Eten
afrodite05
19-05-2023 om 07:45
Haha Dolfje, klinkt gezellig! Hopelijk geen kater/kitten op bezoek
Wij hebben gisteren grote verse pizzabodems gescoord (dat krijg je ervan als man mee gaat naar de supermarkt), dus die gaan we vanavond beleggen met champignons, paprika, tomaat, olijven en salami. Oh en uiteraard veel kaas, gewone geraspte en mozzarella.
Jynta1981
19-05-2023 om 07:46
MijnNaamIsHaas73 schreef op 18-05-2023 om 21:57:
[..]
Nee, die stonden nog in de voorraadkast en moesten ook eens een keer op. Was deels de inspiratie om ragout te maken.
Ik eet het ook wel eens met rijst en dan erwtjes of snijbonen erbij. Of met friet. Maar een pasteibakje vind ik toch wel het lekkerst.
Ja ik vind pasteibakjes ook het lekkerste, maar voor de lunch te zwaar ofzo en voor het avondeten niet compleet. Eet het eigenlijk alleen met kerst en dan als voorgerecht.
Jynta1981
19-05-2023 om 07:47
Vanavond gaan de saucijzen, krieltjes en broccoli in de herkansing.
Morgen gaat de risotto in de herkansing en dan klopt mijn weekmenu weer ![]()
Teigera
19-05-2023 om 07:52
Op verzoek van oudste frut eten wij vanavond tortelloni met kaas en spinazie. Maak er een ovenschotel van met lichte tomatensaus, spinazie en mozzarella. Nog wat walnoten voor de crunch denk ik.
Dolfje
19-05-2023 om 08:01
afrodite05 schreef op 19-05-2023 om 07:45:
Haha Dolfje, klinkt gezellig! Hopelijk geen kater/kitten op bezoek
![]()
Nee dat niet maar wel mijn darmen sinds 4 uur vannacht van slag. Ben maar op de bank gaan liggen want moest om de 5 minuten naar de wc..
FaithfulDuck87
19-05-2023 om 08:22
ik heb stoofvlees eruit gehaald en ik ga nog even kijken wat ik er bij eet.
yette
19-05-2023 om 10:59
Oehhh lekker, stoofvlees! Zodra er eindelijk plek in de vriezer is, moet ik echt weer eens rendang maken!
Koreveen
19-05-2023 om 11:14
Woensdag aten we chili sin carne met guacamole.
Gisteren weer uit eten geweest. Ik doe een GB'tje deze week
bij een leuk tentje waar ze koken met groenten uit hun moestuin/kas. Ben daar een keer wezen lunchen met een aantal dames van dit topic.
Vooraf huisgerookte zalm met kerriedressing en kruidensalade. Daarna gegrilde paprikasoep. Hoofd was zalige ravioli met salie, botersaus, walnoten en parmzan. Toe mini pavlova met rabarber en pistache.
Was heerlijk allemaal.
Vanavond maak ik libanese gehaktballetjes in tomatensaus met bulghur en gegrilde paprika en aubergine.
Dolfje
19-05-2023 om 13:01
Wij eten een salade met een soort hotdogs van de Turkse slager met tzaziki die ik ook bij hun gekocht heb.
watertoren
19-05-2023 om 13:40
Ik ga met mijn zoon uit eten bij de Griek. Hij trakteert alvast voor mijn verjaardag. Ik ben volgende week pas jarig maar dan komt het niet uit om te gaan eten en daarna ga ik op vakantie.
ToetieToover
19-05-2023 om 17:21
Vandaag restje tomatensoep en versgebakken Braziliaanse kaasbroodjes want kaas
met kruidenboter.
Ik was lekker aan het bakken, oven warm van de kaasbroodjes dus ook nog een haverkoek er achteraan gebakken met rabarber en aardbeien. Die hebben we later als toetje vooraf gegeten met nog meer verse aardbeien.
Eat dessert first, dus. En verder was de kalkoenfilet aan de beurt, dat werd een soort schnitzel met parmesan flakes en pijnboompitten en basilicum (als kiemgroente gekweekt). Met restje zoete aardappelpuree en snijsla van de dakmoestuin met vinaigrette dressing.
GeorgieBrown
19-05-2023 om 21:27
Pf, Teig, lange dag! Ben het wel helemaal met je eens over het weer. Ik knap er ook ontzettend van op.
Haas, ik vind het nogal meevallen hoor, met de combi. En het zijn allemaal lekkere dingen. Hmm pasteitjes. Ik maak pasteibakjes weleens zelf. A lá Johannes van Dam. Is best simpel als je bladerdeeg in da house hebt.
Hoop dat je GB-tje beter uitpakt dan mijne van afgelopen week, KV... Maar dat zal wel in dat tentje.
Ik had vandaag ratatouille. Ook blij dat het weer is voor dat soort eten. Heerlijk. En ik heb net ramen eitjes in de marinade gezet, dus morgen eet ik ramen.
afrodite05
20-05-2023 om 06:47
Klinkt allemaal weer goed, wat jullie hebben gegeten. Ik wil graag ook weer eens uit eten, maar dat was de laatste weken/maanden onhandig (maag reageert slecht op bepaalde heel gewone voedingsmiddelen en ik kon alleen kleine porties verdragen). De komende tijd zal het er ook niet van komen. Al heb ik man wel gezegd dat ik als "baargoud" een dikke bestelling sushi wil
Ik vind het nu ook ingewikkeld om het eten te plannen qua weekboodschappen. Het kan zomaar zo zijn dat we ineens drie dagen in het ziekenhuis zijn en dan is het zonde als je groente ligt te verpieteren. Plus man gaat echt niet iets uitgebreids koken als we terug zijn, dan wordt de diepvriesvoorraad aangesproken. Dus het gaat momenteel allemaal anders dan anders en dat vind ik een beetje onoverzichtelijk. Mogelijk wordt de kleine woensdag gehaald (keizersnede), anders wordt het de woensdag erop. Of als de weeën zich eerder aandienen, kan het any moment worden dat we naar het ziekenhuis moeten. Dus plannen zit er voor deze structuurjunkie even niet in.
Nouja, nu dus nog even de "verse" dingen opmaken. Ik ga een soort Grieksige saus maken van gehakt en aubergine met de nodige kruiden, daar gaat rijst bij. Ik had er nog feta overheen willen kruimelen, maar dat hebben we niet in huis. Misschien halen we dat nog (kan ik meteen nog wat fruit scoren), anders doen we het gewoon zonder.
FaithfulDuck87
20-05-2023 om 08:01
Er komen aan het einde van de middag 2 vriendinnen langs en ik maak allemaal hapjes/tapas.