Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

ToetieToover schreef op 11-05-2023 om 15:45:

(..)

Eten jullie ook graag verschillende kleuren in een maaltijd? Ik vind zo’n éénkleur-maaltijd maar niks.

Ja! Zo herkenbaar! Vooral als het zo'n nietsige kleur is. Gisteren had ik bloemkool met aardappelen en worst, zo saai op je bord. Normaal gesproken had ik daar wat plakjes komkommer of wat tomaatjes bij gedaan, puur voor de kleur (momenteel reageer ik niet zo lekker op rauwkost). Of witlof, dat wordt ook altijd zo'n saai kleurloos geheel, daarom ook daarbij tomaat. Ragout met champignons en rijst, ook zo grauw. Nouja, zo zijn er wel meer gerechten idd. Als een gerecht vrij rood of groen is (spinazierisotto, of pasta met rode pastasaus) vind ik het minder erg dan zo'n beigeachtige brij.

Lasagne 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-05-2023 om 17:02

courgettesoep en een schnitzel

yette

yette

11-05-2023 om 17:06 Topicstarter

Ik had gisteren teveel citroenorzo, dus die gaat in de herhaling. Erbij salade met yoghurtdressing en naar keuze een vegburger of gemarineerd filetlapje. 

Was dinsdag uit eten met (ex)collega’s. Vooraf deelden we 3 voorgerechten: burrata, groene pepers met dip en verschillende soorten pecorino. Als hoofd had ik zalm met zomergroenten en gerookte amandelen. Heerlijk

Ik heb gisteren rendang van jackfruit gemaakt met sajoerboontjes en pandanrijst. Had dit al eerder in Indonesië en op de foodfestival gegeten maar toen had het wat meer smaak. Had het gemaakt met een k&k kruidenmix maar die smaak kunnen ze dus niet benaderen. Het was lekker maar ik miste de “oempf“. Ik heb nog een portie voor vanavond en ga even wat extra kruiden erin mikken. Volgende keer toch zelf met kruiden maken of ander merk proberen 

Wij gingen spontaan een hapje eten bij een eetcafé. Lekkere hamburger met friet en een lokaal gebrouwen biertje erbij

Voor het eerst hier weer eens pad thai gemaakt, zeer losjes gebaseerd op een recept van James Martin. Er was taugé bij de Hyper U en erg mooie gember, dus was de keuze snel gemaakt. Ik heb een hele voorraad mihoen uit Nederland meegenomen en echtgenoot was helemaal happy, want het was eigenlijk erg goed gelukt.
Morgen maak ik weer pad thai voor hem van de overgebleven mihoen en taugé, deze keer met kip, en voor mezelf een artisjok, want ik ben daar dol op en echtgenoot gaat er gillend voor op de loop. De vinaigrette heb ik al.

Ik heb vanmiddag online laos besteld (krankzinnig bedrag natuurlijk) want dat kan je hier in de supermarkt echt niet krijgen. Over twee weken ga ik mijn Franse vriendin een Indische kookcursus geven, dus dan kan ik niet zonder. Intussen helpt zij ons in juridische Frans met een erfgrenskwestie met onze directe buren, dus ze verdient echt wel de hoofdprijs.

He getver Dewi-Sri, gedoe met je buren, dat is naar. Fijn dat je hulp hebt!

Ik werkte vanavond, ik haalde voor mezelf en vier collega's rijsttafel af bij een goede toko. Gelukkig vond iedereen dat lekker (kreeg er wel wat kortsluiting van, voor anderen moeten bedenken qua hoeveelheid en inhoud). Lief en de frutjes aten chili con carne op wraps.

Pff, nu pas avondeten! Couscous met wortel, rode ui en een gebakken eiwitje erbij!

Pasta met broccoli, chipolataworstjes en een sausje van citroen en slagroom. 

Ik heb koolhydraatarme wraps nog in de diepvries en die ga ik als een pizza beleggen. In elk geval met tomaat en salami en uiteraard kaas. Sowieso mozzarella want picnic leverde dat gisteren met een kapotte verpakking.

Ik ga vanmiddag naar een verjaardag en rond 7 uur serveren zij altijd soep. Ik geef daar helemaal niks om en gelukkig mag je zelf opscheppen dus ik neem altijd maar een bodempje. Als ik terug fiets naar huis kom ik langs een snackbar en shoarmatent. Ik weet nog niet wat het gaat worden. 

In de vriezer staan nog wat restjes rijsttafel van vorige week: rendang, nasi, sajoer boontjes. Ik maak er komkommer in het zuur bij, kipsaté, een eitje en gesmoorde paksoi. Dat wordt wel wat denk ik. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-05-2023 om 11:47

ik heb vandaag schnitzel met gebakken krieltjes en boontjes op het menu

Gisteren maakte ik snel een soepje met wat ik nog in huis had (kool, wortel, champginons) met miso/soyasaus/mirin. 

Vandaag ga ik denk ik iets salade-achtigs maken. Ik heb niet veel meer in huis, dus even kijken wat me aanspreekt zo bij het boodschappen doen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.