Eten
RoosOpJeHoed
12-05-2023 om 13:08
Kipburgers op een bolletje met sla, tomaatjes en sambalmayo. Erbij witlofsalade met nootjes, appel en druiven.
yette
12-05-2023 om 13:59
Patat thuis of in mijn eentje onderweg iets in Amsterdam, waar ik vanavond moet zijn. Geen idee nog.
Morgen ga ik in elk geval met De Vader uit eten in Maastricht.
Jynta1981
12-05-2023 om 17:48
Ik heb 2 restjes uit de vriezer getrokken. Voor vriend en kinders chili. Hier krijgen ze een wrap bij en een restje salade van gister. Crème fraiche erbij en evt wat Geraspte kaas.
Ik eet een restje gele rijst met chorizo, erwtjes en tomaat.
Lekker makkelijk met 2 sportende kinderen op verschillende tijden en een man die laat thuis is van werk.
Morgen slingeren we de airfryer aan met patat en snacks.
afrodite05
13-05-2023 om 08:28
Ik moest lang nadenken (en zelfs opzoeken, brein werkt niet mee
) hoe het ook alweer heette, maar we eten vanavond ravioli die gevuld is met paddestoelen. Daarbij een "prutje" van spek, champignons, erwtjes en een restje van de grote broccoli van gisteren. Ik ga het iets minder vettig maken door er nog een halve citroen boven te persen. Oh en misschien gooi ik er nog wat pijnboompitten door. Ratjetoe dus.
GeorgieBrown
13-05-2023 om 11:48
Haha Afrodite... van die gevulde deeglapjes idd.
Gisteren tussen de middag maakte ik Congee met groente (kool, wortel, champignons) en erop wat lente ui, sesamolie en furikake. 's Avonds at ik Griekse salade.
Vanmiddag nog een keer congee, want heb nog een restje rijst over. Vanavond ga ik uit eten. Het wordt een beetje een gok, want het restaurant waar ik heen wil heeft een goed terras, dus ik zal niet de enige zijn die daar heen gaat. En ik kan niet meer reserveren. Ze zeggen wel dat ze tafels open laten en niet alles vol reserveren, dus fingers crossed. Het is een Italiaans restaurant. Ik heb ook een plan B, maar ik hoop dat dat niet nodig is.
Morgen met moederdag ga ik naar mijn ouders. Ik was van plan om alleen voor koffie en lunch te gaan, maar mijn broer komt ook. Dus nu ga ik daar ook koken (want mijn broer ploft op de bank en laat rustig mijn 84 jarige moeder tafel dekken, koken en afwassen...). Nog geen idee wat ik ga maken. Iets simpels.
Dolfje
13-05-2023 om 12:08
Wij gaan morgen uit lunchen met de schoonfamilie. Denk dat we morgenavond dus een soep of salade oid eten of een eitje bakken of zo.
Dadelijk ga ik bij de Turkse slager denk ik kofte halen en dan een salade erbij.
citroentje
13-05-2023 om 14:18
Vanavond maakt mijn partner paella met kip en zeevruchten. Nu al zin in!
RoosOpJeHoed
13-05-2023 om 14:25
Sushirijst met gerookte zalm, mango, komkommer, edamame, wortel, wasabi, sesamzaadjes en sojasaus. Oftewel pokébowl.
Dolfje
13-05-2023 om 14:35
Heb inderdaad kofte gehaald en net vast knoflooksaus ( met yoghurt) gemaakt. Verder tomaatjes /komkommer /sla /rode ui en feta erbij.
ToetieToover
13-05-2023 om 19:33
wij aten: aardappelgratin (oven), kropsla met vinaigrette en kipfilethaasjes van de (mini/tafel)barbecue
en verder watermeloensalde met munt, rode ui, zwarte bonen, feta en couscous.
Die couscous was niet lekker, glutenvrije van mais. Ik had nog beter een blikje mais kunnen opentrekken, dit had weinig meerwaarde. Tegen mijn geweten in, gooi ik de rest weg. Of wacht, misschien kan ik er nog slakken mee vangen in de moestuin. Leg ik het onder de watermeloenschil. 
Teigera
13-05-2023 om 20:15
Wij aten vanavond ovenfriet met een jalapenoburger en flink wat compensatie-salade. Toe verse aardbeien met chocolademousse.
Moosey
13-05-2023 om 22:25
Wij waren uit eten na een drukke werkdag (zo’n drukke dag dat we er het RTL-nieuws mee haalden
) bij een veganistisch midden-oosters tentje in de nabije provinciestad. KV kent t wel. Was heerlijk! Hoogtepunten waren Iraanse rijst met zuurbessen en iets met spinazie en walnoten. En het citroen-tahin-ijs
Ik ben helemaal niet zo’n ijs-eter, maar dit was fantastisch.
watertoren
13-05-2023 om 22:42
Ik ben zo ziek ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik hang constant boven de pot. Vanmiddag met 3 vriendinnen op een terras gezeten. We hebben daar sate met brood besteld . 1 vriendin mankeert niks en de andere 2 hangen nu net als ik ook boven de pot. Ik kon dit bericht ook niet in 1 keer schrijven omdat ik weer naar de wc moest.
Dolfje
14-05-2023 om 07:30
Moosey schreef op 13-05-2023 om 22:25:
Wij waren uit eten na een drukke werkdag (zo’n drukke dag dat we er het RTL-nieuws mee haalden
)
Gezien