Eten
MellowTurkey78
23-05-2023 om 17:01
Hier staat zelfgemaakte Moussaka met vega gehakt, aubergine, linzrn en tomaat in de oven. Trek in 
Regendrup.
23-05-2023 om 17:07
PhoebeHolmesreturns schreef op 23-05-2023 om 17:01:
Hier staat zelfgemaakte Moussaka met vega gehakt, aubergine, linzrn en tomaat in de oven. Trek in
Oh.. hoe laat mag ik aanschuiven?
(Of heb je een receptje? Heb hier nu echt heel veel zin in haha).
MellowTurkey78
23-05-2023 om 17:10
Regendrup. schreef op 23-05-2023 om 17:07:
[..]
Oh.. hoe laat mag ik aanschuiven?
![]()
(Of heb je een receptje? Heb hier nu echt heel veel zin in haha).
Nu, kom maar
Recept is van Greenchef, zal het ff zoeken; https://www.greenchef.nl/recipes/vegan-gehakt-moussaka-6332f6d42881608b280165b3 (Is trouwens koolhydraat arm zie ik nu pas maar daar ging het mij niet om...)
Regendrup.
23-05-2023 om 17:19
PhoebeHolmesreturns schreef op 23-05-2023 om 17:10:
[..]
Nu, kom maar
Recept is van Greenchef, zal het ff zoeken; https://www.greenchef.nl/recipes/vegan-gehakt-moussaka-6332f6d42881608b280165b3 (Is trouwens koolhydraat arm zie ik nu pas maar daar ging het mij niet om...)
Ohhh dit ziet er echt overheerlijk uit. Nu heb ik al helemaal geen zin meer in nasi (sowieso niet mijn favoriet haha).
Ga het morgen maken denk ik.
Laat het smaken!!
ToetieToover
23-05-2023 om 17:46
En ben je nog gebeld, Afrodite?
Vandaag aten wij bietjes met piccalilly, gerookte forelfilet en opgebakken brown basmatirijst rijst, die geel zag van de kruiderij waaronder kurkuma.
En verder zwarte bonensalade van ijsberg, avocado, tomaat, mais, ui met daarbij hartige hangop met zadenmix en kruiden.
MijnNaamIsHaas73
23-05-2023 om 18:36
Wij aten diepvries en koelkast restjes. De kinderen aten hetzelfde als gisteren, pasta met zalm, broccoli en pesto. Voor man rodekoolschotel met gehakt en aardappelpuree. Ik had boerenkoolstamp met een stukje rookworst. Fijn dat dat ook weer opgegeten is.
GeorgieBrown
23-05-2023 om 19:15
Gisteren gingen we naar een concert in een naburige stad. En ik moest naar kantoor overdag, dus Brown maakte Griekse salade zodat we tussendoor even snel konden eten.
Vandaag eet ik zoete aardappel uit de oven. Ik ben helemaal niet dol op zoete aardappel, maar bij een Mexicaans restaurant had ik laatst een taco met geroosterde zoete aardappel, mole, feta en pinda. En dat was heerlijk. Nu ben ik te lui om taco's te maken voor mezelf vandaag. Dus ik rooster de aardappelen dan ga ik 'm doorsnijden, wat aardappel eruit scheppen, mengen met mole en terug in de aardappel. Feta erover en in de oven. En dan op 't laatst koriander en pinda's eroverheen. Fingers crossed dat het een succes wordt.
Koreveen
23-05-2023 om 19:54
Mmm, klinkt lekker GB!
Ben heel benieuwd of je naar het ziekenhuis moet, Afro
Het menu in het pop-up restaurant was geweldig. Onze lieve buuf speelde voor taxi zodat we allebei aan het wijnarrangement konden. We hadden wat voor ze gedaan en dit was een leuk bedankje
Vooraf hadden we dun gesneden rundvlees, lak van paddenstoel en miso, ponzu crème, bieslook emulsie, gembergel en zoetzure asperge segment.
Tussen was:
Orzo gegaard in truffel, asperges, eidooiercrème, daslook emulsie, schuim van groene kruiden, krokant van brickdeeg, salade van mizuna met klassieke vinaigrette.
Hoofd: Runderentrecôte, klassiek gegaarde asperges, doperwtcrème met lavas, gebakken stoof van rund, jus van vadouvan, emulsie van vadouvan.
Dessert: Mousse van witte chocolade, garnituur van aardbei en rabarber, basilicum, yoghurt en limoen.
Gisteren had ik een grote bak lasagne gemaakt en we aten vandaag deel 2
afrodite05
23-05-2023 om 19:57
Ik lees alweer een heleboel lekkers!
Helaas, ik ben niet gebeld, dus morgen niet aan de beurt. Moet morgen wel voor controle naar het ziekenhuis. Dus dan wordt het volgende week pas, tenzij de kleine zelf eerder besluit te komen.
Teigera
23-05-2023 om 20:13
Heerlijk menu Koreveen!
De zoete aardappel klinkt goed zo GB. Ik ben er ook niet heel dol op, je moet het wel opleuken vind ik.
Jammer Afrodite, je moet nog langer wachten dus.
Wij aten vanavond een frittata/tortilla-gebeuren, met aardappel, broccoli, rode paprika en Cheddar. Smaakte prima.
MijnNaamIsHaas73
23-05-2023 om 20:39
Wauw, dat klinkt echt fantastisch KV! En lief van de buuf! Met lekkere wijntjes is het nog lekkerder.
En jammer afrodite dat je nog een week met je klachten verder moet. Waarschijnlijk heeft je kleine het nog goed in jouw buik. Dat is ook wat waard.
Jynta1981
23-05-2023 om 21:33
Wij aten een ovenschotel met sperziebonen, aardappelschijfjes, ui, cherrietomaatjes en plakjes saucijs, overgoten met een kaassausje. Alles door elkaar scheppen, half uurtje in de oven, iedereen lust het.
Morgen eten we kip met een boemboe Ajam Paniki, sajoer boontjes, rijst en ik denk een gekookt eitje.
Qua kinder restaurant eten: jongste kiest vaak idd kindermenu, want veilige keuze. Ik zou er graag wat salade bij zien, of kindvriendelijke warme groente zoals boontjes en broccoli. Dat eet ze graag.
Dewi-Sri2
23-05-2023 om 23:36
Wat klinkt dat allemaal lekker, KV!
Jammer Afrodite, dat de kleine nog niet wil komen, maar wat Haas boven ook zei, die heeft het blijkbaar nog veel te goed in jouw buik. Hou moed, het komt goed! De laatste loodjes...
Ik heb vanavond Indisch gekookt met mijn Franse vriendin, en ik ben nu officieel bekaf. Wat valt dat tegen zeg, om tegelijkertijd al die Indonesische termen in het Frans te vertalen en te zorgen dat alles op de pitten goed gaat in de juiste volgorde. Daarnaast wilde zij ook graag van alles "doen", maar ik had niet veel anders uit handen te geven dan het snijden van sjalotten, knoflook, komkommer, aardappel en eieren te snijden en het roeren in pannetjes. De sambal goreng telor vond ze fascinerend. De ajam ketjap had ik al eerder op de dag gemaakt want anders had dat te veel tijd gekost. Gelukkig vond ze het totale resultaat heerlijk, wat bleek uit het feit dat ze nog een keer ging opscheppen.
Morgen nasi goreng van de restjes; lekker makkelijk voor m'n rug.
Dolfje
24-05-2023 om 07:41
Hier wordt het een courgetti met restje ontbijtspek, prei en tomaatjes en een kaasschnitzel erbij.