Eten
yette
18-06-2023 om 08:16
Oh shit, vaderdag
Volgens mij zijn de jongelui het vergeten.
De Vader steekt de bbq aan: runderspiezen, garnalen spiezen, gemarineerde kipfilets met tuinkruiden en spek. Ik heb lekker lui coleslaw en aardappelsalade gekocht en maak knoflooksaus, caprese salade en afbak-stokbrood.
Libertine
18-06-2023 om 08:23
vanavond volkoren pastasalade met spinazie, paprika, Vuna (echt uitvinding van de eeuw), kappertjes, tomaatjes en vermoedelijk een pestodressing en wat pijnboompitjes.
MijnNaamIsHaas73
18-06-2023 om 11:10
Wij hebben een feestje vandaag vanwege een jarig kind. Ik maak een grote couscous salade, een watermeloen salade, humus erbij en wat spiezen van de bbq, deels kip en deels falafel met groenten. En verder natuurlijk taart en hapjes
Jynta1981
18-06-2023 om 19:07
Gister aten we groentesoep op verzoek. Met een tosti.
Vanavond aten we varkensreepjes met groentela-vondsten: paksoi, lenteui en paprika. Marinade/saus gemaakt van Gember, knof, honing, oestersaus en citroensap. Was zeer smakelijk.
Morgen avg'tje met iig aardappels (joh!) en een vega kipding die ik net uit de vriezer heb gehaald. Groente moet ik nog kopen.
Dolfje
18-06-2023 om 19:09
Ik heb vanmiddag een pan groentesoep gemaakt en vanavond paar eieren met spek en kaas gebakken.
Teigera
18-06-2023 om 20:10
Gisteravond zou ik gewoon thuis koken en eten, maar dat liep anders: op de kinderverjaardag waar we in de middag waren was het zo gezellig dat we mee bleven eten. De man des huizes aldaar had daar stiekem al op gehoopt en had genoeg in huis. De barbecue ging aan, verschillende salades, en daarna marshmallows roosteren.
Vanavond hebben we friet afgehaald, want Vaderdag dus lief mocht kiezen. Maken we verder maar geen woorden meer aan vuil.
Kaaaaaaatje, fijn je weer te lezen! Herkende je al aan het lievelingseten van je jongste 
Kaaaaaaaatje
18-06-2023 om 21:17
Vandaag was het fritatta met bietjes en doperwten. Gecombineerd met feta - yoghurt - munt saus.
Wij vonden het lekker, de minderjarigen in huis vonden het allemaal zo eng er uit zien dat ze niet verder kwamen dan er naar kijken. Gelukkig waren we daar al vanuit gegaan en stond er een bord rauwkost voor ze klaar.
@Teig, ja, deze is inderdaad al heel lang populair.
Voornemen is om als ik hier ga schrijven af en toe ook weer eens wat nieuws te proberen....... Al is dat soms wel lastig met die meiden.
Libertine
18-06-2023 om 23:36
de mannen van mn huishouden wilde graag burgers na hun fietstochtje dus dat maakte ik dan ook maar. Deze keer maakte ik bacon burgers en probeerde ik de (plantaardige) bacon van La Vie uit. En dat was precies waar ik op hoopte: zout, knapperig, rokerig en vettig. Zalig op een hamburgersbroodje met een (vegan) burger en ingemaakte ui, augurk en tomaat. Erbij friet en een salade met paprika, mais en dunne rode uienringen met een dressing van ahornsiroop. Lekker zondag eten!
afrodite05
19-06-2023 om 07:30
Vanavond staat er een wereldgerecht van Knorr op het programma, boboti. Ik hoop het vanmiddag al af te hebben, zodat we vanavond niet veel werk eraan hebben.
Teigera
19-06-2023 om 09:06
Bij ons wordt het dan vanavond de eigenlijk-voor-zaterdag-geplande maaltijd: gebakken polentareepjes (met Parmezaan erin voor de smaak) met kipdijfilet omwikkeld met Italiaanse ham, en broccoli. Nog wat geroosterde trostomaatjes ernaast denk ik, even kijken.
Dewi-Sri2
19-06-2023 om 11:26
Het is gelukt, ik heb vuilniszakken
De burgemeester liet zich verontschuldigen, maar de secretaresse was er gelukkig wel. Tegen inlevering van een handtekening mocht ik twee rollen meenemen. Die moet ik natuurlijk gaan koesteren, want ik moet er een heel jaar mee doen.
Vanavond wordt het maar weer eens wat Aziatisch. Ik heb sereh op de kop kunnen tikken, en daar verzin ik iets mee met kip, Chinese kool, limoenblad, sojasaus en een van mijn zelfgekweekte, enorme pepers. Officieel zijn het espelette-pepers en ze zijn lekker pittig. De verkoper van de plantjes waarschuwde me ernstig voor overdosering: "Attention, madame, ils sont très, très, trèèès épicés". Dat hopen we dan maar.
Misschien noedels erbij, ik wil het lekker licht houden. Schepje miso erin lijkt me ook heel lekker.
ToetieToover
19-06-2023 om 15:54
Vanmorgen had ik een pastasalade klaargezet en die komt nu goed van pas. Oud familierecept wat ik heb aangepast en voor mij ‘hoort’ het bij de zomerwarmte. Heerlijk! Sowieso smaakt alles beter als je trek hebt 😁
Brunch was kippenbouillon met garnalen en paksoi, beetje Oosters gekruid (5 spice-zsechuan-gember-knoflook enzo). Sesamzaad eroverheen, zeewier. Met sesamkoekjes, van die harde reepjes met suiker waar je zo lekker op kunt bijten ![]()
Dewi-Sri2
19-06-2023 om 17:19
ToetieToover schreef op 19-06-2023 om 15:54:
Met sesamkoekjes, van die harde reepjes met suiker waar je zo lekker op kunt bijten
Oh, Toetie, die zijn zo lekker! Knetterslecht voor je kiezen, maar onweerstaanbaar. Dat zijn van die dingen die ik hier ineens kan missen, tussen al het Franse culinaire geweld door. Toch eens uitzoeken of ik ze zelf kan maken. Sesamzaad is niet het eerste waar je tegenaan loopt in een supermarkt, maar ik kan het altijd vragen aan het famielid dat het snelst onze kant uitkomt.
Ik ga zo maar eens aan de kook raken, want ik heb besloten dat het vanavond ramen wordt (maar dan met udon noodles). De bouillon mag wel een tijdje trekken, daar wordt-ie niet minder van.
yette
19-06-2023 om 17:34
Makkelijk dagje met nog roti-kip-kliek en roti-platen en dat vul ik aan met een onduidelijk bakje balletjes uit de vriezer (geen idee of het gehakt is of zelfgemaakte vegetarische balletjes).