Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Mijn zoon kwam eten vandaag. Ik heb verse friet gebakken met Osmaans pannetje. 

Wij zijn uit eten geweest. Ik had iets van varkensvlees met champignons, salade en patat.  Was prima. 
Toe een paar happen Dame Blanche van jongste, ik ben geen toetjesmens.
Nu thee met een chocolate chip koekje in de voortent en duik zo met een boek in bed, heerlijk!

@Afrodite een paar pagina’s geleden schrijf jij over een pasta met mosterd roomsaus. Klinkt heerlijk, heb je daar een recept van?

MildredRatched schreef op 02-08-2023 om 22:38:

@Afrodite een paar pagina’s geleden schrijf jij over een pasta met mosterd roomsaus. Klinkt heerlijk, heb je daar een recept van?

Komt-ie: https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/penne-met-broccoli-balletjes-en-romige-mosterdsaus/

Toen ik zwanger was, gebruikte ik een paar knopen citroensap ipv wijn. Dat smaakte ook prima! (Voor het geval je geen alcohol gebruikt)

Die vakantieverhalen... Ik heb er ook zo'n zin in. Man moet alleen nog een knoop doorhakken (en doet daar serieus al meer dan 8 weken over) en gaan boeken. Inmiddels is al wel duidelijk dat het een autovakantie wordt. Ik wil alleen voor die tijd een nieuwe auto, zodat we onze bagage incl wagen en kind daadwerkelijk mee kunnen nemen. Die ga ik er dus doordrukken, want als ik dat aan man overlaat, zijn we zo weer een halfjaar verder en het is niet zo dat hij er meer verstand van heeft dan ik. 

Hier staat vanavond weer wat simpels op het menu: wraps met sla, maïs, komkommer en krokante kip, maar ik denk dat ik de zak kipdoner op ga maken ipv de krokante kipburger. 

Vandaag brouw ik een shakshuka saus en bak ik Braziliaanse kaasbroodjes. Eitjes in de saus garen, beetje olijfolie, feta, peterselie mjam. Ik heb er nu al zin in 😁

Vriend heeft vannacht nog een pannukakku gebakken, die nachtuil, en dat wordt mijn brunch met kwark, lemon curd en een paar bananen en blauwe bessen. 

afrodite05 schreef op 03-08-2023 om 07:48:

Die vakantieverhalen... Ik heb er ook zo'n zin in. Man moet alleen nog een knoop doorhakken (en doet daar serieus al meer dan 8 weken over) en gaan boeken. Inmiddels is al wel duidelijk dat het een autovakantie wordt. Ik wil alleen voor die tijd een nieuwe auto, zodat we onze bagage incl wagen en kind daadwerkelijk mee kunnen nemen. 

Tip: koop of leen een dakkoffer! Kun je een hoop (baby)zooi in kwijt!

Hier zit ik al een uurtje met koffie.voor de caravan in de zon! Jaja! Hoe blij kan een mens zijn!

Vanavond koken we zelf iig, nog even bedenken wat. Misschien macaroni oid. Of wraps. Nog even overleggen en in de supermarkt kijken.  

Jynta1981 schreef op 03-08-2023 om 08:26:

[..]

Tip: koop of leen een dakkoffer! Kun je een hoop (baby)zooi in kwijt!

Thnx voor het meedenken, maar op onze auto kan geen dakkoffer (geen rails) en het is ook een kwestie van de wandelwagen überhaupt mee kunnen nemen zonder elke keer de wielen eraf moeten/willen slopen omdat het anders niet past... Dus die nieuwe auto komt er sowieso 

yette

yette

03-08-2023 om 16:13 Topicstarter

Vandaag eten we fusilli met verse tomatensaus die ik ook ingemaakt heb voor thuis. En komkommersalade. 

Daarna nog even naar de markt om wijn in te slaan. Morgenmiddag vertrekken we en dan zijn we zondag weer thuis. 

Wij hebben eten voor vandaag en morgen. Vandaag mini pizzaatjes uit ons mini oventje en morgen maak ik roti. 

Fijne 'laatste markt', Yette! Wijn inslaan op de markt is zooo leuk... En een goeie thuisreis.

Ik heb zin in kip met dragon, gnocchi met salie en courgettes met rozemarijn. Maar ja, da's een beetje veel kruiden bij elkaar, dat wordt wel heel erg eclectisch. Ik doe de gnocchi maar met een hoop knoflook (mijn knoflookverslaving neemt hier niet heel erg af) en de courgette een hoog op smaak met iets anders, weet nog niet wat. Courgette moet bij mij altijd een schop onder z'n kont krijgen, anders vind ik er niks aan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-08-2023 om 18:04

verse tagiatelle met een pestoroomsaus met champignons, lente-ui en spekjes

Joehoe, dit weekend krijg ik logees uit Nederland, zo leuk . Ze weten alleen nog niet of ze mee-eten, hangt van de toestand onderweg af. Hebben jullie goede ideeën voor een "we weten het nog niet"-maaltijd? Mijn vriezer zit propvol, dus koken en als het niet op gaat invriezen, is geen optie. Ik peins me suf.

Dewi-Sri2 schreef op 03-08-2023 om 18:29:

Joehoe, dit weekend krijg ik logees uit Nederland, zo leuk . Ze weten alleen nog niet of ze mee-eten, hangt van de toestand onderweg af. Hebben jullie goede ideeën voor een "we weten het nog niet"-maaltijd? Mijn vriezer zit propvol, dus koken en als het niet op gaat invriezen, is geen optie. Ik peins me suf.

Misschien iets Indisch? En alles wat niet op gaat (als ze toch niet komen) de volgende dag tot een uitgebreide nasi verwerken? 

Nasi heb ik ook zitten bedenken, maar dat wordt ook wel een beetje obligaat. Het zit achter in mijn hoofd voor noodgevallen.
Gaat het goed met junior? Misschien heb ik het gemist, maar hoe ging het proefovernachten bij je moeder?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.