Eten
Teigera
17-05-2023 om 22:27
Vanochtend om 07.05 trok ik de voordeur achter me dicht, om die om 20.25 weer te openen vanavond. Tíkje overgewerkt, pfffff. Ben aardig gaar. Gelukkig zorgde lief er thuis voor dat alles op rolletjes liep (frutjes hadden ook vandaag studiedag) en stond er een bordje op me te wachten. Dat was chicken biryani met erwtjes, met erbij een frisse tomatensalade en een erg goedgelukte raita. Heerlijk.
afrodite05
18-05-2023 om 07:08
Vandaag dus in de herkansing: tuinbonen en de blauwe Gordon. Toe meloen met aardbeien.
Dolfje
18-05-2023 om 07:45
Wij gaan naar een bierfestival, eten meestal iets van een frietje daar en /of daarna in een eetcafé.
yette
18-05-2023 om 11:53
yette schreef op 18-05-2023 om 08:15:
Varkenssaucijs,
risotto met venkel, boontjes met ui en cerrytomaatjes.
Correctie: er liggen krieltjes die op moeten. Die gaan met een krokant jasje de oven in.
Jynta1981
18-05-2023 om 16:17
Hier wederom een menu verandering omdat er dingen liggen die eerder op moeten dan de risotto ingrediënten. Die schuift door naar zaterdag.
Het wordt Mac&cheese met verse spinazie van Pauline's keuken, deze: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/mac-and-cheese-met-spinazie
Ik gooi er nog een half zakje hamblokjes doorheen voor wat bite en die moeten op en maak er een salade bij met tomaat en komkommer.
MijnNaamIsHaas73
18-05-2023 om 19:34
Ik had eindelijk weer eens tijd om te koken. Dat leidde tot een beetje een aparte combinatie van gerechten. Vooraf aten we tomatensalade met burrata en pesto, brood, olijven en charcuterie erbij. En het hoofdgerecht bestond uit een pasteibakje met paddestoelen ragout en caesar salade. Het was allemaal lekker en daar gaat het om.
ToetieToover
18-05-2023 om 20:00
Lekker toch Haas, ik eet ook graag ‘eclectisch’.
Vandaag nacho’s, mijn vriend vond het een goed plan. Idee van hier.
We stonden lekker samen allerlei gerechtjes te maken. Tomatensalsa, ijsbergsla, knoflooksaus, zoete aardappelpuree en guacamole van mijn hand. Vriend zocht heel serieus naar ongebroken tortillachips en vleide die georganiseerd op de bakplaat (ik zou simpelweg alles bruut strooien…) voordat hij ze ‘loaded’ maakte. Goede samenwerking en goed resultaat
Lunch was zelfgebakken flatbread met tomatensaus, salami, ui, courgettelinten, geraspte halloumi. Met tomatensoep.
Teigera
18-05-2023 om 20:16
Heerlijke middag buiten gehad bij vrienden, man wat word ik blij van dit weer! Volgens mij heb ik zelfs een klein beetje kleur opgedaan (wel flink ingesmeerd hoor, want dat bakken in de zon is natuurlijk niet al te gezond). Vanavond heb ik nasi gemaakt met roerbakgroenten en omeletreepjes, bijgerechten waren sajoer boontjes en knapperig gebakken tofu in kruidig sausje. Ik was er erg tevreden over.
Jynta1981
18-05-2023 om 20:56
MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-05-2023 om 19:34:
Ik had eindelijk weer eens tijd om te koken. Dat leidde tot een beetje een aparte combinatie van gerechten. Vooraf aten we tomatensalade met burrata en pesto, brood, olijven en charcuterie erbij. En het hoofdgerecht bestond uit een pasteibakje met paddestoelen ragout en caesar salade. Het was allemaal lekker en daar gaat het om.
Klinkt allemaal heerlijk! Maak je de pasteibakjes zelf?
Ragout, goed idee! Ga ik ook weer eens maken! Eten jullie hier dat weleens met rijst? Wat eet je er dan verder bij?
Jynta1981
18-05-2023 om 20:58
Nachos gaan ook op het lijstje voor volgende week! Lekkere weekend hap!
En sajoerboontjes, ook een goed idee!
Met nasi of witte rijst en pittige eieren! Ook op het lijstje!
MijnNaamIsHaas73
18-05-2023 om 21:57
Jynta1981 schreef op 18-05-2023 om 20:56:
[..]
Klinkt allemaal heerlijk! Maak je de pasteibakjes zelf?
Ragout, goed idee! Ga ik ook weer eens maken! Eten jullie hier dat weleens met rijst? Wat eet je er dan verder bij?
Nee, die stonden nog in de voorraadkast en moesten ook eens een keer op. Was deels de inspiratie om ragout te maken.
Ik eet het ook wel eens met rijst en dan erwtjes of snijbonen erbij. Of met friet. Maar een pasteibakje vind ik toch wel het lekkerst.
Dolfje
18-05-2023 om 22:55
MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-05-2023 om 21:57:
[..]
Ik eet het ook wel eens met rijst en dan erwtjes of snijbonen erbij. Of met friet. Maar een pasteibakje vind ik toch wel het lekkerst.
Buiten een pasteibakje vind ik ragout het lekkerste op een geroosterde bruine boterham met roomboter.
Dolfje
18-05-2023 om 22:59
Wij waren dus bier drinken. In de zon dus hoppa
daarna uit eten geweest.. Man had mixed grill en ik had bbq plate oid wat dus ook zoiets was maar dan meer maar goedkoper.
Ik had in elk geval spareribs en kippenboutjes en friet etc. Nu al ff thuis aan de Gin tonic dus moeilijk hoor dat typen
Morgen dagje vrij en zaterdag naar een ander festival 
yette
19-05-2023 om 07:42
Ik moet even creatief zijn met kliekjes van gisteren en eergisteren. Rijst, romige pepersaus en boontjes met paprika en rode ui wordt met gekookte eieren en zelfgemaakte currypasta: eiercurry met rijst. Ik maak er raita bij en er ligt ook nog naan.