Eten
Dolfje
19-06-2023 om 18:42
Kom van de soep van gisteren ( en dat eet ik morgen nog een keer) en een wortel /komkommer feta salade met groenteballetjes.
anijsblokje
19-06-2023 om 21:44
yette schreef op 19-06-2023 om 17:34:
Makkelijk dagje met nog roti-kip-kliek en roti-platen en dat vul ik aan met een onduidelijk bakje balletjes uit de vriezer (geen idee of het gehakt is of zelfgemaakte vegetarische balletjes).
En, was het gehakt of vega? Tijd om een rolletje schilderstape in de keukenla te leggen en daar op te schrijven wat er in het bakje zit dat je invriest. (en dan het tapeje op het bakje plakken uiteraard) Werkt als een trein en voorkomt verrassingen.
Hier tabouleh vanavond, met boekweit. Lekker!
yette
20-06-2023 om 06:43
Het waren vegetarische balletjes van oa kikkererwten.
En tsja, het labellen van vriezervondsten ... ik heb een merkstift in de keukenla om mee op ziplock zakken, hergebruikte bakjes van de chinees en glazen kruidenpotjes te schrijven. Maar in de praktijk gebeurt dat vaker niet dan wel.
Dolfje
20-06-2023 om 07:11
Man eet iets van Chinees uit de diepvries met een stuk naan of zo.
Ik eet de laatste kom soep vanmiddag en neem een gebakken ei mee. Verder uiteraard hoop worteltjes maar dat is zowat dagelijkse kost.
afrodite05
20-06-2023 om 08:39
Lekker makkelijk: diepvriespizza's. Er moeten o.a. saaie salamipizza's liggen. Misschien leuken we ze wat op met olijven ofzo. Op mijn helft gooi ik in elk geval wat artisjokken.
Ernaast wat komkommer en tomaatjes om wat groens binnen te krijgen.
Teigera
20-06-2023 om 10:21
Wij eten vanavond een soort nasi-gerecht, met vegetarische kipstuckjes die sate-gekruid zijn, roerbakgroenten en omeletreepjes.
FaithfulDuck87
20-06-2023 om 16:21
ik heb nog gehakt liggen en daar moet ik wat mee. Denk maar taco's, past wel bij het weer.
Moirmel
20-06-2023 om 16:28
yette schreef op 20-06-2023 om 06:49:
Oh ja, vandaag eten we knoflooktomaten met geitenkaas.
Kun je daarvan het receptje geven, want het klinkt lekker.
Hier is het vanavond tajine met lamsvlees. Zo meteen aan beginnen zodat het wat kan pruttelen.
afrodite05
20-06-2023 om 22:24
afrodite05 schreef op 20-06-2023 om 08:39:
Lekker makkelijk: diepvriespizza's. Er moeten o.a. saaie salamipizza's liggen. Misschien leuken we ze wat op met olijven ofzo. Op mijn helft gooi ik in elk geval wat artisjokken.
Ernaast wat komkommer en tomaatjes om wat groens binnen te krijgen.
De diepvriespizza's schuiven door naar later, man wilde graag pizza bestellen. Ik had een lekker foute dönerpizza, hij een met peperoni. De arme bezorgjongen moest helaas wel door die flinke regenbui... Man wilde nog bellen dat ze de bui best mochten afwachten, maar toen was die jongen al onderweg.
anijsblokje
21-06-2023 om 02:37
@afrodite: Lief dat manlief rekening wilde houden met het weer! Uiteindelijk dus maar een fooi voor de verzopen pizzajongen? Het waren echt bizarre buien.
Ik at niet thuis en kreeg vegetarische springrolls en summer rolls. En nu dorstig want blijkbaar (veel?) zouter gegeten dan ik gewend ben.
ToetieToover
21-06-2023 om 06:15
O Anijsblokje, ik at ook zo zout! Ik mikte gisteren nog wat extra zout in de soep. Wat een zweetweer zeg. Ik heb vandaag maar weer een tropenrooster: fysieke activiteit vroeg in de ochtend gepland.
Het plan is een soort Engels ontbijt als diner: oogbonen, snijbonen in spicy tomatensaus, gebakken uien in barbecuesaus, uitgebakken spek en gebakken eieren. En natuurlijk Finse worst op de tafelgrill, in de ‘buitensauna’ oftewel het Nederlandse zomerweer
. Jammer alleen dat we niet even in de sneeuw kunnen rollen.
afrodite05
21-06-2023 om 06:21
anijsblokje schreef op 21-06-2023 om 02:37:
@afrodite: Lief dat manlief rekening wilde houden met het weer! Uiteindelijk dus maar een fooi voor de verzopen pizzajongen? Het waren echt bizarre buien.
Helaas, de knul was zo snel weer weg dat we de kans niet echt kregen. Ook omdat we het vooraf niet hadden bedacht. Man belde naar die toko, het volgende moment ging de deurbel, dus we hadden nog geen fooiengeld bij de hand.
Ik ga voor vanavond een ovenschotel maken met gehakt, prei en aardappelschijfjes. Ik twijfel nog of ik er kerrie bij doe, misschien wel lekker, maar misschien wil ik voor een andere smaak gaan. We zien wel.
Dolfje
21-06-2023 om 07:58
Vanmiddag even kijken wat het wordt. En ook voor morgen want dan ben ik laat thuis.