Eten
Dolfje
09-05-2023 om 07:41
Man heeft een bakje Chinees uit de diepvries gehaald en ik eet vanmiddag soep en neem een omelet mee.
Moosey
09-05-2023 om 09:16
Gister klassieke asperges inderdaad, was lekker. Vanavond weer iets oosters, ik heb nog paksoi en sla en verder moet ik even kijken.
Teigera
09-05-2023 om 09:57
De échte lente is allang begonnen, weet Yvette, daarom maakt ze de groenste pasta ooit (volkskrant.nl)
Dit recept van Yvette van Boven eten wij vanavond. Het regent dan wel, maar de échte lente is allang begonnen
@yette: de courgettefrittata die ik toen ooit maakte, dat weet ik niet meer precies. Ik maakte hem toen denk ik met feta, maar doe nu ook weleens geitenkaas, gooi er koelkastrestjes in zoals spinazie, ricotta, zongedroogde tomaten, beetje pesto, pompoenpitten, nou ja je kunt van alles variëren.
Duufje
09-05-2023 om 10:01
Bedankt voor de inspiratie. Wij hebben afgelopen zaterdag genoten van de asperges (traditioneel, ze waren echt verrukkelijk).
Deze week is weer een 'ouderwetse' haastweek. School, werk, sporten. Het blijft onhandig dat de trainingstijden voor kinderen altijd zo rond etenstijd vallen. Maar goed, met een beetje planning is het te doen. En ik weet dus al wat we eten t/m donderdag ![]()
Ma: AVG - broccoli met basilicumroomsaus (jaren geleden eens gezien in een Knorr pakje en sindsdien maak ik het altijd zelf bij broccoli, is heerlijk), gekookte aardappels en een slavink
Di: AVG - rode bieten, gekookte aardappels en een gehaktbal
Wo: broodje hamburger met rauwkost
Do: nasi
En daarna zien we wel.
irmaladouce
09-05-2023 om 10:49
Die groen(t)e pasta ziet er goed uit, Teigera!
Wij eten vanavond koreaanserige udonnoedels met gochujang, paksoi, paprika, lenteui, sesamzaadjes en een restje kipgehakt dat ik in de vriezer vond.
JtM
09-05-2023 om 11:40
Hier simpel een AVG'tje: gebakken aardappeltjes of aardappelkroketjes, doperwten en worteltjes en nog een nader te bepalen stukje vlees.
RoosOpJeHoed
09-05-2023 om 11:46
Wij eten dit https://www.projectgezond.nl/ovenschotel-met-bloemkool-en-hamreepjes/ alleen met broccoli ipv bloemkool.
yette
09-05-2023 om 15:39
@ Dewi - ik gebruik dit recept voor coleslaw. https://www.cdkitchen.com/recipes/recs/515/Famous_Daves_Creamy_Sweet__Sour_Coleslaw31325.shtml Het is een copy-cat-recept van een bbq-keten waar we kwamen toen we in de USA woonden. Heel erg lekker, maar waarschijnlijk ook de aller-ongezondste manier waarop je kool kan bereiden
Oh en ik begin zelf altijd met de fijngesneden kool met zout bestrooien en dan na een uurtje uitknijpen, dat staat niet in dit recept.
Gisteren hadden we zelfgekochte pizza.
Vandaag spinazie soep, zelfgemaakte tofuburgers (grieksig gekruid met oa gerookte paprika), noten rijst en tzatziki.
Over asperges, weet je dat je rond deze tijd in Frankrijk wilde asperges kan vinden? Die kunnen zó in de pan. Wel zo fijn voor je vingers. Geen idee hoe je woont, maar ik vind in de buurt van water, vaak onder bomen. Ze groeien zelfs wel langs wegen met een greppeltje: https://www.rosephilange.com/asperges-sauvages/
GeorgieBrown
09-05-2023 om 17:33
Mazzel KV, dat je droog kon zitten. Het is wel snert weer de hele tijd. Vandaag is wel extreem troosteloos.
