Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik eet stamppot rauwe andijvie met speklappen.

Vanavond vegan gehaktballen waar ik een
soort rendang mee maak, met snijboontjes en rijst. Afgetopt met seroendeng. 

Ik vond nog "gegrilde stukjes", een vegetarisch gebeuren, in m'n vriezer. Die maak ik vanavond met notenrijst en roerbakgroenten. Beetje zo: https://www.gardengourmet.nl/recept/chinese-roerbak-met-gegrilde-stukjes

yette

yette

24-05-2023 om 10:50 Topicstarter

Wij gaan vandaag pizza's bestellen. Zijn allemaal snipverkouden, hebben bar slecht geslapen en hebben desalniettemin volle programma's. Twee kinderen hebben vandaag examens, het werk etc. gaat gewoon door en we gaan naar het bezoekuur van de oudste, incl. +/- 1,5 uur reizen. Niet verstandig, maar het moet 

De laatste loodjes, Afrodite! Maak er wat moois van! Hoeveel weken ben je nu zwanger? 

Hier vanavond pasta met spekjes en (diepvries)spinazie. Wat slagroom om het romig te maken. Lang leve voorraadkoken. 

[Vandaag zit ik op 38+4, we zijn net terug van de gyn. Vanaf morgen krijg ik dagelijk thuismonitoring, dan komt een verpleegkundige de hartslag van de baby checken, een uur lang. Dit omdat ik de baby steeds minder vaak en minder krachtig voel (misschien komt dat door de stuitligging). Ook zou de gyn kijken of ik toch nog eerder ingepland kan worden, maar ze kon niets beloven. Snap ik, is ook rottig met dat pinksterweekend. Maar ik wilde eigenlijk vóór de 30e bevallen, omdat ik vorig jaar op 30 mei het laatste miskraam had. Iets psychisch en misschien wel versterkt door hormonen nu, maar daar elk jaar aan herinnerd worden, lijkt me gewoon niet fijn. Maar waarschijnlijk kunnen we er niets aan veranderen en wordt het 31 mei. ]

Goed, ik ga de spinazie maar eens uit de vriezer halen, anders duurt het vanavond weer zo lang met inhakken op een ijsblok. Misschien waggel ik straks nog naar de super om een aardbeienslof te halen als troost voor het klotegevoel van vandaag. 

Wat heftig Yette dat je oudste zo ver weg is. En dan ook nog alle drukte en beslommeringen erbij. Hopelijk levert het wat op en is de investering van jullie allemaal de moeite waard. 

Wat naar afrodite,  en ook bizar dat je van planningen en capaciteit afhankelijk bent 

Wij eten vanavond asperges op traditionele wijze. Ik denk steeds aan dat menu van KV, ben een beetje jaloers haha 

Ik heb al 9 jaar een stoomoven en nog nooit gebruikt. Nu hoorde ik dat je daar asperges heel goed in klaar kan maken dus ik ga eens op zoek naar de gebruiksaanwijzing en een poging wagen

Wat vervelend dat het niet doorging, Afrodite. En dan krijg je ook die metingen erbij. Fijn dat ze het doen, maar voor jou extra vermoeiend en stressvol. Heb er vertrouwen in dat jouw kindje goed zit bij jouw in je buik. En wat die datum betreft, dat is begrijpelijk, maar uit ervaring weet ik dat die je sowieso toch wel blijft "achtervolgen" wanneer je ook zult bevallen van dit kindje. Maar wat je zegt, dat wordt nu vast ook versterkt door de hormonen. Sterkte

En voor jou beterschap Yette!

Wij eten vanavond kip tandoori op de Knorr-wijze, maar dan zonder Knorr Zag alleen dat ik geen kokosmelk meer heb. Wel crème fraîche, dus dan gooi ik dat er maar doorheen.

Mijn schoonmoeder is jarig en het plan is uit eten te gaan met zijn allen maar ze is sinds afgelopen weekend niet lekker dus hopelijk gaat het door. Anders moet ik vanmiddag nog wat verzinnen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

25-05-2023 om 06:52

ik denk dat ik vandaag op het werk eet. Moet nog om 18 uur naar de kapper. Dan hoef ik dan alleen maar een broodje te eten. 

yette

yette

25-05-2023 om 07:04 Topicstarter

Risotto, lamsworstjes, gegrillde asperges en little gem. met kruidige appelstroop-dressing en parmezaan. 

Ik ga een grote bak couscous maken met abrikozen, amandelen, kikkererwten en gewone erwtjes. Waarschijnlijk wat ras el hanout erdoor en chipolataworstjes erbij. 

Wij eten vandaag voor het eerst dit jaar koude pastasalade tot grote vreugde van de kinderen. Gekookte pasta met komkommer,  paprika,  rivolo tomaatjes,  mozzarella, spekjes, gerookte kip en pijnboompitten met een pesto dressing. 

De kip tandoori van gisteren staat voor vandaag op het menu. Er lagen namelijk nog sperziebonen die voor zichzelf wilden gaan beginnen als ik er niet iets mee zou doen. Het werd een soort stoofje van sperziebonen en krieltjes in tomatensaus met ui, knoflook en Griekse kruiden. Erover wat feta en walnoten.

Ha, hier moesten de sperziebonen ook op.
In had ze alvast gekookt en dan leg ik ze straks nog even in de gillpan met groene asperges. Erbij dorade, ga ik op de huid bakken. En ik had ook alvast gekookte aardappels gepeld, gevierendeeld en in een ovenschaal gelegd met nduja er overheen gelepeld. Die moest ik wel eerst met heet water verdunnen anders viel er niks te lepelen. Schaal gaat dus in de oven. Dat is lunch.

vanavond nog een avocado/tomaat/ui salade met gekookte eitjes en snijsla van de  dakmoeskruidentuin en vinaigrette dressing.

Uit eten gaat helaas niet door dus ik moest vanmiddag na het sporten even boodschappen doen. Het worden chipolataworstjes met een salade. Had echt even geen inspiratie. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.