Eten
yette
01-08-2023 om 23:30
Gisteren hadden we na het borrelen, gegeten en gedronken, dus de bbq ging niet door.
Vandaag 'eten wat de pot schaft' met live-muziek aan het meer. Vooraf sla met oa rode kool, komkommer, kikkererwten en sesamdressing, gevolgd door supergoede boeuf bourguignon met pasta en toe vers fruit en een glaasje zelfgemaakte guignolet. Nu af en toe wat dansen en natafelen met rosé. Mooi ook dat de supermaan zojuist opkwam ... proost!
Oh en morgen misschien maar wat weckpotten kopen voor saus want er komen elke dag 8-10 flinke coeur de boeuf tomaten bij. Ze hadden me wel mogen waarschuwen, dan had ik potten meegenomen 
afrodite05
02-08-2023 om 07:16
https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/eenpanspasta-met-courgette-en-spek/?fbclid=PAAabkIZLiB78GFy4JqH4JxLYB-5ryFACmeM5GVfmNix4f56bTcmc7pw8HxJ8 Dit staat op het programma, eenpanspasta met courgette en spek. Ik moet de courgette raspen, dat is dus een mooi klusje voor de keukenmachine 
Jynta1981
02-08-2023 om 08:03
Hier op de camping geen idee. Misschien uit eten, even kijken wat de dag brengt (de voorspelling is vooral regen helaas... gistermiddag kon ik in bikini maar het is mega wisselvallig hier in het zwarte woud en de voorspellingen kloppen vrijwel nooit).
yette
02-08-2023 om 08:15
Vandaag waarschijnlijk dus die uitgestelde bbq. En tomatensaus maken.
Morgen is het alweer de laatste dag dat we hier eten. Weet nog niet wat het wordt, liefst iets met een makkelijke vaat.
FaithfulDuck87
02-08-2023 om 08:23
Als ik niet naar een feest ga (ik wacht even af, wat voor weer het wordt) dan heb ik nog nasi staan. Als ik wel ga, dan zal het iets van patat worden
Teigera
02-08-2023 om 18:19
Hier ook een beetje nattig, net als bij Jynta. Desondanks hebben we een leuk stadje bezocht, lekkere broodjes gegeten (op de markt en bij een bakker) en lief staat nu te koken. Knodeln, want ja dat hoort, met vegetarische schnitzel en champignons in roomsaus. Voor kleur en wat extra groenten gaat de bak tomaatjes op tafel.
FaithfulDuck87
02-08-2023 om 18:21
Friezinnetje schreef op 02-08-2023 om 08:23:
Als ik niet naar een feest ga (ik wacht even af, wat voor weer het wordt) dan heb ik nog nasi staan. Als ik wel ga, dan zal het iets van patat worden
het is nasi geworden met wat satésaus en gebakken uitjes.
Dolfje
02-08-2023 om 18:22
irmaladouce schreef op 01-08-2023 om 14:46:
Man maakt pizzas from scratch vanavond. En als lunch bakte hij pancakes, spek en eieren.
ik zie groen van jaloezie
Dolfje
02-08-2023 om 18:25
Jynta1981 schreef op 02-08-2023 om 08:03:
Hier op de camping geen idee. Misschien uit eten, even kijken wat de dag brengt (de voorspelling is vooral regen helaas... gistermiddag kon ik in bikini maar het is mega wisselvallig hier in het zwarte woud en de voorspellingen kloppen vrijwel nooit).
Wij zitten daar eind augustus maar gelukkig in een pension en niet in onze tent.
Dolfje
02-08-2023 om 18:26
Wij hebben net een kom soep van maandag op en nu liggen er spinazie kaas rondo's in de airfryer en daar een Grieks geïnspireerde salade erbij.
amarna
02-08-2023 om 21:12
Friezinnetje schreef op 01-08-2023 om 08:06:
Klopt hoor Tootie, je moet goed kijken hoe het allemaal bindt in de pan. Maar dit zijn de 'officiele' hoeveelheden. Ik gooi zelf ook gewoon een klont boter in de pan, en zie dan zelf hoe het bindt met de bloem.
Zo maak ik ook ragout. Op de gok. Flinke lepel bloem bij de boter. Goed roeren en bouillon erbij tot het de goede dikte heeft. Bij zelfgemaakte kaassaus (zoveel lekkerder dan uit een pakje) met melk ipv bouillon.
Koreveen
02-08-2023 om 21:33
Gisteren aten we vega kipstuckjes met broccoli, tauge en rode paprika in sweet chilisaus met rijst
Net de laatste courgette soep met een stokbroodje