:08
Libertine, die dressing van granaatappelpitjes klinkt interessant, heb je dan die harde stukjes van de pitjes zelf eruit gezeefd? Ik ben wel benieuwd hoe je dat doet, eerst staafmixeren ofzo?
Het eerste stronkje broccoli voor zoon was een matig succes. Hij begreep niet dat hij het in z'n mond moest doen of dat hij het überhaupt vast kon houden. Maar hij heeft er een beetje op gesabbeld en dat is prima. Op den duur zal hij het wel begrijpen wat hij ermee moet, hij is nu ook nog zo klein.
Vanavond eten we kapucijners met spek, ui en rijst. Man is morgen naar kantoor, sterkte alvast voor zijn collega's
Jynta1981
09-10-2023 om 07:16
Wij eten aardappels en vlees (1 of ander gekruid lapje uit de vriezer, over van een bbq). Erbij een restje sperziebonen en ik denk salade om dat aan te vullen.
Dolfje
09-10-2023 om 07:44
Wij eten gemengde salade met komkommer en tomaat en erbij een vegading uit de airfryer.
Koreveen
09-10-2023 om 08:08
Beterschap voor de zieken. Ik duim dat ik
nog even overeind blijf. Ik slaap de laatste dagen slecht. Hele drukke weken achter de rug. Deze week de laatste hopelijk. Ik sleepte me vanochtend uit bed. Gelukkig een thuiswerkdagje.
Gisteren was mijn moeder jarig en we aten daar lekker makkelijk Chinees.
Zaterdag had lief kip aan het spit in de kamado gemaakt. We hebben nog wat over en dat eten we vanavond. Ik maak er een salade bij en gebakken aardappels.