Eten
yette
21-06-2023 om 08:03
Moirmel schreef op 20-06-2023 om 16:28:
[..]
Kun je daarvan het receptje geven, want het klinkt lekker.
Hier is het vanavond tajine met lamsvlees. Zo meteen aan beginnen zodat het wat kan pruttelen.
Het is een basisrecept waar je eventueel ook restjes kaas in kan verwerken. Zolang de vulling maar de struktuur van stevige roomkaas heeft. Dit is de snelste versie:
Ovenschaal bedekken met plakjes ontbijtspek/bacon - indien vegetarisch, dan deze stap overslaan.
Per persoon 2 tomaten halveren en zaadjes eruit halen
In keukenmachine pp 1-2 teentjes knoflook fijnhakken. Er vervolgens pp 100 gr zachte geitenkaas doorheen malen (of harde geitenkaas en wat roomkaas). Tot slot ff pulseren met een handje verse basilicum, peterselie en salie (ik doe zelf meestal basilicum, marjolein en tijm).
Tomaten vullen.
In een voorverwarmde oven op +/- 180° zo'n 35 min. bakken - tot de kaas wat kleurt.
Wij eten het meestal met farfalle of penne waaraan ik hooguit een scheutje olijfolie toevoeg.
yette
21-06-2023 om 08:06
Gisteren werd het trouwens wegens overmacht Chinees: stoofvlees, babi pangang, saté en vegetarische foe yong hai.
De Knoflooktomaten heb ik doorgeschoven naar vandaag.
Dolfje
21-06-2023 om 08:25
Ik wil die tomaten ook nog steeds een keer maken. Misschien vandaag wel al moet ik dan wel tomaten halen want heb alleen cherrytomaten en om die nu te gaan vullen
Nu eten wij natuurlijk kha dus geen pasta maar heb nog wel courgette daar is het vast ook lekker bij.
Moirmel
21-06-2023 om 12:08
@Yette:
Bedankt voor het recept, klinkt goed.
Vandaag kookt partner dus ik ben benieuwd. Ze kookt eigenlijk bijna nooit en is iemand die niet met kruiden durft spelen (toen ik haar leerde kennen had ze misschien vijf potjes, peper en zout inbegrepen).
Kaaaaaaaatje
21-06-2023 om 12:42
Gisteren werd het patat, want door het weer stond ik vreselijk in de file en mijn lief had tot 6 uur afspraken.
Vandaag maak ik een vers pakket van de albert heijn. Libanese broodjes met bloemkool. We voegen er extra kikkererwten aan toe in plaats van kip en ik heb nog worteltjes en daar maak ik iets van een marokkaanse wortelsalade van bij en dan hoop ik dat we er twee dagen van kunnen eten.
Dolfje
21-06-2023 om 17:26
De tomaten staan in de oven. Erbij een mengsel van courgette met de zaadjes van de uitgeholde tomaten en beetje spekreepjes en erbij een spinazie kaas rondo want ik had een beetje weinig spek en geitenkaas.
Ik moest me inhouden om de geitenkaas met knoflook en basilicum zo niet op te eten 
yette
21-06-2023 om 17:35
Eet smakelijk Dolf!
Misschien moest ik ook maar eens wat gaan doen, ik hang nog in de tuin met mijn voeten in een bak water 
watertoren
21-06-2023 om 18:03
Ik doe op woensdag altijd makkelijk omdat ik dan om half 7 de sportkantine moet openen dus heb broodjes shoarma op. Vanavond de laatste avond en dan zomerstop.
Dewi-Sri2
21-06-2023 om 19:13
We hebben de hele dag werklui over de vloer gehad, dus vanavond doe ik het makkelijk. Opgeleukte ragout uit blik en rijst. Morgen komen ze weer, dus dan wordt het pizza. Vrijdag krijgen we logees, dus dan wordt het hard werken om de boel weer schoon en gastvrij te krijgen, en dan steken we de barbecue maar aan. Met door mijn slager gemaakte spiezen, worst en hamburgers, want daar heb ik dan geen puf meer voor. We zijn nu al gesloopt.
Teigera
21-06-2023 om 20:21
Druk weekje zo Dewi-Sri!
Wij ontvingen vanochtend een hello fresh-box met drie maaltijden. Was een leuke aanbieding, dus dat doen we dan maar een keertje. We aten vanavond daaruit een frisse salade, gebakken mini-aardappeltjes met wat spekjes erdoor en een worstje met citroen en tijm. Van Brandt & Levie, met een gelikte site en prachtig verhaal eraan vast, ik kende ze niet maar kennelijk zijn ze een bekend merk / hip gebeuren? Nou de worst was erg lekker, dat wel.
Dewi-Sri2
21-06-2023 om 20:43
Pfff, je wil niet weten hoe druk. Ik word er helemaal
van. Maar het komt allemaal goed, want ik vind het heerlijk om logees te krijgen.
Blijft grappig, de taalkundige en culturele verschillen met Nederland. Ik had in een luie bui een blik blanquette de veau gekocht, in de veronderstelling dat het iets ragoutachtigs was (aan het plaatje te zien). Nou ja, LEZEN DEWI!! Het bleek een kant en klare maaltijd te zijn met wat flinters kalfsvlees, veel wortel en een hoop aardappel, wat een beetje raar was met de rijst, maar goed, we waren zo moe en hongerig dat het nog best smaakte. Kwak miso erbij gedaan voor de smaak, veel knoflook, ui en paprika, een espelette-peper uit eigen tuin, zo krijg je een stoeptegel nog eetbaar. In tegenstelling tot wat de verkoper van de peperplantjes zei, zijn ze verre van très, très, trèèès épicés, maar de smaak is lekker. En dat is ook fijn
.
Jynta1981
22-06-2023 om 06:25
Dinsdag aten we spaghetti ivm snelsnel want avondvierdaagse. Gister broodje knak voor de kinders en voor ons panini's met verschillend beleg, oa pesto, mozzarella, tomaat en gerookte kip, kaas, ui, chilisaus.
Vandaag eten we rijst met ajam paniki en sajoerboontjes.