Handig, Dewi, die handschoenen.
Klinkt goed, Irma, je noodles. Is gochujang heel uitgesproken? Ik heb het nog niet ergens kunnen vinden in een niet plastic verpakking, dus ik vervang het altijd met iets anders. Ik ben benieuwd hoe het smaakt.
Gisteren wilden we een beetje ad hoc gaan pubquizzen. Het cafe waar we altijd gaan heeft wel eten, maar dat is niet zo bijzonder (en prijzig voor wat 't is). Maar ik bedacht dat er ook een ramen noodle tentje in de buurt is waar ik al lang een keer naar toe wilde. Groot succes. Heerlijk gegeten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Vandaag maak ik nasi met tempeh en een gebakken ei. En kimchi on the side.
Heb ook bedacht dat ik het weekend ga proberen om zelf tofu te maken van witte bonen. Lijkt me wel een leuk experiment.
Dewi-Sri2
09-05-2023 om 17:53
Dank je wel, Yette, voor de tips! De coleslaw is inderdaad niet heel erg gezond, maar lijkt me wel erg lekker, met een theelepeltje suiker ipv een halve cup en dubbel zoveel knoflook
.
Over de asperges vraag ik morgen mijn vriendin hier; zij is landbouwkundige en weet alles op dat gebied. De Var is hier een heel eind vandaan (wij wonen in 87) maar misschien zijn die asperges niet zo heel erg streekgebonden. Het lijkt me erg leuk er naar te gaan zoeken.
De coleslaw schuift trouwens op naar morgen. Vanmiddag hebben we onverwacht geluncht bij de Hyper U en ik heb nog steeds het gevoel alsof ik een paard op heb
. We hadden een formule gekozen met alleen een hoofdgerecht, maar man, man, ik heb met studie zitten kijken naar onze Britse 'buren' die een driegangenlunch wegwerkten met een gemak of het boterhammetjes waren. Ik kreeg mijn bord nog niet half leeg. En dat terwijl de frites vreselijk waren: te vet, te slap, te flauw, te bruin en toch niet gaar. Het was gewoon knap
. Het halve gevulde kippetje was wel lekker. Volgende keer toch maar weer ergens anders, maar € 12,50 is natuurlijk geen geld voor een lunch.
GeorgieBrown
09-05-2023 om 17:54
Dewi-Sri2 schreef op 09-05-2023 om 17:53:
Ik kreeg mijn bord nog niet half leeg. En dat terwijl de frites vreselijk waren: te vet, te slap, te flauw, te bruin en toch niet gaar. Het was gewoon knap
. Het halve gevulde kippetje was wel lekker. Volgende keer toch maar weer ergens anders, maar € 12,50 is natuurlijk geen geld voor een lunch.
Nou ja, als het vies is vind ik het wel veel geld.
MijnNaamIsHaas73
09-05-2023 om 19:06
Klinkt goed, die ramen noodles GB! Was de pubquiz een succes?
Er werd vandaag heerlijk voor ons gekookt, rode bietjes, spinazie, gekookte aardappelen en gehaktballetjes met jus.
GeorgieBrown
09-05-2023 om 20:41
MijnNaamIsHaas73 schreef op 09-05-2023 om 19:06:
Klinkt goed, die ramen noodles GB! Was de pubquiz een succes?
Er werd vandaag heerlijk voor ons gekookt, rode bietjes, spinazie, gekookte aardappelen en gehaktballetjes met jus.
middelmatig succes
We waren 8e van 15. Maar we waren met z'n 2en en de andere teams allemaal met 4 of 5.
MijnNaamIsHaas73
09-05-2023 om 21:31
GeorgieBrown schreef op 09-05-2023 om 20:41:
[..]
middelmatig succes
We waren 8e van 15. Maar we waren met z'n 2en en de andere teams allemaal met 4 of 5.
Nou dat vind ik toch een mooie prestatie voor met z'n 2en!