Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Wij aten vanavond pasta carbonara, met de traditionele guanciale erdoor. Erbij salade met oa veldsla en tomaten.

Wij aten witlof met ham en kaas, aardappels en een kipcordonbleu.

Morgen weekendje kamperen en ik neem voor de eerste avond pastasaus uit de vriezer mee met strikjespasta want die ligt er nog. Salade erbij, voor de kids met komkommer en tomaat. Voor ons heb ik wat courgette en paprika gegrild en in de balsamico azijn gelegd. Dat door de sla en feta erover. 
2e avond wordt bbq.

er was een feestje met bbq op het werk waar ik met een aantal mensen het eten voor heb gemaakt. Alles was vegan omdat de helft van de mensen veganistisch eet. Turkse broden met burgers, bulgur salade, verse humus, couscous met pompoen, pastasalade. Mn aardappelsalade was heel populair. Prima avond! 

Leuk Libertine! Ben wel benieuwd op wat voor soort bedrijf je werkt, met zoveel veganisten. Ik krijg veel behoorlijk bewuste bedrijven op bezoek bij mijn werk (voor vergaderingen/events) maar 50% veganisten heb ik nog zeer zelden meegemaakt. Mijn vegetarische BBQ wordt wel steeds vaker geboekt ❤️

Dank allemaal trouwens nog voor de kindereten-suggesties! Ik ga ermee aan de slag. 
Ik at vanavond gauwgauw wat brood en salade op werk om daarna aan te sluiten bij een afscheidsborrel van een collega. Daarna nog trek dus nog een boterham muhamarra en wat sla gegeten. 

Moosey schreef op 26-05-2023 om 00:52:

Leuk Libertine! Ben wel benieuwd op wat voor soort bedrijf je werkt, met zoveel veganisten. Ik krijg veel behoorlijk bewuste bedrijven op bezoek bij mijn werk (voor vergaderingen/events) maar 50% veganisten heb ik nog zeer zelden meegemaakt. Mijn vegetarische BBQ wordt wel steeds vaker geboekt ❤️

Dank allemaal trouwens nog voor de kindereten-suggesties! Ik ga ermee aan de slag.
Ik at vanavond gauwgauw wat brood en salade op werk om daarna aan te sluiten bij een afscheidsborrel van een collega. Daarna nog trek dus nog een boterham muhamarra en wat sla gegeten.

Ik vermoed dat we elkaar een beetje hebben aangestoken met veganistisch eten, én ik werk in Amsterdam (GGZ). Daar is het percentage veganisten denk ik wat hoger? Havermelkelite hè

Wat leuk dat de vega bbq steeds vaker wordt geboekt! Waar bestaat die uit als ik vragen mag?

Grappig, niks een super duurzame startup ofzo dus, dat was mijn gok

De vega BBQ bestaat uit:
Jamies groentenburger (erwten/mais/koriander etc)
Portobello-burger (Aziatisch gemarineerd)
Gemarineerde groenten (afhankelijk van het seizoen)
Champignons met geitenkaas
Gegrilde spitskool
Knoflooktomaten (als in het seizoen)

En dan nog een buffet met aardappelsalade, coleslaw, groene salade, burgerbroodjes en garnituren, brood en sausjes. 

t Is best aanpoten want bewerkelijk maar ik ben er heel trots op. Vorig jaar had ik er nog wel k&k vegaburgers en worstjes in zitten, maar alles zelfgemaakt klopt veel beter bij ons. 

Oef, al die bbq-berichten... Ik krijg daar ook zo'n zin in, maar geen zin in de inkopen, salades maken (reageert m'n maag ook slecht op) en het schoonmaken achteraf, zeker dat rooster. Nouja, halen we over een paar weken wel weer in. 

Man werd gisteren uitgenodigd om friet te eten met zijn collega's bij wijze van afscheid, hij neemt een paar dagen vrij waar zijn verlof (4 weken) op aansluit. Ik geloof dat die mannen gewoon een excuus nodig hadden om friet te halen, maar prima, als ze het maar gezellig hadden. Gevolg was wel dat ik veel te veel couscoussalade had, maar daar kunnen we mooi mee lunchen, vandaag. 

Vanavond staat er rijst op het menu, met erwtjes en ajam paniki. Lekker simpel met een boemboe van Conimex. Misschien laat ik man nog wat tomaat in sambal goreng uit de diepvries opvissen voor erbij. 

yette

yette

26-05-2023 om 08:40 Topicstarter

Tortellini met ricotta in simpele rode saus (knoflook, rood pepertje, basilicum, tomaat) en een eigen variant van poor man's parmesan op tafel voor erover (met geroosterde salie, pompoenpitten en stiekem toch wat parmezaan). Salade erbij. 

Als ik het trek, want ik heb nu al 38°C en als De Vader echt geen vrij kan krijgen, moet ik vanmiddag met De Zoon naar de neuro - waarna hij waarschijnlijk op weekendverlof mag  

Anders wordt het een uitsmijter of zo.

Nu eerst uitvinden hoe we ons 3e kind moeten afmelden voor het eindexamen vandaag. Die is ook flink beroerd, met koorts. Hoop niet dat ik ook nog naar de huisarts moet! 

Never a dull moment hier 

Moosey schreef op 26-05-2023 om 08:09:

Grappig, niks een super duurzame startup ofzo dus, dat was mijn gok

De vega BBQ bestaat uit:
Jamies groentenburger (erwten/mais/koriander etc)
Portobello-burger (Aziatisch gemarineerd)
Gemarineerde groenten (afhankelijk van het seizoen)
Champignons met geitenkaas
Gegrilde spitskool
Knoflooktomaten (als in het seizoen)

En dan nog een buffet met aardappelsalade, coleslaw, groene salade, burgerbroodjes en garnituren, brood en sausjes.

t Is best aanpoten want bewerkelijk maar ik ben er heel trots op. Vorig jaar had ik er nog wel k&k vegaburgers en worstjes in zitten, maar alles zelfgemaakt klopt veel beter bij ons.

Oeh, dat klinkt heel geweldig moosey. Leuk zeg!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-05-2023 om 11:12

turks brood met shoarma en salade

Bloemkoolrijst /nasi met in elk geval bosui en ik denk boontjes en erbij speklapjes a la minute met een bakje zelfgemaakte zoetzure saus uit de diepvries. Soort babi pangang dus.

afrodite05 schreef op 26-05-2023 om 08:21:

Oef, al die bbq-berichten... Ik krijg daar ook zo'n zin in, 

Ik ook maar we doen dit weekend rustig aan met eten en drinken vanwege dieet en storingsdienst van man. 

Vanavond hartige taart met bloemkool, tijm en Cheddar. Jongste frut vroeg specifiek om hartige taart, dus prima, dat regelen we wel. 

vandaag raapsteeltjes met azijn/stevia/ui met aardappelpuree met uitgebakken spek en zeebaarsfilet

en

avocado/ui/snijsla/tomaatsalade met knoflookdressing, gebakken ei, restje gegrilde kipfilethaas, opgebakken rijst

Dolfje schreef op 26-05-2023 om 13:47:

[..]

Ik ook maar we doen dit weekend rustig aan met eten en drinken vanwege dieet en storingsdienst van man.

Ik heb een heel lang weekend! Ik wil ook aan de barbecue. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.